7.5.2010

פרשת אמיר מחול: מדינת ישראל נגד גוגל - פרק 4687

אמיר מחולמה משותף למוריס טלנסקי, אהוד אולמרט, ג'ק טייטל, ענת קם ואמיר מחול? על כולם הוציאה מדינת ישראל צווי איסור פרסום, שהופרו מיד באינטרנט והפכו לבדיחה עצובה
עדכון: בסוף ינואר 2011 פורסם כי על מח'ול נגזרו 9 שנות מאסר; במסגרת הסדר טיעון, מח'ול הודה בריגול, מגע עם סוכן חוץ ועוד. עונשו, הרשעתו והודאתו של מח'ול אינם מוכיחים דבר, כיוון שמח'ול נתן הודאתו לאחר מעצר ממושך, שבמסגרתו עבר עינויים. 

הטריק הנפוץ של השב"כ, עינוי בלתי-נראה בשם "מניעת שינה" (Sleep Deprivation), יוכל להוציא מאיתן הבר הודאה ברצח רבין, ומראש השב"כ יוכל להוציא הודאה ברצח ארלוזורוב.

איסור הפרסום
השב"כ כנראה ממש אוהב את גוגל - אין דרך אחרת להסביר מדוע הוא שולח את אזרחי ישראל לחפש בו מי נעצר ומי עדיין חופשי. הלקחים מפרשת ענת קם לא נלמדו, ומדינת ישראל עדיין חושבת שכלי התקשורת המקומיים צריכים להפסיק לעשות את עבודתם. מעתה ואילך, הציבור צריך לחפש את החדשות שלו, באופן פעיל ומודע, בשביל לקרוא אותן.

הפרטים עצמם פורסמו תוך שעות ספורות, ובכל העולם: לפי מקורות זרים, השב"כ הסתער על ביתו של אמיר מחול (Ameer Makhoul), (ר' תמונה משמאל, והנה תמונה טובה יותר) מנכ"ל אתיג'אה - ארגון גג של ארגוני החברה האזרחית הערבית. ההסתערות התרחשה בשעה שלוש בלילה, בין ה-5 וה-6 בחודש מאי 2010. גם המשטרה השתתפה במבצע. צו איסור הפרסום הוסר ב-10 במאי.

אמיר מח'ול אינו חייזר משופם. מר מחול הוא אזרח ישראלי, תושב חיפה. הוא גר ברחוב עבאס 83, לאשתו קוראים ג'נאן, ומספר הטלפון בביתו הוא 04-8514462. אמיר הוא אחיו של עיסאם מח'ול, אשר שימש חבר כנסת מטעם מפלגת חד"ש. להזכירכם, עיסאם מח'ול היה קורבן של נסיון התנקשות בחייו, בחיפה של שנת 2003. הנסיון לא צלח. אמיר מחול אמנם לא יהודי (דמו אינו כחול-לבן, אלא כנראה אדום), אבל הוא לא גנב מסמכים מאף אחד, וגם לא שימש פקיד של אלוף בצבא.

השב"כ לקח מביתו של מחול מחשבים, מסמכים, טלפונים. השב"כ הוציא צו איסור פרסום על כל הסיפור, שלא השבית את האינטרנט. מעצרו של מחול הוארך מאז שוב ושוב, ונאסר עליו לו לראות עו"ד במשך 12 יום לפחות. מבחינות רבות, זכויות האדם הבסיסיות ביותר של מחול, אזרח ישראלי כמוני וכמוך, הופרו ברגל גסה. זאת לא הפעם הראשונה בהיסטוריה שדבר כזה קורה. ר' ערך שטאזי.


תובעת צבאית ושר ש"ס משחקים בדמוקרטיה
על צו איסור הפרסום חתומה שופטת בית משפט השלום בפ"ת, עינת רון, שמרבית חייה הבוגרים עברו עליה בתור תובעת צבאית. זו אותה שופטת שהדריכה את הצבא כיצד לטייח את האמת מול תחקירני "בצלם" בפרשת מותו של הילד חליל אל-מוררבי. השופטת עינת רון גם חתמה על צו איסור הפרסום בפרשת ענת קם, הצו שהפך את ישראל לבדיחה בכל מדינות העולם.

לדעת כותב שורות אלו, עינת רון צריכה להיות מודחת לאלתר. נשיא בית המשפט העליון צריך לקרוא לה לשיחה דחופה, ולפתוח בהליכים להעברתה מתפקידה. היא לא יכולה לכהן באף תפקיד שיפוטי. לשופטת רון אין הבנה בסיסית בזכויות אדם ואזרח, משטר דמוקרטי, איזון אינטרסים בין הפרט והכלל, חופש העיתונות וחופש הביטוי - כמו גם בתפקידו של בית המשפט במדינה המתיימרת להתנהג כמו דמוקרטיה פורמלית.

כל זה קרה שבועיים לאחר ששר הפנים, אלי ישי, אסר על אמיר מח'ול לצאת מהארץ. השר ישי ידוע בתור אחד מלוחמי זכויות האדם הגדולים בעולם (הוא לוחם נגד זכויות אדם ללא לאות). קשה לחשוב על שר פחות מתאים מישי לעסוק בנושא של זכויות אדם ואזרח, כאשר הוא משתייך למפלגה המבוססת כל-כולה על אפליה עדתית.


מעצרים חשאיים: מח'ול + סעיד
גם לאחר מתן גזר הדין, עדיין לא ברור מה בדיוק עשה אמיר מח'ול כדי לזכות במעצר חשאי כל כך. השב"כ לא מוכן לספר. גם כאן מסתתרים מאחורי הסיסמה "עבירות ביטחוניות" בשביל להרוס את חייו של מחול.

אפילו אם מח'ול עמד בקשר עם סוכן חיזבאללה ומסר לו פרטים על ישראל - לא הוכח כי המידע שמסר היה בעל ערך מודיעיני כלשהו. גם לא הוכח כי למר מח'ול היה מידע כלשהו שהיה יכול לסכן את ישראל. לסיום, השב"כ לא הוכיח כי פעולותיו של מח'ול גרמו נזק למדינת ישראל.

המעצר החשאי והמשפיל, המלווה בניתוק הקשר עם העולם, מניעת ייצוג משפטי והארכות מעצר תכופות - נועדו לגרום לאמיר מח'ול להודות בפשעים שלא ביצע. שימוש בכלי המעצר כדי לייצר לחץ על הנאשם להודות בפשעים שהמדינה מחליטה להפלילו בהם - זוהי היא שיטה עתיקת-יומין, שבה משתמשים גם היום במדינות זוועתיות כמו סין, צפון-קוריאה או קולומביה. האמריקנים משתמשים בשיטה זו, בין השאר, במקום הכי קרוב לגיהנום עלי אדמות: גואנטנמו.

לאחר הסרת צו איסור הפרסום, רק נאמר כי העבירות הן ריגול חמור ו/או מגע עם סוכן זר (ככל הנראה, של חיזבאללה). הסתרת המעצר מן הציבור, במיוחד במקרה של איש ציבור כמו מח'ול, היא בלתי נסלחת, בלתי ישימה ובלתי ניתנת לנימוק בעידן ה"מִרְשֶתֶת" (אינטרנט בעברית תקנית). האם מישהו מעלה על דעתו שהשופטת עינת רון, הדוגמנית בר רפאלי או ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, היו נעצרים תחת ערפל-קרב של צו איסור פרסום?

יש עדיין צו איסור פרסום על שאר הפרטים בחקירה. מיטב עורכי הדין בישראל כבר אמרו שסעיפי החוק הישראלים בעניין ריגול יכולים להשליך לכלא כל אדם שאמר "אהלן" לאזרח מצרי, לבנוני, ירדני או סורי. אם אמסור לארגון חיזבאללה את המידע הבא, לפי ירושלים היא בירת ישראל, האם אני מרגל?

חשוב להבהיר, למי ששכח דמוקרטיה מהי: עצם העובדה שאזרח ישראלי נפגש עם אדם המשתייך לארגון חיזבאללה, לכשעצמה, איננה יכולה להיות סיבה למעצר כלשהו. מח'ול איננו מרגל, ואינו יכול להיות מואשם בריגול - אפילו לא במגע עם סוכן זר. ריגול מוגדר כפעילות שמאחוריה עומדת המדינה עצמה. במילים אחרות, אם מחו'ל היה נפגש עם סוכן חשאי המופעל מטעם ממשלת לבנון, היה אפשר לדבר על ריגול.

הסיפור מזכיר את התקופה שבה כל מפגש של אזרח ישראלי עם איש אש"ף נחשב לעבירה פלילית. אש"ף הולבן והוכשר מאז ע"י הממשלה שלנו; חיזבאללה עדיין לא, מטעמים אינפנטיליים בלבד. לא ייתכן מצב שבו אזרח ישראלי נפגש עם אזרח לבנוני ומספר לו על מה שקורה בישראל - והדבר נחשב לריגול. ג'ונתן פולארד היה מרגל קלאסי, כי הופעל ע"י מדינת ישראל באופן רשמי - מח'ול לא יכול להיות כזה.

למרבה המזל, לא עצרו את אשתו ובנותיו של מח'ול - וכך הגיע הסיפור המלא לכל מי שרצה לדעת. ג'נאן מח'ול פנתה מיידית לארגונים ערביים בישראל, שפעלו באופן מיידי להפצת המידע המלא, ללא סייגים. כך נוצר מצב לפיו דווקא מי שלא מתעניין בסיפור של מחול, לא יידע עליו. אבל כל מי שמקושר, קשור או מתקשר לסיפור - קיבל את כל הפרטים הסודיים דרך כתבות אונליין, פוסטים באנגלית, פייסבוקים, מיילים וכיוצ"ב. אנחנו כבר לא חיים בשנות ה-50, מסתבר.

מכיוון שאמיר מחול הוא פעיל זכויות אדם ואזרח מוכר, ידוע, ותיק ומקושר היטב - ארגונים רבים תובעים את שחרורו. הם כמובן לא חושבים שמגיע להם להתעסק עם צוי איסור פרסום. מספיק שהם מוציאים הודעה לעיתונות ממשרד ברמאללה, מעבר לקו הירוק, וצו איסור הפרסום לא חל עליהם. ברגע שההצהרה עולה לרשת, היא זמינה לכל אדם בעולם.

ארגון זכויות האדם הבינלאומי "אמנסטי אינטרנשיונל" הוציא הודעה שבה הוא דורש מישראל להפסיד להטריד את מח'ול, שהוגדר על ידי מנהל ב'אמנסטי' במזה"ת בתור "דמות מפתח בהגנה על זכויות אדם, המוכר-היטב בגלל פעילותו בחברה האזרחית בשם האזרחים הפלשתינאים של ישראל". אמנסטי ציינה כי מח'ול דיווח על כאבים בראשו בפני רופא הכלא.

אמנסטי גם מדווחת על הסכמת ממשלת בריטניה להעניק פיצוי כספי לאזרח בריטי, לוטפי ראיסי, שנעצר בספטמבר 2001 בחשד לפעילות טרור אך שוחרר מחוסר ראיות, לאחר 5 חודשי מאסר בארה"ב. המקרה של ראיסי יכול להוות דוגמה למה שמגיע לאנשים כמו מח'ול, הנעצרים על לא-עוול בכפם.

ארגוני חדשות אלטרנטיביים מפרסמים את הסיפור, כי בדיוק בשביל זה הם קיימים. לאמיר מחול יש כרטיס בפייסבוק. עכשיו כבר יש לו קבוצה משלו. ככה זה כשיש עליך צו איסור פרסום גורף: מיד אתה הופך מפורסם בכל העולם, במיוחד ב"גוגל".


פרשת עומר סעיד
וזה עוד לא הכל: ב-25 באפריל נעצר ד"ר עומר סעיד, אזרח ישראלי נוסף, תושב כפר כנא (ישוב בגליל), ע"י השב"כ. ד"ר סעיד (הנה קו"ח) נותק מן העולם, וכתב אישום לא הוגש נגדו עדיין. דיברתי בטלפון עם קרוב משפחה של סעיד, שאישר את המעצר ואמר שאף אחד לא יודע מתי הוא ישוחרר.

המעצר החשאי של ד"ר סעיד הוא דוגמה קלאסית להתעללות בלתי-חוקתית באזרח, ללא בסיס ראייתי כלשהו. ד"ר סעיד הוא פרמקולוג במקצועו, וקשה להאמין שבחר בריגול בתור השלמת הכנסה. חפשו בגוגל את עומר סעיד. לחובבי ההיסטוריה, כדאי לדעת: ד"ר סעיד נרדף במשך שנים ע"י השב"כ מפני שהשתייך לתנועת "בני הכפר", שסירבה ליישר קו עם הגבולות הצרים של הפוליטיקה הציונית-יהודית. אבל הפרק הספציפי הזה קרה בעידן הטרום-גוגלי.

"ההר הוליד עכבר" הפך לקלישאה חבוטה, בכל פעם שהפרקליטות מכריזה על כתב אישום חמור. במקרה של ד"ר עומר סעיד, האוורסט הוליד מיקרוב. לאחר שכל הארץ רעשה מפרשת "ריגול חמור", התברר שלא ריגול, לא נעליים ואפילו לא גרביים: ד"ר סעיד הורשע, במסגרת עסקת טיעון, בעבירה מגוחכת בשם "מתן שירות להתארגנות בלתי מותרת" - על כך שסירב לרגל עבור חיזבאללה. עונשו: שבעה חודשי מאסר בלבד.


מדינת שב"כ נגד גוגל
דווקא גוגל, מנוע החיפוש העקשני שהחליט לעזוב את סין בגלל שהיא מנסה לצנזר אותו; אותו גוגל, שעושה צחוק מכל צו איסור פרסום ברחבי הגלובוס, ואפילו מגלה נאומים מביכים של אשת הנשיא-לשעבר, גילה קצב, לאחר שהוסרו מן האתר ונשכחו לכאורה; גוגל מתעקש לתת למידע לזרום בחופשיות, כאילו הוא לא עובד אצל השב"כ. ואולי ההיפך הוא הנכון (נרחיב בסוף).

מילא שאתרי מאבק פלשתינאים משתמשים במקרה של אמיר מחול כדי להוכיח (שוב) שאנחנו חיים במדינת שב"כ בלתי-דמוקרטית בעליל. זוהי מדינה שבה האזרחים הערבים מקבלים יחס דומה לזה של הנתינים הפלשתינאים חסרי הזכויות. אבל על הרכבת הביקורתית קופצים בלוגרים יהודים שחיים במדינות דמוקרטיות. ותוך כמה שעות החלו כלי התקשורת המערביים להתעסק בסיפור הזה, והאינדקס של גוגל יתמלא בכתבות אסורות-פרסום לכאורה.


כל אדיוט עם "גוגל מפות"
השב"כ, מצידו, פעל בזירה התקשורתית באיטיות מדהימה: רק ב-27 במאי פרסם השב"כ הודעה לעיתונות באתרו הרשמי, בה פורט המידע הסודי-לכאורה שהעביר מחו'ל לאיש חיזבאללה בדנמרק. בין פשעי הריגול החמורים המוזכרים בהודעת השב"כ אפשר למצוא את "מיקומו של מפעל רפאל בצפון הארץ", מידע שכל אדיוט עם "גוגל מפות" ומכשיר GPS בטלפון הנייד שלו, יכול לספק בשנייה.

ב"הארץ" מצוטט בכיר בשב"כ שמודה, לבושתו, כי "חלק מהמידע שמח'ול העביר יכול להעביר כל אדם שיש לו זוג עיניים ותוכנת גוגל ארת'..." [ההדגשה לא במקור; א.ב.]. אבל אם יש הזדמנות לקחת ערבי משכיל, להרחיק אותו ממשפחתו, למנוע ממנו גישה לעו"ד, לנתק אותו מהעולם, למנוע ממנו שינה, להושיב אותו על כיסא בגובה 45 ס"מ, להלביש עליו 10 חוקרים ולאיים עליו בצורה אלימה - למה שהשב"כ יוותר על התענוג? בכל מקרה הארגון הזה נמצא גבוה מאוד מעל לחוק.

ההאשמות בריגול חמור מגיעות לשיא הפארסה בהודעת השב"כ, כאשר אחד מן הסעיפים בהם מואשם אמיר מחו'ל הוא -- תחזיקו חזק בכיסא החשמלי שלכם -- מסירת "מידע על הלכי הרוח בישראל". אם בא לי להיפגש עם פעיל חיזבאללה ולספר לו שבישראל שונאים אנשי חיזבאללה ומפחדים מהם, האם אני מרגל שדינו 20 שנות מאסר? השב"כ מוביל אותנו למדינת אבסורד.

רבים האנשים בישראל שסיפקו ניתוחים פומביים מפורטים על "עמידות החברה בישראל על רקע מלחמת לבנון השנייה והאפשרות למלחמה בעתיד". מדוע דווקא אמיר מחו'ל מועמד לדין על מסירת מידע זה לגורם כלשהו? האם אכן מצבה של המדינה כה שברירי, עד שכל דיון בנושא עמידותה יגרום לקריסתה המיידית? האם מנהיגי החיזבאללה לא מסוגלים להיכנס ל"גוגל" ולחפש מאמרים, נאומים ודו"חות בנושא? או שאין מחשבים אישיים בבונקר של נסראללה?

השב"כ קשר את אמיר מחו'ל לאדם ושמו חסן ג'עג'ע. חיפוש פשוט ב"גוגל" מגלה שאותה דמות מסתורית היא בסך הכל מנהל חברה לעיצוב נוף (!) בירדן, אדם בעל תואר בהנדסה חקלאית. לא הוכח עד היום שהאיש פעל כסוכן ריגול עבור ממשלת לבנון. האם זהו השטן החיזבאללי שכולנו אמורים לפחד ממנו? אדם שכל עיסוקו בחיים הוא ניהול חממות, מכירת פרחים, עיצוב צמחיה, דשא ונוי עבור בתי מלון?


הפקת לקחים
המסקנה מן הסיפור של אמיר מחול היא זו: שירות הביטחון הכללי כה מאוהב בגוגל, מסתמך נואשות על גוגל, מקדיש את כל-כולו לגוגל, עד שהחליט לקדם את מנוע החיפוש האמריקני הזה בקרב כל שכבות הציבור הישראלי. השב"כ לא ינוח עד שגוגל יהפוך למקום הראשון שבו יודעים מה אסור לדעת.

  • השכן שלך נעלם? יש לך תיבת חיפוש על המסך.
  • קרוב משפחה נעדר? לארי פייג' וסרגיי ברין לשירותך האישי.
  • פוליטיקאי אהוב התפוגג? הקלד מילות מפתח וקבל מספר תא מעצר.
  • מנהיג המפלגה שלך התאדה? חפש בגוגל עורך-דין כדי לשחררו בערבות.
  • המפלגה שלך הוצאה אל מחוץ לחוק? גוגל יודיע לך באיזה צינוק סודי מענים כעת את מנהיגיה.

השב"כ מעביר כאן מסר פשוט ונפלא: אזרחי ישראל חייבים לחדול לאלתר מקריאת עיתונים, להרחיק אוזנם ממקלטי הרדיו, ולכבות בהקדם את מכשירי הטלוויזיה. מעתה ואילך, הציבור הישראלי יחפש בגוגל את כל החדשות, המבזקים והדיווחים החמים על חייו הנעלמים-והולכים. בזכות השב"כ אנחנו נהייה אור לגוגלים. כיפאק לשב"כ? הייל.

79 תגובות:

Richard אמר/ה...

Kol hakavod for breaking the gag order! Very brave. Here is our Facebook group:
http://www.facebook.com/?tid=1363384637147&sk=messages#!/group.php?gid=115095168526586&ref=ts

vandersister אמר/ה...

כשאבא שלי טען לפני 10 שנים שאנחנו הולכים והופכים למדינה פשיסטית, אמרנו לו שהוא מגזים. היום הוא אפילו לא טורח להגיד "אמרתי לכם".

קרל רוסמן אמר/ה...

אורי היקר,

כשהדמוקרטיה תחזור לישראל, אתה תהיה מועמד לפרס ביחד עם המעטים שעומדים עכשיו מול כוחות השחור.

חזק ואמץ!

אנונימי אמר/ה...

יש לכם את הפרטים? יש לכם את המידע על מה הוא נחשד ? האם אתם חושבים שאם מדינת ישראל תחשוב שיש מספיק ראיות להעמיד אותו לדין, הוא לא יקבל משפט צודק ?

אין לכם שמץ של מושג... אבל מה, ישר להאשים בפשיזים.
אז יש לי חדשות בשבילכם. אתם הפשיסטים.

חופש החיפוש אמר/ה...

"יש לכם את הפרטים?"
בדיוק על זה אנחנו מדברים. לאף אחד אין את הפרטים, אפילו לא לנאשם עצמו. אין לו עו"ד, אין לו קשר עם משפחתו, אין לו שום דבר. הוא יושב במעצר בלי לדעת שום דבר.

"האם אתם חושבים שאם מדינת ישראל תחשוב שיש מספיק ראיות להעמיד אותו לדין, הוא לא יקבל משפט צודק?"
איפה הראיות? כל מה שראינו עד עכשיו זה רק מעצר אלים, חשאי, באמצע הלילה, בלי עו"ד, בלי תקשורת, בלי כלום. זה KGB קלאסי, אפילו הייתי אומר שטאזי.

אתה באמת חושב שה-KGB והשטאזי פעלו בתום-לב, ביושר ומתוך נאמנות לעקרונות הדמוקרטיה?

"ישר להאשים בפשיזים"
המילה 'פאשיזם' לא הופיע בפוסט. בוודאי גם לא הייתי כותב 'פשיזים' בעילגות כה רבה. אגב, אין קשר לפאשיזם. זאת פשוט התנהגות שלטונית בזויה וחשוכה.

אנונימי אמר/ה...

מעצרים חשאיים מבוצעים על ידי סוכנויות בטחון ברחבי העולם המערבי, כולל ה-FBI וה-MI5, ובדרך כלל המעצרים מבוצעים בשעת לילה, אלא אם מדובר ב"פצצה מתקתקת", אך כמובן שהרבה יותר נוח מבחינה רטורית להשוות את השב"כ (שכלל אינו תמים, אני מסכים) ל-KGB ולשטאזי.

האם צו איסור הפרסום מוצדק?
כשאנו בוחנים שאלה זו, התשובה לא מתקבלת על ידי השאלה "האם צו איסור הפרסום מופר/הופר/אפקטיבי?".
יכול להיות שהוא מופר על ידי בלוגים/עיתונים, יכול להיות שהוא לא אפקטיבי כלל - במקרה זה, השב"כ פשוט מתנהג בצורה דבילית, אך זה לא אומר שצו איסור הפרסום אינו מוצדק.
צו איסור פרסום מוצא במקרה ויש חשד סביר שפרסום הכתבה בכלי התקשורת המקומיים יסכן את המשך החקירה בצורה שתפגע מהותית בבטחון המדינה.
האם זה המצב כאן או לא? כמו בכל צו איסור פרסום - העתיד ישפוט.

אנונימי אמר/ה...

למה הציבור צריך לדעת מהו המודיעין שעומד לרשות המערכת הביטחונית?
מחול יקבל את היום שלו בבית המשפט, וידע בדיוק מיהם מאשימיו ומדוע הוא הואשם, כיוון החוק הישראלי מחייב זאת (מגבלות אלו לא היו תקפות לשטאזי ולק.ג.ב שהוזכרו). עד שיגיע היום ההוא אין שום סיבה לחבל בחקירה רגישה.
ואפרופו הדיון הזה שמתקיים ברשת, אני חושב שיש מקום למצות את הדין עם כל אותם פעילים ועיתונאים, שעוקפים צווי בית משפט בדרך הבזויה ביותר - חשיפת מידע רגיש לעולם כולו, ובתוך כך גם לאויב. זו חוצפה! לריצ'רד האמריקני לעיל יש את הפריבילגיה להטיף לנו על מגבלות חופש הביטוי, הוא לא מאוים מצפון וממזרח. אנחנו כן.

אנונימי אמר/ה...

אורי,
אתה פשוט לא רציני.
אתה לא יודע איזה פרטים ידועים לנאשם.
אתם עושים בלגן בין צווי איסור פרסום של שופטים לבין צנזורה בטחונית ואיפול על פעולות, כמו אצל ענת קם.
חבל,
לא רציני.
ואת זה אומר לך שמאלני ...

אנונימי אמר/ה...

אורי שלום,
אין בידי פרטי הפרשה ואני גם לא מתכוון לטעון שנעשה או שלא נעשה עוול אבל ברצוני להעיר את שימת לבך.
האם בעינייך מעצרו של מרכוס קלינברג, שנעשה בחשאי וצו איסור פרסום הוטל על המעצר על מנת לאפשר חקירה ולמצא משתפי פעולה ומאידך למנוע מהרוסים להבין שמרגל נחשף גם היית מגיב באותה צורה?
יש כאן איזון שנדרש בין הצרכים של חקירה בתנאים מיוחדים לבין זכויות החשוד. מרחב תימרון חייב להינתן וגם הכלים לפקח. עכשיו תאמר שיש לציבור עניין ולתקשרות תפקיד בפיקוח, זה נכון אבל לא תמיד מתאפשר וראוי שזה יהיה מיד בהתחלה. לו היה נחשף מעצרו של קלינברג מיד ייתכן שהחקירה הייתה מגיעה למבוי סתום ובוודאות מונעת גילוי של משתפי פעולה נוספים שניתן היה לטמון להם תרגילי עוקץ.
בקיצור, לא צריך לקפוץ מעל הפופיק באופן מיידי. יש לנו מערכות טובות, לא חסינות טעויות ואנחנו נזכה גם לבחון זאת מקרוב. אם צו הפרסום לא יוסר, לפחות חלקית בזמן סביר או אז נוכל לטעון לעיוות גם מבלי לדעת הפרטים. ותמיד לזכור, יש שופטים בירושלים ואני מאמין שניתן לבטוח בהם (אבל תמיד תמיד עם אצבע על הדופק)
מיותר לציין שקלינברג לא היה היחיד וגם לא היהודי היחידי..
בכבוד רב,
תומר.

Ofernicus אמר/ה...

גם בחקירת "הולילנד" לא פרסמו שום ראיות כדי לא לפגוע בחקירה. עמימות זה כלי שמשמש חוקרים בכל חקירה, ואין בזה שום דבר חריג או לא תקין.

לגבי המעצר באמצע הלילה - אני בטוח ששלומי לחיאני (ראש עירית בת-ים), לדוגמא, היה מעדיף שיעצרו אותו באמצע הלילה, ולא בבוקר - מול כל המצלמות.

לגבי הטיעון של 'אין לו עו"ד, אין לו קשר עם משפחתו, אין לו שום דבר' - זה גם מה שקשקשו על ענת קם, כאילו היא יושבת באיזה מרתף נעלם של השב"כ, ואז התברר שהיא יושבת בסבבה במעצר בית. קטינים שחסמו צמתים בהתנתקות ישבו חודשים במעצר, ומישהי שנאשמת בעבירות ביטחוניות חמורות יושבת במעצר בית, כן? איכשהו, ה"זאב-זאב" הזה מונע ממני להתרגש מהטיעונים על "העלמתו" של מחול.

ול-vandersister - כשלפני 15 שנה אמרתי שהמדינה שלנו מפקירה את בטחון אזרחיה בשם "השלום והשיוויון" אמרו לי שאני מגזים. גם היום אני מזכיר להם את זה - והם מודים בכך - כי המצב רק הולך ומחמיר.

אנונימי אמר/ה...

אני לא מבין איך זה מראה על יחס לא הוגן לערבים הישראלים. כשיתפרסמו הפרטים נדע יותר לכאן או לכאן. בינתיים אנחנו יודעים רק שהוא נעצר ושהוטל צו איסור פרסום. בדיוק כמו שהיה עם היהודיה הגאה ענת קם המוזכרת בפוסט זה ממש. מכאן שככל הידוע אין כאן שום אפליה בין יהודים לערבים, לפחות על פי הידוע עד כה. אגב, במקרה של ענת קם המעצר התברר כמוצדק או לפחות בלתי מופרך בעליל. הבדיחה היחידה היתה איסור הפירסום. נראה לאן יתגלגלו הדברים כאן

משולחנו של עמי שחר אמר/ה...

כל הכבוד עבור הדאגה החד-צדדית שלך לחופש. הנה הצלחת!

מקריאת הפוסטים שלך עולה כי הדאגה לזכויות האזרח הערבי "פלסתינאי", היא זו העומדת בראש מעיינך וחבל.

היה לי קל יותר להסכים כי המערכות בארץ לפחות חלקן ובואפן ענייני לכעת, מערכת שמירת הביטחון שלנו (כולל גם שלך!) לוקים ב"אנכרוניזציה כרונית" שחשוב למצוא למניעיה נתיבים עדכניים יותר.

כמו במקרה החפרפרת הבוגדת ענת קם, היתה סיבה רצינית לחשאיות הפעולה שכן עניינים רגישים ומיידיים היו על הכף.

בשלב זה לא נמצאה ואולי לא הושקעה מחשבה (עם פירות) למציאת מענה לצורך היכולת להטלת איפול על מקרה מול עוצמת התקשורת המקוונת העכשווית.

אבל, מכן ועד להגנה גורפת של חתן הפרשה האחרונה אמיר מח'ול - עוד ארוכה הדרך.

ההתגייסות להגנתו כמו ההתגייסות להגנה על החפרפרת ענת קם (ואני כעת פטור מלהוכיח), כבר בשלבים אלה, עוד בטרם נודעו פרטים על הפרשה, הינה מוקדמת ועל פניו נראה בעיני גם נגועה.

אנא, אל תגדע ענף שאתה יושב עליו!
אימרה עתיקה, אך כל-כך נכונה.
חופש הביטוי אינו אמור לשמש פירצה בטחונית.

ישנה תמיד החובה לאזן בין השניים וזה בדיוק תפקידו של שופט שבפניו מובאת בקשת הטלת איפול על מקרה.

הביקורת או התביעה שלך לפומביות צריכה להינתן בפני בימ"ש בדרך הכוללת מהמנעות מחשיפת מידע שעליו הוטל איפול (אולי דלתיים סגורות?...)

אנא, זו הארץ היחידה שלנו, ארץ ישראל, ארצו היחידה מזה אלפי שנה של העם היהודי. אנחנו כאן בזכות!

אם יש לך מחשבות שונות, אנא אל תפגע!

תודה

חופש החיפוש אמר/ה...

ההשוואה ל"הולילנד" מוכיחה את ההיפך: כל אדם שנעצר בפרשה זו - קיבל גישה לעו"ד, שמו נחשף מיד, הוא לא נעצר באישון-לילה, והאישומים נגדו נמסרו לו בצורה שקופה לחלוטין.

ועוד משהו שקרה ב'הולילנד': זהותו של עד המדינה נחשפה מיד. כולם יודעים מיהו, במיוחד החשודים בפרשה. אי אפשר לעצור את המידע בעידן גוגל, SMS והאייפונים.

אנונימי אמר/ה...

עופרניקוס, קבל סחטיקה

אנונימי אמר/ה...

תגובתך לאנונימי הראשון מאכזבת (מאנונימי אחר...).

קודם כל - ניתן לכתוב פשיזם בעברית (אתה מוזמן לבדוק - אני מציע את מורפיקס או בבילון), כך שאתה צריך להתנצל בפניו - מסתבר שלא הוא העילג.

לגבי הפרת הזכויות - בכל מדינה דמוקרטית יש מנגנון אשר מאפשר הפרת זכויות מסויימות לצרכי ביטחון המדינה. מכיוון שלא ידועים לנו הפרטים ניתן יהיה לחוות דעה רק לאחר הפרסום. הטענה לגבי מדינה חשוכה, ההשוואה לשטאזי - כל כך ילדותית. עם קצת מאמץ אני מאמין שאולי תוכל לראות את השוני בין המשטרים.

לצערי, יש תחושה שהמאמר נכתב על מנת לקבל טפיחת שכם מחברים ולא על מנת לדון בצורה עמוקה בבעיה מסויימת.

חופש החיפוש אמר/ה...

"קודם כל - ניתן לכתוב פשיזם בעברית"
הוא כתב פשיזים, לא פשיזם.
ושוב: פשי*זים* זו לא מילה בעברית.

"לגבי הפרת הזכויות - בכל מדינה דמוקרטית יש מנגנון אשר מאפשר הפרת זכויות מסויימות לצרכי ביטחון המדינה"
א) ישראל אינה דמוקרטיה
ב) המעצרים המנהליים בישראל אינם חוקים במדינות דמוקרטיות
ג) אף אחד לא רוצה שיעצרו אותו באמצע הלילה, בלי זכות לראות עו"ד, בלי שיגידו לך במה אתה מואשם, תוך הטלת צו איסור פרסום, ומניעת גישה לעולם החיצוני. אף אחד, אפילו לא ג'ק טייטל.

אסיים בנקודה שאולי תפתיע אותך: אני חושב שמה שעשו לג'ק טייטל, אלים ומטורף ככל שיהיה, היה מתועב. לא היה מקום לצו איסור פרסום, ולא היה מקום למעצר ממושך בלי גישה לעו"ד.

הנקודה היא פשוטה: לא משנה מה האדם עשה. אפילו אם הוא ביצע פשעים נוראיים, עדיין צריך ללכת לפי הפרוטוקול, לעצור באופן שקוף והוגן, לתת גישה לעו"ד, לתת לציבור את המידע, ולא להסתיר כלום.

Mark Veltzer אמר/ה...

ממספר לא מבוטל של התגובות פה בבלוג עולה שכותביהן חושבים שלפני כמה שנים היה חופש עיתונות גדול יותר. זוהי כמובן שגיאה - לפני כמה שנים (או לפני תקשורת אינטרנט פתוחה) לא היינו שומעים כלל על הפרשות שאנחנו דנים פה כיום. כמובן שראוי ורצוי לדרוש שקיפות גדולה עוד יותר אבל אין צורך לפברק עבר אוטופי בשביל לעשות זאת. מגיע לנו חופש מידע וזכויות אזרח גם אם מעולם לא היו לנו חופשים ברמות אותן אנחנו מבקשים כיום...

מרק

אנונימי אמר/ה...

א. מי אמר שמדינת ישראל היא דמוקרטית? קרא שוב. שנה א' לוגיקה.
ב. "המעצרים המינהליים..." - נו אז??
ג. מעצר באמצע הלילה + ג'ק טייטל - אכן צודק, אך רק *בדיעבד* ניתן היה לדעת.
ד. לגבי הפרוטוקול - אני די סומך על בית המשפט העליון שלנו....

ודרך אגב - פשיזים/פשיזם/פאשיזם - איך שלא תסתכל על זה - לחלוטין מיותר ללעוג על מישהו מכיוון שהוסיף/החסיר אות בכתיבת מילה.

אנונימי אמר/ה...

לא ברור נגד מה אתה מוחה.
ברור שזה לא יכול להיות ערביותו של החשוד, שהרי אותו דבר קרה לענת קם היהודיה.
גם לא סביר שהבעיה היא בנטיתו הפוליטית של החשוד, שהרי לו היה, דרך משל, פעיל ימין בישוב ביש"ע הרי לא רק שהוא היה צפוי לפשיטה לילית אלא שגם ביו היה בסכנת הריסה.

אולי מפריע לך שמלכתחילה הטילו צו איסור פרסום שלכאורה לא ממש עזר. עם כל הכבוד, אנשי השב"כ אינם טפשים, יתכן ויש סיבות לאיסור הפרסום. אתה אינך חוקר שב"כ (גם לא אני) ולכן באמת קשה להבין את הרעיון מאחורי הצווים. ראוי לשאול את השאלה, טפשים כמה שהם לא, הם לא חסינים מעשית שטויות ואולי זו אחת מהן, אבל אז אפשר לשאול את השאלה בצורה יותר מכובדת.
מכיון שסביר שבקרוב יוסר הצו והסיפור יתחיל לרוץ בכותרות, ואז גם נדע במה מואשם מר מחול (אם אכן הוא בגד במולדתו, מדינת ישראל, כפי שיש מי שרומז, יש מקום לכעס גדול עוד יותר על השימוש הנלוז בכיסוי של 'פעיל זכויות אדם' עלק).

אני ברשותך אעבור קצת על הבלוג שלך לבחון האמנם רוממות הדמוקרטיה בגרונך. הבדיקה תהיה מאד פשוטה, נראה מה כתבת על הפרת זכויותיהם של אנשי המחנה הציוני (למשל בהחרבת גוש קטיף).

Jacob Romano אמר/ה...

I disagree with some of your claims.
You said it yourself, you do not know what he was arrested for - how can you judge Shin Beit before knowing the charges? What if he met with Nasrallah? What if he plotted for a terrorist act? What if he was secretly funding a terror cell? Where does the line cross in your eyes?
About the "no publicity order" - anat Kam got the same treatment, and she's not Arabic last time I checked.
I think you will probably find, despite your claims, that Arabs who live in Israel probably enjoy the best conditions and their human rights are much more respected than any other country in the world.
I'd enjoy a response, rather then censorship, if you are indeed as enlighted as you claim

Unknown אמר/ה...

הצא"פ רק גורם לעניין רב יותר אצל ההדיוטים (כמוני) שעושות מאמץ לחפש במה הדברים אמורים.
אני משוכנע שלו הייתי קורא את הכתבה הזו בYNET הייתי מעיין בה כדקה וחוזר לחיי ולא מקדיש לנושא עוד שניית מחשבה. (הרדידות הבהמית והאפטית כולה שלי).
סתם נקודה למחשבה

Unknown אמר/ה...

אינני מתיימר לשפוט אם טענותיך נובעות מחוש צדק או משאיפות צדקניות, אך הן רגשניות ומתחמקות מלהתמודד עם לוגיקה פשוטה.

אם לא יהיו חוקים הפוגעים במידה סבירה בזכויות אזרח, יהא זה פתח לביצוע פעולות המסכנות את זכויותיהם של כלל האזרחים. זו אינה מנטרה שחוקה, ביחוד לא במדינה שאין עוררין על ריבוי הגורמים השואפים להרע לה, אלא מציאות שמתממשת כאן על בסיס קבוע.

בכל פעם שאדם נעצר - מדובר בחשד. יהיה זה מיותר לעצור אדם לחקירה לאחר שהוכחה אשמתו.

האם אתה באמת מאמין כי במשרדי השב"כ יושבים שליחי שטן שכל מטרתם לממש שאיפות גזעניות? אינך מעלה על דעתך כי עלה חשד סביר שמתיר הפרה סבירה של זכויותיו של פרט (אפשרות הקיימת באופן חוקי בכל דמוקרטיה) למען הגנה על הכלל?

אינני אומר כי הכל נעשה בהכרח תמיד משיקולים ענייניים, וכי לא היו מקרים בהם התברר כי מערכת השיקולים היתה נגועה וההחלטות לא תקינות, ואין ערובה כי גם הפעם (או בכל מקרה עתידי) אין זה כך. אך דוגמאות רבות מדי קיימות מנגד - של חשדות שאומתו, ואתה כלל לא בעמדה שמאפשרת לך לשפוט אם נעשה כאן עוול או לא. בינתיים, יתכן ומוטב לך לשאול עצמך האם יצרך לא גבר עליך, ולברר אם מעט צניעות לא תתרום לך להטיל ספק בספקנותך, שאינה הוגנת כלפי אנשי שירות הביטחון.

יונתן ליפשיץ אמר/ה...

העם מקבל את המנהיגים הראויים לו.
מתוכנו צמחו כל החולות הרעות האלה.
ולא משנה אם זה פאשיזם, פשיזים, פישזם או פישינזון. הליך תקין כולל את ההפך ממה שקרה שם - וזה כל מה שמשנה.

עכשיו זה איזה ערבי, מחר זה שמאלנים, אחרי זה כל השאר. האם עוד אפשר לעצור את זה, או שכדאי לארוז את המזוודות?

אוף.

איש צללים אמר/ה...

הצנזורה היא מיותרת,לדעתך? אז הבה נפרסם כל דבר: תכניות מלחמה עתידיות של צה"ל, ואת כל סודות המדינה באשר הם. מה דעתך? אתה לא חושב שיש למנוע פרסום של דברים שעלולים להזיק לחקירה? צריך לאזן בין זכות הציבור לדעת לזכות הציבור לביטחון. בדמוקרטיה שום זכות איננה מוחלטת, גם לא זכות הציבור לדעת. יש לאזן בינה לבין זכויות אחרות. יש לפעמים הצדקה לפגיעה בזכות הציבור לדעת

משולחנו של עמי שחר אמר/ה...

אורי, לתגובתך מהיום 9.5.2010 18:59

ראשית, הפוסט זוכה לשרשראות של תגובות והצלחת לעורר את ה"בום" שייחלת לו. על כך שאפו.

לעניין תגובתך דלעיל, אני סבור כי קביעתך ש:
"א) ישראל אינה דמוקרטיה
ב) המעצרים המנהליים בישראל אינם חוקים במדינות דמוקרטיות"
יכולות להחשב ל"תמימות" ובלתי מלומדות, אך בעיני אל נראה כי זהו המצב.

זו התייחסות המושתתת על מקדם (ביאס) של אג'נדה שמאלנית ומחשבה (שאולי יכולה להיות יפה בפני עצמה), אולי אוטופית על 'כיצד אמורה להיראות דמוקרטיה'.

ראשית לעניין השגותיך:
א. ישראל הינה אכן דמוקרטיה והינה דמוקרטיה יחידה באיזור המזרח התיכון הפאן ערבי. עובדה.
ב. אשר לקביעתך כי "המעצרים המנהליים בישראל אינם חוקים במדינות דמוקרטיות", אין רגליים כלל וכלל. זו קביעה המתעלמת ממציאות באופן זועק חמס (אולי גם חמאס...). עצם הרעיון להעלות טיעון מופרך שכזה מעידה יותר על האג'נדה של הטוען מאשר על הנשוא שלו.
מיהן הדמוקרטיות שבהן המעצרים המנהליים כמו בישראל אינם חוקים"?

ארה"ב בריטניה גרמניה צרפת פינלנד למשל, מדינות דמוקרטיות, אכן נוהגות כך במקרים של גילויי סיכונים בטחוניים מן הסוג הנאלח שאנו חיים בתוכו.

מעצרים מנהליים (או בכל שם אחר) בהן נעצר אדם מבלי להשאיר עיקבות, לפחות לפרק זמן המאפשר למשטרות הביטחון באותן ארצות, להשלים את חקירותיהן, ולהגן ולאבטח את אשר נחשף לסיכון ע"י סוסים טרויניים וחפרפרות מן הסוג שעורר את השב"כ לפעול כך במקרים קודמים.
ו... כן, זכורה לי פרשיית "האדם השלישי" - אברי אלעד שנחשד בבגידה קשה, http://goo.gl/xc7Z

נכון, היום ארצות הברית של ה"חפרפר" אובמה (כך אני מכנה אותו ולא בכדי) מסירה הרבה משכבות הביטחון הכל-כך נחוצות ואולי יש בכך גם טוב, אבל לא ניתן לטעון כי לא מבוצעים בה מעצרים מנהליים. כך גם ביתר המדינות שהזכרתי לעיל ויש עדויות!
לאור זאת, גם טיעונך השני "אינו צמוד ממש לאמת"...

אשר לטיעונך השלישי:
") אף אחד לא רוצה שיעצרו אותו באמצע הלילה, בלי זכות לראות עו"ד..."

אני מסכים ממש. אף אחד לא היה רוצה שזה יקרה לו.
באותה מידה ולצורך איזון מה, אולי כדאי להפנות את תשומת הלב לאותם "אף אחד" יתכן מאד שישנה גיבנת קשה ביותר שקרוב לוודאי מצדיקה נקיטת פעולה חריגה זו.

במקרה הראשון, זו התנהגות מתועבת של "יפת נפש" מטומטמת ובעלת ראיית מנהרה (שמאלנית, איך לא)
ובמקרה השני, כמה לא מפתיע, ש"אף אחד" החושב כי פעילויותיו במסגרת ארגוני "זכויות הערבים והשמאלנים" שהינן נלוזות מעיקרן, יכולות גם לשמש כסות ומגן לפעילויות נוספות חתרניות "לכאורה" לעת עתה.

זהו עלה תאנה המנצל את הרכות הדמוקרטית של ישראל, בדיוק כמו בארצות אחרות, ולראות בכך - לא חס וחלילא הזמנה לחיים שיתופיים נאורים, אלא פתח והזדמנות להכות חזק יותר.

זה מתועב
זה אינו נסבל
זה מחייב לשינוי בכללי הדמוקרטיה הקיימים ולהניח תשתית "לא דמוקרטית" דה-יוּרה ממוסגרת ומנותבת לטיפול וסיכול של טרור מבפנים.

אשר לפעיליותיך "החיפושיות" והמקצועיות - שאפו

אשמח אם תתן משקל רב יותר להגנת ארצנו *היהודית* הרבה יותר מאשר לאוייביה מחוץ ופנים

ותודה שוב

חופש החיפוש אמר/ה...

תגובות להרבה אנשים:

א) ישראל אינה דמוקרטיה מפני שהיא שללה זכויות אדם ואזרח מ-3 מליון תושבים המתגוררים בגבולותיה (עזה נשלטת על ידי ישראל, ולכן היא באחריותה המלאה).

ב) אני לא סומך על השב"כ, מפני שאני מכיר את ההיסטוריה שלו. אני לא סומך על ראש השב"כ, על סגניו, על ראשי האגפים ועל האנשים שמנהלים את השב"כ מתוך הממשלה הנוכחית.

ג) אמיר מחול, למיטב ידיעתי, הוא אזרח לגיטימי שלא צריך להצדיק את קיומו או להגיד תודה למדינת ישראל על שהואילה להשאיר אותו בחיים. הוא חי כאן, הדעות שלו לגיטימיות, והוא לא פוגע בחיי אדם.

ד) אין לי ספק שהשב"כ פישל כאן בענק עם המעצר המטורף שלו. צורת המעצר, שלילת הזכויות, איסור הפרסום - כולם נוטפים היסטריה וניפוח. אותו דבר גם לגבי טייטל, ולגבי מאות (ואולי אלפים) של השב"כ לאורך ההיסטוריה של מדינת ישראל.

ה) השב"כ משרת את הכיבוש, שהוא בלתי לגיטימי בעליל. הכיבוש אינו חוקי בעיני כל מדינות העולם. הכיבוש הוגדר על ידי האו"ם בתור משהו שחייב להיפסק.

ו) כל עוד השב"כ משרת את הכיבוש, ההתנגדות לכיבוש היא לגיטימית. כל עוד ההתנגדות לכיבוש אינה אלימה, היא אפילו מוסרית. כאשר ההתנגדות לכיבוש היא אלימה, יש בעיות קשות שמתעוררות מכך. אבל אף עם/לאום לא הצליח להשתחרר מכיבוש בלי מידה מסוימת של אלימות (אפילו הודו).

ז) חזרה לאמיר מחול: אסור לעצור אדם בלי להנהיג שקיפות מירבית. כל מעצר חייב להיות ברור, מנומק ומידתי. אי אפשר להעלים אנשים אל תוך מרתפים ולהגיד לציבור לשתוק. אין לסמוך על רשויות שיש להן כוח בלתי מוגבל. בישראל השב"כ מענה, פוצע וגם הורג. רק אדם עיוור יציית ויקדש כל פעולה של גוף כזה.

לסיום אני חייב לומר: מי שעדיין מאמין שישראל היא דמוקרטיה, חי ב"מטריקס" התקשורתי של הימין הלאומני. העובדות הקרות מלמדות על מדינה שמעולם לא היתה דמוקרטית, ואת זה אני אומר בכאב עצום.

Ram אמר/ה...

א) אני מסכים איתך לגבי כך שהכיבוש אינו מוסרי ולא תורם לנו במאום, אבל בעובדות צריך לדייק: ישראל לא שללה זכויות מהפלסטינים, מעולם לא היו להם זכויות (לא זכור לי שתושבי שכם הצביעו בבחירות לממשלת ירדן). גם בארצות הברית, הדמוקרטיה החשובה בעולם, יש מתקני מעצר סודיים, וגם צרפת - הוגת רעיון הדמוקרטיה המודרנית - פועלת בצורות שלעתים נראות חשוכות. אך מכאן ועד קביעה גורפת וחד משמעית שמדינת ישראל אינה דמוקרטיה - יש מרחק רב. וכמובן שאם לא היתה פה דמוקרטיה כנראה שלא היית יכול לכתוב מאמרים כדוגמת המאמר הנ"ל.
ב) אין לך מה לסמוך על השב"כ וגם אין לך שום צורך לסמוך על השב"כ. זוהי משטרה חשאית וכמו כל משטרה חשאית היא פועלת, ובכן, בחשאיות ובשיטות שלא תמיד אנו מסכימים איתן. אך עליך לזכור שהשב"כ אינו מנוהל ע"י אנשים רשעים ותאבי דם, אלא ע"י אנשים כמוני וכמוך שרואים את טובת המדינה לנגד עיניהם, אך לדעתם מותר לנקוט בשיטות קיצוניות יותר מכפי שאתה היית מוצא לנכון בכדי להגיע למטרה זו (דהיינו, בטחון המדינה), אותה אני משוכנע שגם אתה הצבת כנר לרגליך.
ג) אמיר מחול הוא אזרח לגיטימי, אין ספק בכך. כל אזרח הוא אזרח לגיטימי. ויכול להיות שבעוד שבועיים הפרשה הזו תתפוצץ והוא ישוחרר לחופשי. ויכול להיות גם שהוא באמת ביצע עבירה, והיה צריך לעצור אותו. אחד מעקרונות הדמוקרטיה הוא שכל אדם חף מפשע עד שהוכחה אשמתו, ומכאן שגם השב"כ והמשטרה חפים מעוול מעצר-השווא אותו אתה טוען שהם ביצעו - עד אשר יוכח אחרת. אולי אתה צודק, אבל אנא חכה לעובדות לפני שאתה ממהר לקבוע.
ד) והערה היסטורית קטנה: חלק גדול ממדינות האימפריה הבריטית לשעבר קיבלו עצמאות מתוך החלטה של הבריטים עצמם, שלא תמיד לוותה באלימות (ראה: אוסטרליה, קנדה, דרום אפריקה וכד'). כך גם מרבית מדינות אפריקה (כולן, בעצם, למעט מדינות המגרב), כמעט כל האיים הקריביים ועוד.

משולחנו של עמי שחר אמר/ה...

תשובה לאורי מ-21:37 היום

אני מאד שמח לקרוא את תגובתך הלא מפתיעה כאן.
תגובה זו לכל אורכה מעידה עד כמה היא נגועה באג'נדה הידועה של השמאל הקיצוני בארצנו.

לתשובותיך הסדורות אחת לאחת:
א. מדינת ישראל הינה דמוקרטית למרות כל נסיונותיך הנואלים לכנותה אחרת. היא דמוקרטית על-פי כל הגדרה בין לאומית קיימת למרות נסיונותיהם של מגלגלי העיניים.
מדינת ישראל *לא* שללה את זכויות הערבים החיים בתוכה - הם שללו עצמם מתוכה כאשר בחרו בכל מה שאינו שיתוף אמיתי אלא השתמשות במה שהועמד לרשותם ללא תמורה.
בדוק, כמה מתשלומי ביטוח הבריאות וביטוח לאומי, תמיכה במועצותיהם הכושלות ונגועות הריקבון תת התרבות האיסלמית המקובלת שולמו במהלך השנים מול: חלקם היחסי באוכלוסיה ומול תשלומי מיסים כמו: מס הכנסה, מיסי עירייה, ארנונה, מים, ועוד.
כמה מתוכם ממלאים חובת שירות לאומי חליפי לשירות צבאי
כמה מתוכם מתכנים פלסתינאים ותומכים באחיהם הארורים מצידו השני של הגבול?
טיעונך זה בטל.

ב. אתה "לא סומך על השב"כ המששלה וכו..." איך אומרים, זה מה שיש והודות ל"זה מה שיש" בידך החופש לכתוב דעות "בלתי אהודות" בלשון המעטה, אלה כנגד מדינתך המגנה עליך.

ג. "אמיר מחול הינו למיטב ידיעתי", אנא, חסוך זאת מאיתנו, מיטב ידיעתך מוטה מראש. בא נמתין עד אשר יחשף מה שיחשף או אז נראה.
הרי מי שקונה את שיקרי השמאל הבוגדני, הינם גולדסטון, הקרן החדשה לישמעאל ושאר צוררינו. מה דוחף אותך להתאבדות שכזו?

ד. "אין לי ספק שהשב"כ פישל כאן בענק..."
הממממ ללא נימוק ממשי והוכחה, למעט "למיטב ידיעתך" שהופיע לעיל

ה. השב"כ משרת את ביטחון ישראל. וביטחון ישראל כולל גם את ביטחונך האישי המאפשר לך להשתלח בו.
"הכיבוש" כפי שאתה מכנה, הינו בסה"כ פעולה הגנתית שבוצעה מול ירדן אשר חייליה וחלק מאותם מתקראים "פלסתינאים" ביצעו רציחות נפשעות גם בירי ישיר לתוך חלונות הבתים בירושלים וגם כל סוגי הטרור הידועים של מהוללים אלה.
זה איזור שלא היתה עליו בעלות מוכרת, אלא כיבוש... ירדני משנת 1948. ירדן שנוצרה מלאכותית ע"י המנדט הבריטי (יחד עם סוריה ועירק), יועדה להיות מדינת הערבים שגרו בישראל - שנועדה להיות "הבית הלאומי" ליהודים. ירדן זו שלא הסכימה ככל מדינות ערב המהוללות, הצטרף לטיול רצחני של עוד 6 מדינות ערב אדירות עוצמה ו"חמושות עד לשיניים" בשנת 48 במטרה לחסל את היאהוד...
*** סליחה שניצחנו...
באותו טיול שהזכרתי, כבשה ירדן את מה שאתם השמאלנים מכנים גדה מערבית או כיבוש.

וכך במסגרת מלחמה שנכפתה על ישראל לאורך כל שנות קיומה, כבשה ישראל מירדן את כל השטח חזרה ושמו - יהודה ושומרון.
הכיבוש לגיטימי לחלוטין, אבל מסיבות פרקטיות של נסיון לחיים משותפים, הסכימה ישראללחלוקה (קבועה הפעם) מחדש של שיטחה היא, לא ירדן חס וחלילה, אלא רק ישראל נתבעת לכך!
אבל מנובזים אלה מציבים עוד דרישות כמו את ירושלים כבירתם - לא להאמין
את החדרת פליטיהם הנצחיים, לא למדינתם שתקום ע"ח ישראל, אלא לישראל עצמה, הרי לזאת הם יועדו, לכן הם השתמרו כפליטים מקצועיים במשך 62 שנה! סתם לבזבז זאת? הרי חבל, לא-כן?
לכן קמו לנו אנשי הגיס החמישי בתוכנו, ואמרו לאאאאא. לא ניתן למדינתנו לחיות, נהרוס אותה מבפנים ומבחוץ. ירושלים ערבית "לגיטימי" פליטים לישראל - "לגיטימי"
תגיד, אתה, הרי הינך אדם נבון (כך נראה), האם זה לא נראה בעיניך מוזר/אבסורדי?

ו. טיעונך שם הינו רק מעצים את אשר ציינת לעיל ורק מתייג אותך בקצה הרחוק ביותר של השמאל הבוגדני.
"התנגדות לגיטימי".... עלאק. וואו, זו תמיכה ישירה וחציית קווים לצד הטרור והטרוריסטים.
כאן, הסגרת עצמך.

ז. כמה סימבולי... אשר למח'ול, אם יסתבר כי צדק השב"כ, אשמח אנוכי כי הוא יהפך באמת לשקוף. בלא כל רחמים!

אשר לסיפא של דבריך, אינני יודע לגבי המטריקס אם הינך חי בתוכו, שכן נראה כי ניתקת (אתה ומרעיך) מחברה אנושית שפוייה (ואני משתגע, מה יכול לגרום חבלה מוחית כזו לאדם הנשמע נבון ומלומד) המשוייך אולי לחברה מערבית ולא ערבית, ולנסות לפצוע להרוס אותה או במקרה "טוב יותר" לגרום לה להתאבד בעצמה.

וואו, איזה אמוק תקף אותך אתכם?
*זו* שאלה הנשאלת בכאב אמיתי ועמוק

nirizr אמר/ה...

ומה עם מה שנאסר לפרסום ועדיין לא באינטרנט?
חלק מהרעיון ב-"צו איסור פרסום" הוא לחשוף בצורה יזומה פרטים למדיה, ולהגיד להם לא לפרסם/לחקור אותם.
אז אנחנו יודעים שעצרו אותו, אנחנו יודעים למה? לא. כי זה בדיוק מה שנאסר לפרסום. למה זה נאסר? יש שני סוגים של סיבות. האחת היא כי השב"כ הוא גוף רע שמנסה למרר חיים של אזרחים ערבים מסכנים, בלי סיבה. והשניה היא שייתכן שהשב"כ לא רוצה לסכן חקירה בתהליך.
ההיסטוריה מלמדת (גם זו הלא-רחוקה, בארץ ישראל) שמי שפועל בגלוי - ייתכן שפועל גם בחשאי. כמובן שאי-אפשר לחשוף חקירה בתהליך, ולכן לראייתך השב"כ מסתיר מידע (ובוא נודה באמת, זה גם עוזר לדמגוגיה הזולה שלך).

הבעיה באינטרנט, ובגוגל (ואל תבין לא נכון, אני סוג של חנון-מחשבים), היא שכל אדם כותב מה שבא לו, גם בלי רלוונטיות או ידע אמיתי בנושא, ומבסס פוסטים שלמים על שמועות וחצאי אמיתות(במקרה הטוב).

הבעיה במדינה, שכשתהיה סכנה לביטחון האישי שלך ושל משפחתך, יגנו עליך כאילו אתה לא טורח באופן קבוע להציג (מתוך המדינה אני מניח) את הדעה הפופוליסטית שלך, בלי היכולת לדעת (ובטח שלא לשפוט) את האמת.

אני מסכים, אנחנו לא יודעים למה נאסר הפרסום, אבל אנחנו גם כנראה לא יודים כל מה שנאסר לפרסום. וכנראה שכאן הדברים החשובים באמת.
וגם יכול להיות שהשב"כ טעו והוא אזרח תמים שלא ניסה לפגוע באדם, אבל גם יכול להיות שלא והתפקיד של השב"כ הוא לדאוג שאזרחי ישראל לא ייפגעו (גם אם, לצערנו, יש צורך לפגוע בזכויות אזרחים).

שיהיה לך המשך שבוע מעולה

אנונימי אמר/ה...

החיסרון הגדול של דמוקרטיה היא שהיא נותנת קול למתנגדיה ומכאן שישנם פעמים שמותר לעצור אדם מבלי לפרסם את הסיבה.

אני סומך על השב"כ !

תהיה בטוח שבמדינה כמו ישראל, באם עצרו אותו לחינם אז האחראיים יעמדו לדין.

אנונימי אמר/ה...

כל הכבוד על פרסום הפוסט.

הגיע הזמן, באמת, לפרסם את האמת על הקורה במדינה קטנה זו. נמאס מהפאשיזם והשינאה שמפיצים מתי מעטים על התנהלות מול אזרחים תמימים.

נמאס מהכיבוש ונמאס מפאשיסטים המחפשים להשמיד את מדינת ישראל. כל הכבוד לבלוגר החושף את פני הקיצונים הפאשיסטים ששוב ושוב תוקפים יהודים בכל העולם, החל בפרעות במי שקנו אדמות ממיטב כספם במאות הקודמות וכלה בפתיחות מערכות מלחמתיות כל 10-20 שנים.

די לפאשיסטים וימניים קיצוניים ושאר לאומנים השונאים את העם היהודי ותוקפים באישון לילה מועדוני ילדים, יורים על משפחות, יורים על ילדים, יורים על נשים, יורים על רכבים ומתנהגים כמו במשטרים האפלים באיראן.

די למפגשים בסגנון הKGB במוסדות אפלים.

די ללאומנות ולפאשיזם והשינאה.

די לכיבוש. הגיע הזמן לשחרר את ישראל מהכיבוש.

כבוד לבלוגר

חופש החיפוש אמר/ה...

כמה הערות לדברים שנכתבו:

1) הסיבה שישראל אינה דמוקרטיה ניתנת להוכחה כמותית-מספרית. והנה הסיבה: אם תושבים בוגרים במדינה אינם זכאים להצביע בבחירות, הרי שמדובר במדינה שהחליטה בצורה ברורה שהיא איננה דמוקרטיה, שכן בדמוקרטיה (דמו=עם; קרטיה=שלטון) העם אכן שולט. במדינה שלנו, רק חלק קטן מן העם שולט, וברובו הוא יהודי.

2) בפעם האחרונה שבדקתי, תושבי מזרח ירושלים ממוצא ערבי לא היו רשאים להצביע לכנסת. זאת כאשר התושבים היהודים של מזרח ירושלים רשאים להצביע לכנסת. ואם זו לא דיקטטורה יהודית, אז דיקטטורה יהודית מהי?

3) ההשוואה לפרשת ענת קם: מעצר הבית שלה מגוחך, מוגזם ומיותר לגמרי. כולם יודעים שמדובר בילדה טובה ירושלים, שרק רוצה לגמור עם הסיפור הזה ולהמשיך בחיים נורמטיביים. לדעתי מגיע לה מאסר על תנאי, ולא יותר מזה. אחרי הכל, היא אכן חשפה בעיות חמורות בהתנהלות של הצבא בנושא הסיכולים הממוקדים.

4) כל מי שסומך על השב"כ בעינים עצומות, שיזכור את פרשת קו 300. בפרשה הזו הוכח שאם אתה נותן אמון מוחלט בארגון חשאי, האמון הזה מופר בצורה רצחנית. פרשת קו 300 חשפה כשלים חמורים מאוד בשב"כ, וגם כיום יש פרשות חדשות. למשל, הכתבה של יוסי מלמן בה נכתב שסגן ראש השב"כ פוטר לאחר שהדליף לעיתונאי; שימו לב: פוטר, אך לא הועמד לדין.

5) לאחרונה סמכנו על ארגון חשאי נוסף, ושמו המוסד. מה קיבלנו? סקנדל נוראי שנקרא רצח אל-מבחוח. הנזק שנגרם לישראל בגלל הרצח הזה לא הצדיק את התועלת-לכאורה מהחלפת פעיל מסוים בפעיל אחר.

7) צו איסור הפרסום נועד להחריש מעשה נבלה. זה דומה מאוד למה שקרה בפרשת ענת קם: מעצר הבית שלה היה ענישה חשאית. זה שונה לגמרי מצו איסור הפרסום בפרשת הולילנד, שבאמת שירת חקירה פלילית רגישה. אבל גם בהולילנד, לצו איסור הפרסום היו מגבלות ברורות, שהפכו לבדיחה כאשר העניין נגע לאולמרט.

8) כל עוד לא ברור מדוע נעצר אמיר מח'ול, הוא לא צריך להיעצר. רק כאשר המשטרה תואיל בטובה להסביר (מיד!) מדוע הוא נעצר, מהן הראיות ומה טוען הצד השני (הסניגור שלו), המעצר הזה הוא לא יותר מאשר הוכחה נוספת להיותה של ישראל דיקטטורה יהודית מהסוג שצריך להחליף בדמוקרטיה נורמלית.

משולחנו של עמי שחר אמר/ה...

טוב טוב אורי ברייטמן

ניצחת בגדול
רק תאמר לי:

* מה מצאת טוב בישראל (למעט היכולת שלך לשבת ליד מקלדת ולחבוט בה כי היא סובלנית כלפיך?

* האם היית יכול לחיות בבטחון ולחבוט באחת ממדינות "חסותך"?

* האם לזאת אתה שואף, באמת?

* האם אתה באמת מאמין כי אם יתגשם חלומך/כם הרטוב במלואו, התשאר עוד מדינת ישראל? האם אתה באמת מאמין כי היא תישאר? נמק?

איך קורה כזה כשל מערכות אצל אנשים שלכאורה אמורים להיות נבונים וחפצי חיים? לאלוהי השמאלנים - פתרונים

Unknown אמר/ה...

אורי - מאז ששיגרתי את תגובתי הקודמת תפח לו שרשור התגובות, ועמו גם רשומותיך שלך.

תשמע, בכל הרצינות - אמנם נכון יהיה לטעון כי אני מחזיק בדעות אחרות משלך בעניין הזה (ואגב, דווקא מסכים עמך בחלקים אחרים), אבל בכנות גמורה, אני מאוד משתדל להקדיש מחשבה אובייקטיבית לטיעוניך ולהקשות על עצמי.

אבל אתה עושה לי חיים קלים מדי. אני מוכרח לומר לך שבניגוד לפוסטים מרשימים ואיכותיים במגוון נושאים, אתה חוטא בחוסר רצינות מפתיע בתחום המסוים הזה. אתה מנפנף באוויר בפישולי שב"כ ומוסד, מפריח איזו קלישאה על אל מבחוח, כאילו היה לך שמץ של כלי לשפוט. זה מתאים יותר לישראלי הממוצע, המנהל את המדינה בצעקות מקורסת הטלוויזיה שלו, מאשר לאדם שקול וחושב. זה שטחי בצורה שמטילה צל על כל הטיעונים שלפניהם ואחריהם. יש מקום גם לריסון קל של ציניות ולהחלת "זכאי עד שהוכח אחרת" גם על אנשים העושים רבות כדי להגן עליך, ובמקרה זה - לשמחתי הרבה, לא ינתנו לך הכלים להוכיח אחרת (ואין טעם לשכנע אותך עכשיו שכל מערכת הביטחון, עליה יש גם לי קיתונות ביקורת, איננה גוף שכל תכליתו סאדיזם וריפוי בעיסוק של חסכי אגו גברי, כפי שמשתמע מדבריך).

מובן שאף נושא ציבורי אינו טאבו, ויש לאפשר דיון בכל עניין בגבולות החוק, אבל מדיף ריח חובבני מדבריך. רוב קוראיך, פרט לאלו ששמחים לרכוב על הגל ולצעוק "די לפאשיזם" באופן פרובוקטיבי גרידא וחסר תוכן (ומעט ילדותי), הם ברמה הדורשת יותר מזה. ומאכזב לראות ממך הסחפות אחר נטיית לב שאינני מתיימר לדעת מאין באה, אך בהחלט ברור לי לאן מובילה, מבלי לנסות ולשכנעם.

אינני מדבר על דבריך על ישראל כמדינה דמוקרטית, על ערביי מזרח ירושלים וכו' - אלו טיעונים מעניינים וחשובים, אלא להטלת החצים על אנשי מערכת הביטחון.

אנונימי אמר/ה...

ובכן אורי, חזרתי (ההוא מהפשיזים/פאשיזם/פאשיזם).

אז ככה - אם נתמצת, חלק מדבריך אכן נכונים וראויים, וחלק ממש ילדותיים...

לגבי הצנזורה שמשחקת "חפש את המטמון באינטרנט" - אתה אכן צודק.

לגבי הבטחון בשירותים חשאיים כלשהם - גם צודק, אך המצב הנוכחי סביר - בטח ביחס למדינות דמוקרטיות אחרות (לדוג' ארה"ב...). לצערי לא מכיר מודל יותר טוב - אתה מוזמן להציע.

למיטב הבנתי, הדיון המקורי היה האם אדון מחו'ל היה צריך להיעצר עם צו איסור פרסום (אני די מתעלם מכל מיני שטויות שצצו בהמשך). עד לרגע זה לא ראיתי שום טיעון רציונלי נטול רגשות מדוע אסור לעצור אדם בצורה זו. אם לדעתך באופן עקרוני צריך לבטל הליך זה - הרי שהרשויות המשפטיות דנו ודנות מדי פעם בנושא זה. או שמא אינך בוטח גם בהם???

הטענות שלך ילדותיות - "כל עוד לא ברור מדוע נעצר אמיר מח'ול, הוא לא צריך להיעצר." באמת הגיון חד כתער.

מדוע כאשר אדון טייטל נעצר בצורה דומה לא כתבת פוסט??? הכל דומה - חוץ מהשם???


ולסיכום - לא יודע האם המעצר מוצדק או לא (עדיין), אך אני מקווה שאם הוא אינו מוצדק - האחראים יתנו את הדין.

ענקי אמר/ה...

מה בדיוק הבעיה פה? אז עצרו בן אם, הוא הבן אדם היחיד שנעצר בעולם? כולם יודעים שהטלת צו איסור פרסום, הוא אוטומאטי ולא אומר שום דבר, ובכלל ההתלהבות הזו מ"זכיוית אדם", שזה מילה נרדפת, לזכויות מחבלים, לא מוכר יותר ולא מרגש אף אחד, . היום אני לא מוכן לגור ליד פעיל זכויות אדם, כי כולם יודעים מה זה אומר, ומעדיף לגור ליד אלי ישי, שאלי ישי הוא כאותו נער המנסה לעצור את הסכר באצבעו ונקווה שלא יבינו מה הוא עשה, כי הוא ימנע את התופעות השליליות שאותם אנשי "זכויות אדם" כה חפצים שיקרו...
ואם אתם לא פראוודה, אז תכניסו את התגוובה..

אנונימי אמר/ה...

מר ברייטמן,

כל הכבוד לך שאתה מגן על חופש הביטוי ומעיז לפרסם מה שאוסרים עליך לפרסם וכל הכבוד שאתה מגן על זכויות אדם בסיסיות מול מגיבים שהייתי מתקשה מאוד לא לקבל התקף לב אם הייתי צריך לקרוא אותם עד הסוף (אני מודה שאחרי שורה של "איך אתה כפוי תודה כלפי אלה ש... אני מפסיק את הקריאה).
אני מקווה שבזכותך העיתונים יתקפלו עד יום שני בערב ועד יום שלישי מר מחול יזכה לראות עורך דין - זכות בסיסית המגיעה לכל אדם, לכל אדם, לכל אדם.

Unknown אמר/ה...

אני בטוח שאם הוא נעצר, ונחקר - יש דברים בגו.

כל המתייפיפים למיניהם פה שמפיצים תעמולה והסתה אנטי-ציונית ושיקרית - זיכרו:

ישראל היא המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון!!! הראייה - פה מותר לכל ג'וק ולכל ייתוש לקלל את ראש הממשלה, לכנות את הממשלה "פשיסטית", ולהעביר ביקורת שאפילו במדינות דמוקרטיות אחרות (כגון ארה"ב, או רוסיה) לא היו עוברים בשתיקה.

בברכה,

אזרח ישראלי גאה במדינתו הדמוקרטית וההומניטרית!!

אנונימי אמר/ה...

מעניין מה מהות המעצר. מחיפושים אחר קצוות החוט נתקלתי בבלוג של אבי דיכטר, ראש השבכ לשעבר, נראה לי שאפשר למצוא שם כמה רמזים. http://www.dichter.co.il/?p=500

אנונימי אמר/ה...

בהשוואה למקרה של ענת קם האשמים בסיכון בטחון המדינה הם אתה וחבריך הבלוגרים הכל-כך בטוחים בצדקתכם. אתם מחפשים מידע שיכול לפגוע ב"ממסד הרשע" שמגן על ילדיכם מפצצות באוטובוסים. כל הכבוד, אתם עוד תביאו לכליה של כולנו.

אנונימי אמר/ה...

1. במקום לזרוק לאוויר ססמאות דמגוגיות, אני אשמח לראות מאיזה תושב במדינה נשללת זכות הבחירה.

2. תושבי מזרח ירושלים יכולים להצביע בבחירות למוסדות השלטון הפלסטיניים, כך שלא באמת נשללת מהן זכות הבחירה.

3. ענת קם היא לא ילדה טובה. היא גנבה סודות צבאיים ומסרה אותם לגורמים אזרחיים, מתוך רצון לקדם את הקריירה שלה. יש בוגדים שפועלים ממניעים אידיאולוגיים, ענת קם פעלה ממניעים אנוכיים. זה לא אומר שהיא לא בגדה, ולדעתי היא צריכה לשלם את המחיר המלא - שנים בכלא. אגב אורחא, ענת קם (כמוך) היא אינה מומחית בדיני המשפט הישראלי ובדיני מלחמה, ושים לב לעובדה הבאה - משפטנים ואוטוריטות אחרות העידו כי מדיניות הסיכולים של צה"ל דווקא לא הפרה החלטת בג"צ.

4. פרשת קו 300 אירעה לפניי 30 שנה. זו הייתה תקופה אחרת, שבה השלטון והזרועות הביצועיות שלו התנהגו אחרת. אין מקום להשוואה הזאת, במיוחד כשעבר כ"כ הרבה זמן.

5. מבחוח היה טרוריסט מדופלם שרצח במו ידיו חיילי צה"ל וסייע לחמאס בכל דרך אפשרית מהגלות, כך שטרגדיה זו לא. בנוסף, אתה לא יודע איך החיסול השפיע על חמאס (מה הנזק, מי החליף אותו אם בכלל וכו').

7. כאמור, אתה לא יודע שמדובר במעשה נבלה. אתה סתם משמיץ, ומשווה בלי סיבה פרשה פלילית לפרשה ביטחונית.

8. קראתי את התגובות כאן, ושמתי לב שאתה חוזר על המנטרה שלך שוב ושוב - שצריך לשחרר מידע בכל מחיר, גם אם הדבר נוגד את עקרונות הדמוקרטיה המתגוננת, גם אם הדבר עשוי להוביל לפגיעה באזרחים ובחיילים. ברור לי ללא כל צל של ספק שאתה לא תשנה את דעתך, וזה חבל מאוד. אני מניח שאני אתנחם בעובדה שרוב המגיבים סולדים מדרכך.

Ram אמר/ה...

מעניין שלמרות כל שלל הדעות שהוצג פה וטיעונים משכנעים משני הצדדים, אתה ממשיך לטעון את אותם הטיעונים ולהתעלם כליל ממה שאנשים אחרים אומרים (אילו תושבים בוגרים בעלי תעודות זהות ישראליות לא רשאים להצביע בדיוק?).
ואני חשבתי שליברליזם משמעו פתיחות לדעות של אחרים, והבנה שדעתך שלך איננה תמיד הדעה הנכונה.

אנונימי אמר/ה...

אני אולי עילג, בור ובער. אולי סתם פלבאי פשוט-עם, לאור כשרון הכתיבה והשנינות המופגנים כאן.
אלא מאי?
אני קורא דווקא אותך, מר אורי ברייטמן. קורא שוב ושוב. ועוד פעם שוב ושוב, ואני, הקטן, מגיע למסקנה העצובה:
אתה, מר ברייטמן, ילדותי ורדוד, טיעונייך ממש עלובים ומגוחכים, או ליתר דיוק: אינם טיעונים.....
"אני יודע"....."כולם יודעים"..... ועוד פנינים משכנעות כאלה, שלא להזכיר את האג'נדה הנוטפת מהכתיבה.

לשיאך הנמוך הגעת מר ברייטמן, וזה יכול אך להעיד עליך ועל האג'נדה שלך, כשכתבת, כטיעון רציני מבחינתך, על הצדקת המהוללת ענת קם, שכולם יודעים שהיא ילדה טוב
שרוצה עתה אך להמשיך בחייה וגו'....
אתה רציני?
הן רק אם חלקיק זעיר ממה שיוחס לה נכון, והיא ובאי כוחה המהוללים כבר הודו בכך, הרי ברור לך שכתיבתך מגוחכת, במקרה הטוב....

בתקווה שלא מתצא אצלי שגיאות כתיב או סגנון (החיים היו קשים ומורתי נפטרה כשהייתי בן 17, בכיתה ד'..), הייתי ממליץ לך להתאפס על עצמך ולא להסתובב סביב עגל הטימטום והאינפנטיליות, ולהשתחוות אפיים ארצה לכל מילה שנשמעת כמו שהיא לקוחה מהשורש התנ"כי ד.מ.ו.ק.ר.ט...

אנונימי אמר/ה...

אורי,
ראוי שתדע על מי אתה מגן:
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/204083

ואני מצטט:
"שאלה - ארגונים כמו אמנסטי ובצלם מגדירים את ירי הרקטות כפשע מלחמה. האם הארגון שלכם רואה כמו ארגונים אלה את ירי הרקטות כפשע מלחמה?

לא, לא, יש לנו עמדה המתנגדת לפגיעה באזרחים ולא משנה איזה אזרחים, אבל בסופו של דבר אנו יודעים שהמאבק של העם הפלסטיני הוא מאבק נגד כיבוש ולא מאבק נגד היהודים.

שאלה - האם ירי הרקטות הוא פשע מלחמה שמבוצע ע"י חמאס?

לא.

שאלה - הפגיעה באזרחים היא לא פשע מלחמה?

לא, לא, לא, יש לזה הגדרות אחרות לגמרי. הקורבן הוא לא ישראל. הקורבן הוא העם הפלסטיני, כולל תנועת חמאס שהיא תנועה לגיטימית.

שאלה - השאלה היא על ירי לעבר ישובים אזרחיים, השאלה פשוטה - האם ירי לעבר ישובים אזרחיים הוא פשע מלחמה?

לא, לא, בפני עצמו לא מוגדר כך ....זה לא פשע מלחמה. הגדרה של פשע מלחמה היא שונה."

מתוך ראיון עם אותו מחול. אני נגד מעצר אקראי של אנשים, אבל אני עדיין סומך על השב"כ. אין ספק שבעידן המודרני, צוי איסור פרסום הם בדיחה, אבל זה לא קשור לעובדה שתפקידו של השב"כ הוא להגן על תושבי ישראל, ולא כל מעצר שלו הוא בהכרח פשע.

חופש החיפוש אמר/ה...

תשובות ותגובות:

"מה מצאת טוב בישראל (למעט היכולת שלך לשבת ליד מקלדת ולחבוט בה כי היא סובלנית כלפיך?"
נולדתי פה. אם המדינה תמשיך להתדרדר, אני אעזוב למקום אחר. לא נולדתי פה כדי למות על 'קידוש השם'.

"האם היית יכול לחיות בבטחון ולחבוט באחת ממדינות "חסותך"?
כן. יש לי אזרחות גרמנית. בגרמניה כיום לא חוטפים אנשים באמצע הלילה.

"האם אתה באמת מאמין כי אם יתגשם חלומך/כם הרטוב במלואו, התשאר עוד מדינת ישראל? האם אתה באמת מאמין כי היא תישאר?"
מדינת ישראל אינה קדושה. היא רק כלי כדי לשמור על חייהם של אזרחיה. אם המדינה אינה עושה זאת, היא צריכה להשתנות. אני חושב שהמשטר הדיקטטורי הנוכחי חייב להשתנות במהירות, ורצוי ללא טיפת אלימות.

"יש מקום גם לריסון קל של ציניות ולהחלת "זכאי עד שהוכח אחרת" גם על אנשים העושים רבות כדי להגן עליך"
השב"כ רוצה להגן על הכיבוש, לא על הביטחון שלי. השב"כ הוא גוף של הממשלה, המעוניינת לשמר את הכיבוש. הכיבוש פוגע בבטחוני ולכן דינו להסתיים.

"המצב הנוכחי סביר - בטח ביחס למדינות דמוקרטיות אחרות"
אנחנו לא דמוקרטיה. זאת עובדה שאפשר להוכיח: במדינה דמוקרטית לא שוללים מתושבים את הזכות להצביע. זו מהותו של הכיבוש: הפלשתינאים מעולם לא קיבלו את הזכות להצביע, ולכן לא היתה להם ברירה אלא לזרוק אבנים ולהתפוצץ.

"עד לרגע זה לא ראיתי שום טיעון רציונלי נטול רגשות מדוע אסור לעצור אדם בצורה זו"
אתה רוצה להיעצר ככה? אתה רוצה שיזרקו אותך בתא מעצר בלי עו"ד, בלי משפחה, בלי קשר לעולם החיצוני, בלי נימוקים, בלי שקיפות? זה מה שאתה מאחל לעצמך?

"הרשויות המשפטיות דנו ודנות מדי פעם בנושא זה. או שמא אינך בוטח גם בהם?"
אינני בוטח באף אדם. אני רוצה עובדות, ראיות, הוכחות, נימוקים, שקיפות, מוסריות, עקביות.

"מדוע כאשר אדון טייטל נעצר בצורה דומה לא כתבת פוסט?"
צודק. הייתי צריך לכתוב. באותה תקופה לא ידעתי בכלל מיהו האיש ולא ידעתי מה קורה שם.

"אז עצרו בן אם, הוא הבן אדם היחיד שנעצר בעולם?"
יש כללים לכל מעצר. המעצר של מחול נעשה בצורה בלתי ניתנת להצדקה.

"אני בטוח שאם הוא נעצר, ונחקר - יש דברים בגו"
הביטחון שלך מופרז. באותה מידה היו יכולים לעצור אותך, סתם כי הרגזת פקיד, ואז אנשים היו אומרים 'אין עשן בלי אש' ואתה היית נרקב בכלא.

חופש החיפוש אמר/ה...

עוד תגובות:

"ישראל היא המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון!"
תתעורר בבקשה: במדינה דמוקרטית לא שוללים את זכות ההצבעה של התושבים הבוגרים. זה מה שקורה כאן מאז 1948 למעשה. המשטר הצבאי שהושת על ערביי ישראל שלל מהם את הזכות להקים מפלגות ערביות. ומאז 1967 יש לנו מליוני תושבים פלשתינאים שאין להם זכות להצביע. זוהי מהותה האנטי-דמוקרטית של מדינת ישראל כיום, וזה בכלל לא כיף להיות מודע לזה.

"מחיפושים אחר קצוות החוט נתקלתי בבלוג של אבי דיכטר"
אבי דיכטר הוא דוגמה מושלמת לאיש שלכאורה היה 'איש בטחון', אך למעשה הוא פוליטיקאי ימני קלאסי, שמגן באופן אוטומטי על חבריו בשב"כ.

"כל הכבוד, אתם עוד תביאו לכליה של כולנו"
זה מה שהשליטים האיראנים והסינים אומרים על הבלוגרים שכותבים ומדווחים על פשעי המשטר.

"אני אשמח לראות מאיזה תושב במדינה נשללת זכות הבחירה"
בפשטות: תושב התנחלות זכאי להצביע לכנסת. שכנו הפלשתינאי לא זכאי. תושב מזרח-ירושלים ממוצא יהודי זכאי להצביע לכנסת, אך שכנו ממוצא ערבי לא זכאי. תושב עזה נשלט על ידי צה"ל שקובע איזה אוכל נכנס ויוצא, אבל הוא לא יכול להצביע לכנסת. זוהי מהותה של דיקטטורה צבאית קלאסית, בסגנום דרום אמריקה.

"תושבי מזרח ירושלים יכולים להצביע בבחירות למוסדות השלטון הפלסטיניים"
למה יהודים מצביעים לכנסת וערבים מצביעים למוסדות הפלשתינאים? הרי הם שכנים, הם גרים באותה שכונה בדיוק. מה עושה את היהודי טוב יותר? אולי ליהודי זורם דם כחול בעורקיו?

"ענת קם היא לא ילדה טובה"
בהשוואה לגנרלים שהוציאו לפועל רציחות בניגוד לחוק, היא הילדה הכי טובה בעולם.

"פרשת קו 300 אירעה לפניי 30 שנה"
גם אז, ההמון הנבער התעצבן על התקשורת שחשפה את הרצח. תמיד יורים בשליח, במיוחד כאשר יש בשורות רעות בפיו על המדינה שלו.

"מבחוח היה טרוריסט מדופלם שרצח במו ידיו חיילי צה"ל וסייע לחמאס בכל דרך אפשרית מהגלות"
אז תעצור אותו, תעמיד אותו לדין ותכניס אותו לכלא. אסור להתנקש באנשים שחיים מחוץ לישראל. זה חוק וצריך לכבד אותו. אתה רוצה שכל מדינות העולם יבצעו התנקשויות ברחובות ישראל?

"אתה לא יודע שמדובר במעשה נבלה"
יודע בוודאות: הזכות לראות עו"ד היא זכות שמעוגנת בחוק בינלאומי. אסור להפר את החוק הבינלאומי.

"גם אם הדבר נוגד את עקרונות הדמוקרטיה המתגוננת"
כאמור, אנחנו לא דמוקרטיה. אנחנו דיקטטורה צבאית-יהודית.

"ואני חשבתי שליברליזם משמעו פתיחות לדעות של אחרים, והבנה שדעתך שלך איננה תמיד הדעה הנכונה"
אני נותן לאנשים במה, ומתדיין איתם. אני לא סותם פיות ולא מכניס לכלא.

"אני עדיין סומך על השב"כ"
אני בהחלט סומך על העקרון לפיו השב"כ יעשה הכל כדי להגן על שלטון הכיבוש. ומכיוון שהשב"כ הוא כלי-שרת בידיו של שלטון הכיבוש הצבאי, הוא מונע ממדינת ישראל להיות דמוקרטיה, כפי שלא היתה מעולם.

אנונימי אמר/ה...

ביום שהטילים יכוונו ישירות למקומות אסטרטגיים ואולי גם פיגועים אסטרטגיים
מעניין אם אז תכתוב את הדברים הילדותיים האלה.
תתבגר.
עיצה רק אל תרשום איפה אתה גר הטיל הראשון יכוון לבית שלך.

במלחמה לא תיהיה הבחנה ביני (אנונימי)
לבין אורי בריטמן

6 מליון כבר גילו את זה לפני 70 שנה

חן אמר/ה...

אורי היקר,

הערצתי אליך נובעת מהעובדה כי לקחת על עצמך, במודע, את שני העיסוקים הקשים, המפרכים והמתסכלים ביותר שקיימים בנמצא:

1.) להתעמת עם טוקבקיסטים ימניים.

2.) להאזין לרוק מתקדם.

עלה והצלח,
חן.

אנונימי אמר/ה...

אני לא רואה שום פרט שמצביע על מידע כל שהוא שחסר לי באיזה שהוא אמצעי תקשורת.גם בבלוג לא אמרת כלום מלבד דברים שאין לי ולאף אחד כל אפשרות לבדוק או לשלול.
טוב מאד להשתלח בכל מי שמסביב אם זה עושה בריאות.
אם יש למישהו איזו ראיה לכך שנעשה משהו בניגוד לחוק ,יעלה ויבוא.
הרי להשמיץ את הצבא והשב"כ זה מצווה,אלא ששוב יש כאן בית משפט שהחליט והוא אינו שיך לשר הפנים(שגם אני לא אוהב)ולא לשב"כ.
המשטרה היתה במעצר,כמו שאמרתם,כי זה החוק.
עוד משהו?

משולחנו של עמי שחר אמר/ה...

הנה לך אורי ידידי משהו בהילכות "נאורות של שיוויון.
כידוע לך בנמלי תעופה בעולם ובוודאי גם בישראל בודקים אנשים יותר "בפרוטרוט" על-פי פרופיל מפגע פוטנציאלי.

קמו כבר תנועות מחאה של יפי נפש המתקוממות כנגד זה

הנה קריאה (אחת מהן ולאו דווקא חדשה)
הקוראת להפסיק לאפיין מוסלמים.

PLEASE - STOP PROFILING MUSLIMS - THEY ARE INNOCENT

Absolutely No Profiling! Pause a moment, reflect back, and take the following multiple choice test. It is not that difficult.


HERE'S THE TEST:

1. 1968 Bobby Kennedy was shot and killed by:

a. Superman
b. Jay Leno
c. Harry Potter
d. A Muslim male extremist between the ages of 17 and 40


2. In 1972 at the Munich Olympics, athletes were kidnapped and massacred by:

a. Olga Corbett
b. Sitting Bull
c. Arnold Schwarzenegger
d. Muslim male extremists mostly between the ages of 17 and 40


3. In 1979, the US embassy in Iran was taken over by:

a. Lost Norwegians
b. Elvis
c. A tour bus full of 80-year-old women
d. Muslim male extremists mostly between the ages of 17 and 40


4. During the 1980's a number of Americans were kidnapped in Lebanon by:

a. John Dillinger
b. The King of Sweden
c. The Boy Scouts
d. Muslim male extremists mostly between the ages of 17 and 40


5. In 1983, the US Marine barracks in Beirut was blown up by:

a. A pizza delivery boy
b. Pee Wee Herman
c. Geraldo Rivera
d. Muslim male extremists mostly between the ages of 17 and 40


6. In 1985 the cruise ship Achille Lauro was hijacked and a 70 year old American passenger was murdered and thrown overboard in his wheelchair by:

a. The Smurfs
b. Davey Jones
c. The Little Mermaid
d. Muslim male extremists mostly between the ages of 17 and 40


7. In 1985 TWA flight 847 was hijacked at Athens, and a US Navy diver trying to rescue passengers was murdered by:

a. Captain Kidd
b. Charles Lindberg
c. Mother Teresa
d. Muslim male extremists mostly between the ages of 17 and 40


8. In 1988, Pan Am Flight 103 was bombed by:

a. Scooby Doo
b. The Tooth Fairy
c. The Sundance Kid
d. Muslim male extremists mostly between the ages of 17 and 40


9. In 1993 the World Trade Center was bombed the first time by:

a. Richard Simmons
b. Grandma Moses
c. Michael Jordan
d. Muslim male extremists mostly between the ages of 17 and 40


10. In 1998, the US embassies in Kenya and Tanzania were bombed by:

a. Mr. Rogers
b. Hillary Clinton, to distract attention from Wild Bill's women problems
c. The World Wrestling Federation
d. Muslim male extremists mostly between the ages of 17 and 40

11. On 9/11/01, four airliners were hijacked; two were used as missiles to take out the World Trade Centers and of the remaining two, one crashed into the US Pentagon and the other was diverted and crashed by the passengers. Thousands of people were killed by:

a. Bugs Bunny, Wiley E. Coyote, Daffy Duck and Elmer Fudd
b. The Supreme Court of Florida
c. Mr. Bean
d. Muslim male extremists mostly between the ages of 17 and 40


12. In 2002 the United States fought a war in Afghanistan against:

a. Enron
b. The Lutheran Church
c. The NFL
d. Muslim male extremists mostly between the ages of 17 and 40


13. In 2002 reporter Daniel Pearl was kidnapped and murdered by:

a. Bonnie and Clyde
b. Captain Kangaroo
c. Billy Graham
d. Muslim male extremists mostly between the ages of 17 and 40

No, I really don't see a pattern here to justify profiling, to ensure we never offend anyone,.

חופש החיפוש אמר/ה...

תגובה לעמי שחר בנושא מוסלמים גברים בגילאים 17 עד 40:

כשאתה מעצמה צבאית גדולה כמו ארה"ב, אתה לא צריך להשתמש בטרור (נשקם של החלשים).

לכן אתה פולש למדינות כמו:
קוריאה
ויאטנם
קמבודיה
עירק
אפגניסטן

במהלך הפלישה, וגם לפניה (סנקציות, הפגזות), אתה הורג ופוצע מאות אלפי אזרחים בלי לחשוב פעמיים. בנוסף, אתה ממוטט את הכלכלה ומנטרל את השלטון.

זה הרבה יותר גרוע מטרור בשדות תעופה, ידידי. מדובר במליוני אנשים שחייהם נחרבו. זה הרבה יותר גרוע מ-9/11, בערך פי אלף.

משולחנו של עמי שחר אמר/ה...

אורי יקירי

אז אולי (אזולי) נניח ל"חלשים" להתבטא, כיוון שהם אינם מעצמה כמו ארה"ב וכל שביכולתם הור רק להוריד את מגדלי התאומי, לפצוח במסע רצח המוני, וכיד הדמיון המזרחי הטובה עליהם.
שכן, לו הם היו מעצמה, אז... (הלשם את החסר (אם תספיק)

אבל, אם מה שאתה מתאר אודות ארה"ב נכון כלשונו וכי ארה"ב היא זו המבצעת פשעי מלחמה... אז מה לך כי נזעקת על מח'ול (שקרוב לוודאי יפגוש את מרעיו מעזה בכלא).

אולי כדאי לשבת בארה"ב ולטפל בדבר "האמיתי" ולא בקטנות בארצנו, הא?

חופש החיפוש אמר/ה...

תגובה נוספת לעמי:
"אז אולי נניח לחלשים להתבטא, כיוון שהם אינם מעצמה כמו ארה"ב"

אל דאגה, החלשים מתבטאים מדי יום, למורת רוחם של אלו שחושבים שהעולם שייך להם. לחלשים יש מזל, כי אין להם מה להפסיד.

האמריקנים בהלם מאז 9/11, אין להם יכולת מנטלית להתמודד עם עולם שבו המוסלמים והסינים מתחילים לתת את הטון. בינתיים מי שרוצח הכי הרבה יהודים זה אירופה, לא האיסלאם (כבר שכחת את השואה?).


"אם מה שאתה מתאר אודות ארה"ב נכון כלשונו וכי ארה"ב היא זו המבצעת פשעי מלחמה... אז מה לך כי נזעקת על מח'ול"
אני לא מבין את הקשר.
ארה"ב מבצעת פשעי מלחמה ומתחמקת מן הדין כי יש לה כוח גדול באו"ם. מח'ול הוא קורבן של שלטון הכיבוש. אני לא רואה את הקשר בין השניים.

"אולי כדאי לשבת בארה"ב ולטפל בדבר "האמיתי" ולא בקטנות בארצנו, הא?"
אם אתה רומז שאני צריך לעזוב את הארץ, אז שכח מזה. אם אתה רומז שאני טרוריסט אמריקני, אז שכח גם מזה. אם אתה רומז שטרור הוא לא מוסרי, בעוד הרג סיטונאי של אזרחים בעזרת צבא מסודר הוא מוסרי, אז המוסר שלך סובל מבעיות לוגיות חמורות.

מה מצדיק את הפלישה האמריקנית לאפגניסטן ולעירק? שום דבר, אפילו לא התאווה לנפט.

מה מצדיק מעצר של אדם שפגש אנשי חיזבאללה, וזה כל מה שעשה? שום דבר.

מותר לי, לך ולכל אדם לפגוש אנשי חיזבאללה. מכיוון שאין לי סודות לתת להם, הרי שזו לא עבירה.

מותר לכל אדם להיפגש עם כל אדם. מותר לדבר על כל דבר. אסור למסור סודות צבאיים, זה נכון, אבל ממתי לאדם כמו מח'ול יש סודות צבאיים בכיס? הרי ישראל אפילו אוסרת עליו להתגייס לצבא שלה.

אין גבול לגזענות, אני יודע. אין גבול לצרות העין, להתנשאות על המיעוטים, לדמגוגיה ("גיס חמישי") ולהאשמות חסרות הבסיס ("בוגדים!").

אבל אין ראיות נגדו. אם היו ראיות, לשב"כ היה הרבה יותר קל, והם לא היו צריכים להסתבך במעצר נוסח ה-KGB.

משולחנו של עמי שחר אמר/ה...

אורי:

"אל דאגה, החלשים מתבטאים מדי יום, למורת רוחם של אלו שחושבים שהעולם שייך להם. לחלשים יש מזל, כי אין להם מה להפסיד."

זה נכון אורי, הם אכן מתבטאים באופן רועם ביותר... ואז, כמבן לא נותר הרבה גם לאחרים להפסיד... לא כן? אולי ניתן להם כבר להתבטא באופן ממשי? ההית רוצה בכך? היש לך מושג באמת לקראת מה זה הולך?

"האמריקנים בהלם מאז 9/11, אין להם יכולת מנטלית להתמודד עם עולם שבו המוסלמים והסינים מתחילים לתת את הטון. בינתיים מי שרוצח הכי הרבה יהודים זה אירופה, לא האיסלאם (כבר שכחת את השואה?)."

אני מסכים עמך בנוגע לאמריקאים שלא גיבשו מדיניות ברורה ונחושה אלא רק מדיניות תגובתית. תגובתם בניגוד לזיהוי היא פסיחה על שני הסעיפים, כן , בין הנחוץ ומתבקש - לרוצץ לנחש את ראשו לבין פוליטיקאלי קורקט ולהראות הומנים.
ראה את רוסיה (הורתם של השמאלנים), להם אין כל בעייה. קורה משהו והם מגיבים בעוצמה בלתי פרופורציונלית. מי שלא נאה לו, שלא ינסה את כוחו מולם. זו השפה שמבינים המוסלמים, הבן היטב. אצלינו הם מבינים רק את טמטומנו פיצולנו וחולשתנו המונעת פעולה נחושה בלתי הומנית ובלתי פרופורציונלית אבל בעלת פוטנציאל להשגת רגיעה, לפחות לעוד כמה שנים. הרי הם לא יוותרו, הם רוצים הרי לחסל את כל היאהוד ולקחת "בחזרה" את ארצם שהיא כל ארצנו. כל היתר משמש שירה ערבה להרדמת התינוק.

לגבי ארה"ב הגדולה ומח'ול "הקטן" נראה שבחרת להכות היכן שקל לך יותר ולא היכן שלדעתך קורים באמת הדברים...

הפלישה לאפגניסטן ולעירק מצדיק הרצון לחיות בביטחון, ביטחון אישי, ביטחון כלכלי וביטחון מדיני. ראית כיצד נהגה תאצ'ר כאשר מישהו דיגדג לה את איי פוקלנד... למשל. והארגנטינאים לא שלחו טרוריסטים ללב בריטניה לפוצץ לרצוח ולהתאבד בבום גדול.

לא, במדינה החפצה חיים, אסור לפגוש כל "אדם". אף מדינה לא תרשה זאת ותנהג בהתאם עם אותם אלה שיעשו כן.
גם בשארה רק "פגש ודיבר" אם אנשים "אחרים אסורים" מה קרה?... לא נורא, רק שופרה דיוק ויכולת הפגיעה של טילי הזבללה.

יש הגדרה ברורה לבוגדים, הנה היא לפניך אתה מוזמן לעיין - http://goo.gl/sDZa
וישנה גם הגדרה ברורה ומגובשת לגבי: מה זה גיס חמישי. לעיונך - http://goo.gl/33BJ

אשר לשב"כ, אני סומך עליהם הרבה יותר מאשר על אלה העומדים בשער צועקים ועושים ככל יכולתם כדי לסייע בידי האוייב לבצע את זממו...

עד כה - הם אחת הסיבות הטובות מדוע ישראל חיה בבטחון יחסי ולא במלחמה כוללת מתמשכת. סיכוליהם והמידע החם שהם מצליחים לשאוב מאוייבינו (למרות עזרתם של בוגדינו) הם אלה שעומדים בינינו (גם אתה כלול) לבין חיסולנו הפיזי פשוטו כמשמעו.

האם תהיה מוכן גם ללמוד אג'נדה שונה מזו של היום?

כן, אני מנחש את שאלתך, כן, אני לומד ללא הרף כולל טעויות ופעולות שגויות מצידנו, טקטיות ואסטרטגיות.

משולחנו של עמי שחר אמר/ה...

אה, אפרופו KGB

1. ראה תגובתי לגבי שיטתה של רוסיה (תגובה קודמת)

2. מדוע רק KGB מוזכר אצלך, מדוע לא MI6, FBI וכיו"ב?

שנהב אמר/ה...

אורי,
עם כל הסכמתי לדבריך על צורת המעצר, שאינה ייחודית לאחרונה לערבים -ראה מעצרו של שלומי לחיאני והעלמותה של ענת קם במחשכי ביתה- אני רוצה להעלות כאן מקרה היפוטטי בהקשר של "מותר לכל אדם להיפגש עם כל אדם. מותר לדבר על כל דבר":
נניח שאתה נפגש עם אוסמה בין לאדן, חו"ח. אתה משוחח איתו על הא ועל דא. שיחה תרבותית על היסטוריה, פילוסופיה, פיסיקת הקוונטים. אף מילה על המזרח התיכון. אף מילה על מלחמה ושלום. אתה חוזר לארץ, שמח וטוב לב. אתה אדם מוכר בציבור. יש לך בלוג מצליח. אך משום מה, מסיבות פרוזאיות לחלוטין וללא כל כוונת זדון, אתה שוכח לכתוב על כך בבלוג שלך. אולי אפילו אתה חושב שדעותיו של אוסמה בתחומי השיחה אינן מעניינות כלל ועיקר.
לאחר זמן מה דבר פגישתך חו"ח עם בין לאדן נודע לשרותי הביטחון. אין להם מושג על מה דיברתם, אך הם רשמו לפניהם שלא כתבת על הפגישה. מה לדעתך עליהם לעשות?

חופש החיפוש אמר/ה...

תשובה לשנהב:

"נניח שאתה נפגש עם אוסמה בין לאדן...דבר פגישתך חו"ח עם בין לאדן נודע לשרותי הביטחון...מה לדעתך עליהם לעשות?"

שנהב היקר,
אם הייתי נפגש עם בן-לאדן, הייתי מתראיין לכל רשתות הטלוויזיה ומספר על כך. מעבר לכך, מן הסתם הייתי מוכן לדבר עם השב"כ על המקרה, לא במסגרת חקירה אלא במסגרת ראיון או פגישה מסודרת.
אבל מכיוון שאין שום סיכוי שבעולם שזה יקרה, אני חושב שעדיף לדבר על משהו הרבה יותר פשוט: לאמיר מח'ול מותר לדבר עם כל איש חיזבאללה בעולם. כמו שמותר לכל עיתונאי לדבר עם מזכ"ל חיזבאללה.

לכל אדם מותר לדבר עם כל אדם, על כל דבר. התוכן של השיחה הוא מה שחשוב, לא עצם הפגישה. ואני משוכנע ב-100% שתוכן שיחתו של מח'ול היה נטול כל אלמנט פליליות, וכנ"ל גם עומר סעיד.

משולחנו של עמי שחר אמר/ה...

אורי, אני רק שאלה:

כתבת: "ואני משוכנע ב-100% שתוכן שיחתו של מח'ול היה נטול כל אלמנט פליליות, וכנ"ל גם עומר סעיד."

מהיכן ה"ידיעה" שלך אודות תוכן שיחותיהם של צוררים אלה?

טוב, הרי מתוך האג'נדה שאתה מוקרן ממנה, כבר השבת על שאלות באורח דומה ותשובתך ידועה מראש, אבל בכל אופן, הרי אתה אדם נבון, איך אתה מעלה טיעונים מן הסוג הזה לבד מהרצון העיוור שלך להגן על צוררינו - צורריך?

האינך רואה, אינך מבין באמת?
הרי טיעונך, אינו "עושה שכל" ממש ולא מוסיף לך כל כבוד ויוקרה, למעט אולי אצלהם - אתה יודע מי

חופש החיפוש אמר/ה...

תשובה לעמי שחר:

"מהיכן ה"ידיעה" שלך אודות תוכן שיחותיהם של צוררים אלה?"
תשובה פשוטה מאוד: כי השב"כ התעלל במר עומר סעיד במשך שנים רבות, רק בגלל שהשתייך לארגון פוליטי שלא היה ליכוד או מערך או מפ"ם. השב"כ הפך את סעיד לשפן-ניסויים, כלא אותו לתקופות ארוכות, ירד לחייו ולא נתן לו לחיות כמו בן-אדם נורמלי.
המעצר האחרון הוא רק פרק נוסף במסכת עובדתית ארוכה של התעללויות בלתי מוצדקות, בלי בדל של ראיה, המבוסס על רדיפה פוליטית קלאסית, בדיוק לפי הספרים.

אותו דבר לגבי אמיר מח'ול - האיש אומר דברים שמותר לו להגיד. אבל הם לא נעימים בעיני יובל דיסקין, שכבר הצהיר שהשב"כ ירדוף אנשים שמתנגדים לממשלה בדרכים חוקיות (!).

משולחנו של עמי שחר אמר/ה...

אבח אורי.....

האינך יודע את הפער שבין "ידיעה מסקנתית" שאתה "מסיק" לבין ידיעה עובדתית.

לגבי סוג מסויים של אנשים, מציאות גם אם תותח בפניהם בעוצמה, הם יתכחשו לה.

האם אתה גם כזה?

אני מציין "מסיק" במרכאות, היות ונוכחתי כי אתה תומך ומגן באופן עיקבי (ועיוור לטעמי) אך ורק באוייבי ישראל - ושני אלה, -הינם אוייבים- ללא כל ספק. מכאן אני מטיל ספק ב"מסקנות" שאתה מגיע אליהן, היות והן מוכנות מראש ובלא כל קשר למציאות, כפי שכבר ציינתי לעיל.

אורי, הרי בסופו של דבר, אתה אחד משלנו, עצמנו ובשרינו, אנא, אל תחבור לגרועים שבאוייבינו. בבקשה

חופש החיפוש אמר/ה...

תגובה לעמי שחר:

אתה יכול לקרוא להם צוררים ואויבים עד קץ הימים. זה לא מעניין אותי.

עובדה: השב"כ כלא את עומר סעיד על לא עוול בכפו, פעמים רבות, במשך שנות ה-80. זה תועד היטב, זה מוכח, זה ידוע. עומר סעיד לא עשה שום דבר רע לאף אחד, וגם הפעם השב"כ מתעלל בו לפי ההוראה של דיסקין לרדוף ערבים כאשר הם מתנגדים לממשלה בדרכים חוקיות למהדרין, כמו למשל פגישות עם ערבים במדינות שכנות.

שנהב אמר/ה...

אורי היקר,
תודה על תשובתך. אתה אומר:
"אם הייתי נפגש עם בן-לאדן, הייתי מתראיין לכל רשתות הטלוויזיה ומספר על כך. מעבר לכך, מן הסתם הייתי מוכן לדבר עם השב"כ על המקרה, לא במסגרת חקירה אלא במסגרת ראיון או פגישה מסודרת."

בדיוק. אני מניח שזה מה שהיית עושה גם אילו היית נפגש עם איש חמס או איש חיזבללה, המוגדרים בחוק כארגונים עוינים. אך מר מח'ול, אם הוא אכן נפגש עם איש חיזבללה כל שהוא, לא דיווח על כך בפומבי (זה מוגזם לדרוש ממנו לדווח לשב"כ). מדובר באדם שהביע את תמיכתו בירי טילים על אוכלוסיה אזרחית, ומשום מה ממשיכים לקרוא לו פעיל זכויות אדם. האם זה בלתי הגיוני להניח שאם אדם כזה קיים פגישה כזאת, לא עמדו על סדר היום סוגיות בפילוסופיה עכשווית? אבל אולי אתה צודק. אם היתה פגישה, אולי היא עסקה בנושא זכויות אדם, שכידוע הוא ההתמחות העיקרית של ארגון החיזבללה.

אורי, נראה לי שקצת טעית בדרך. המאבק היחיד שיכול להיות במקרה זה למען אמיר מח'ול הוא להוקיע את צורת מעצרו, לדרוש את פרסום ההאשמות נגדו ולאפשר לו להפגש עם עורך דינו.

חופש החיפוש אמר/ה...

תשובה ל-שנהב:
"מר מח'ול, אם הוא אכן נפגש עם איש חיזבללה כל שהוא, לא דיווח על כך בפומבי"
א) הוא לא חייב לדווח
ב) אף אחד לא ביקש ממנו לדווח
ג) השב"כ עצר אותו בלי בקשת דו"ח

"מדובר באדם שהביע את תמיכתו בירי טילים על אוכלוסיה אזרחית"
רוב היהודים בישראל, לא רק הימנים, תומכים בירי על אוכלוסיה אזרחית (עזה). אני לא רואה אותם בצינוק של השב"כ.

"אם היתה פגישה, אולי היא עסקה בנושא זכויות אדם, שכידוע הוא ההתמחות העיקרית של ארגון החיזבללה"
אף אחד לא אמר שהם דיברו על זכויות אדם. יכול להיות שהם דיברו על מאבק לאומי, שזה עדיין לגיטימי. יכול להיות שהם דיברו על מלחמת לבנון השנייה, שגם זה לגיטימי.

בוא נדבר שנייה על חיזבאללה: האם הארגון קיים בגלל וולט דיסני? בגלל מרגרט תאצ'ר? בגלל מטהמה גנדי?

חיזבאללה נוסד כדי לגרש את הפולשים מלבנון. ראו זה פלא: הפולשים הם אנחנו. איזו זכות יש לנו לכעוס על הקמת החיזבאללה, כאשר אנחנו (הפולשים והכובשים) הם אלה שגרמו נזק עצום ללבנון?

החיזבאללה מרסן את ישראל. הוא מונע ממנה לכבוש את דרום לבנון שוב. הוא מונע מישראל להתפשט לטריטוריות שאינן שלה. החיזבאללה, עד כמה שאנחנו מתעבים אותו ואת העובדה שהוא לא ארגון בריטי-צרפתי, הוא ארגון שקם אך ורק בגללנו.

החיזבאללה נתמך ע"י איראן, בדיוק כפי שצה"ל נתמך ע"י ארה"ב. בשני המקרים מדובר על מעצמות כלכליות שמעונינות להרחיב את השפעתן באיזור.

אין מנוס מן המסקנה שאלו המדברים נגד החיזבאללה מעדיפים להתעלם מן ההיסטוריה, מיחסי הכוחות במזרח התיכון ומן העובדה שלפעמים צריך להיות כנים ולהודות באמת העצובה: אנחנו כבשנו את לבנון, לא לבנון כבשה אותנו.

משולחנו של עמי שחר אמר/ה...

שנהב ידידי

אתה כפי שמסתבר משחית מילים.
מתוך תשובתו של אורי אליך ומתוך תשובותיו האחרות, עולה בברור שהוא מה שנקרא - איש שמאל מהקצה הרחוק של הקשת, מן הסוג שתומכים בטרוריסטים שבארון בדרכם החוצה.

פשוט כך.

הרי גם לאחר שיוכח במפורש כי שני חביבי השמאל הקיצוני שלנו אכן ריגלו וביצעו פעולות עויינות לא חוקיות, הרי שאז תתחלפנה המילים והמנגינה בשירת לכת של הצדקת פעולותיהם לנוכח...

אין לכך קצוות ולא נראה באופק שחר חדש של הבנה וחשיבה אמיתית.

הכל כבר מתוזמר מראש

חופש החיפוש אמר/ה...

תשובה לעמי:

כל מי שמגדיר אותי 'שמאל קיצוני' צריך לזכור שאני הוא הרוב. רוב העולם תומך בנסיגת ישראל מן השטחים, הקמת בירה פלשתינית במזרח ירושלים, פירוק כל ההתנחלויות ומתן זכות שיבה סמלית לחלק מן הפליטים.

אני הרוב, אני לא שמאל קיצוני, אני שיא המרכז - אתה הימין הקיצוני ואתה נמצא במיעוט גלובלי חריף ביותר.

משולחנו של עמי שחר אמר/ה...

לאורי ברייטמן, מהשמאל הקיצוני "הרוב"
הנה פרטים שנחשפו היום על חביבך אמיר מח'ול.

מח'ול מואשם בריגול: "מסר מידע על בסיסי צה"ל" http://goo.gl/mJVW

כמה לא מפתיע

חופש החיפוש אמר/ה...

עמי שחר היקר,

1) השב"כ משקר כפי ששיקר בקו 300
2) החקירה כללה עינויים אסורים
3) אפשר להוציא גם ממך שאתה מרגל למען חיזבאללה, אם אמנע ממך שינה במשך מספר ימים, אאיים עליך ואקשור אותך לכיסא בתנוחה מכאיבה

אני אפילו אוכל להוציא ממך, עמי שחר, הודאה שרצחת את ישו במו ידיך, אם אשתמש בשיטות השב"כ.

יועמדו לדין כל חוקרי השב"כ שלקחו חלק בפרשת מח'ול, ויקבלו עונשי מאסר על התעללות בעציר.

משולחנו של עמי שחר אמר/ה...

כפי שציינתי בסיפא של תגובתי הקודמת:
"כמה לא מפתיע"

כמה לא מפתיעה תגובתך למראה ידיעות שנחשפות ועוד תחשפנה במהלך הדברים.

במלחמה כנגד צוררים זה כמו במלחמה נגד צוררים.

כל חוקי "ההומניות" שיועדו לבני אדם, אמורים להימדד באור אחר לנוכח אוייב זומם ופועל במסווה של "אזרח".

אני מאד מקווה שסידרת החוקים "נאמנות-אזרחות" תצא לפועל במהירות ותאפשר להתמודד במה שאוייבינו מחוץ ומבפנים כולל בוגדי הגייס החמישי היהודי שבתוכנו (למרבית הכאב) מציבים בפנינו.

אני מקווה שבמקרה שבו תוכח אשמתם של מח'ול ומרעיו, זה לא יעצר כאן ויעשה ביעור שרצים כולל.

מה ל'שות, אנחנו במלחמה על ארצנו מדינתנו זהותנו וזכותנו הבלעדית לארץ זו.

אנחנו ננצח בסופו של דבר, למרות הכינים על עורנו ולמרות האוייבים מסביב כולל ה"רוב" האנטישמי שלך

משולחנו של עמי שחר אמר/ה...

"ועדת מעקב שחר"

"אושר בטרומית: תישלל אזרחותם של מרגלים" http://goo.gl/jx14


* צעד קטן לאדם, צעד אחד חשוב בדרך להחזרת השפיות

ללא נאמנות - אין אזרחות

חופש החיפוש אמר/ה...

עמי,

הצוררים - הם אלו שמתעללים באנשים כדי להוציא מהם הודאות תחת לחץ.

הצוררים - אלו הליברמנים שלוקחים שוחד ובמקביל מחוקקים חוקים נגד אזרחים ילידים שלא רוצים מדינה יהודית (ובצדק, כי הם לא יהודים).

הצוררים - הם אלו שמעמידים פני פטריוטים, אבל לרוע המזל של כולנו, הם פשיסטים בתחפושת.

הצוררים - הם אלו שמרוב חוסר ביטחון עצמי, הם מעודדים חקיקת חוקים שמטרתם השלכה לצינוק של אזרחים חפים מפשע.

הצוררים - אתה תומך בהם בעצמך.

משולחנו של עמי שחר אמר/ה...

אורי יקירי

בתגובתך האחרונה באשכול הקודם (14 מאי, 2010 23:32) ציינת כי:
"כל מי שמגדיר אותי 'שמאל קיצוני' צריך לזכור שאני הוא הרוב. רוב העולם תומך בנסיגת ישראל מן השטחים, הקמת בירה פלשתינית במזרח ירושלים, פירוק כל ההתנחלויות ומתן זכות שיבה סמלית לחלק מן הפליטים.
אני הרוב, אני לא שמאל קיצוני, אני שיא המרכז - אתה הימין הקיצוני ואתה נמצא במיעוט גלובלי חריף ביותר."



בא ואלמד אותך את שהתעלמת ממנו (ואיני מצליח להבין למה):

אין ספק בדעתי שהינך שייך באמת לרוב בעולם:

קרוב לשני מיליארד מוסלמים + עוד כמיליארד בורים ואנטישמיים - זהו אכן רוב מרשים, לא צחוק!

אבל ישנן עוד כמה עובדות קטנטנות שראוי לא להתעלם מהן:

רוב זה היה שריר וקיים עוד בטרם נולדנו שנינו ובוודאי בטרם הצהרת בלפור, בטרם המנדט הבריטי ובטרם היוולדה מחדש של מדינתנו, היא מדינת ישראל לפני מעט יותר מ- 62 שנים.

רוב זה היה זה שרצח ועינה את בני עמנו לאורך כ- 2000 שנות גלות מאותה מדינה שהינך בועט בה בקלות ראש כל-כך נוראה.

רוב זה אסר על יהודים להיות בעלי נכס ורכוש כלשהו

רוב זה שחט כ- 6 מליון מבני עמנו לא כל-כך הרבה זמן מהתיצבך לצידו

רוב זה עשה פוגרומים ושחט עשרות אלפי יהודים ברוב ארצות אירופה ה"נאורות"

רוב זה מצדד אוטומטית בשאיפות ודרישות אלה שיביאו לחורבנו של חלק מרוב זה

לצד רוב זה, ישנם שוליים סהרוריים בתוכנו וגם קיימות גם גרורות בחו"ל המצרפים את אונם והונם לאותו רוב המייחל למותה של ישראל, מגינים על כל צורר כפוי טובה המתגורר בתוכנו והנחשף במאמצים רבים כמי שפעל באופן יזום יד ביד עם אוייבי ישראל גם בעת מלחמה.



האם באמת עדיין אתה חפץ להיות חלק מאותו רוב??? הרי לפחות עפ"י שמך אתה אמור להיות ברייטמן

אורי, הרף לך מהרס זה. אנא חזור לחיק עמך. למרות הכל, תמיד ימצא עבורך מקום

אתה יכול לתרום ולשקם הריסות מעברך.

אנא

חופש החיפוש אמר/ה...

עמי שחר,

היהודים היו עם נרדף מפני שהם התנשאו על דתות אחרות, עיצבנו דתות אחרות והיו קנאים.

אני לא מגדיר עצמי בתור יהודי.

אבל בשביל להציל את היהודים, אני אומר להם: תפסיקו להתנשא, תפסיקו לעצבן, תפסיק להפלות, תפסיקו לתקוף, תפסיקו להתנהג כאילו זורם בעורקכם דם כחול.

היהודים חייבים ללמוד לחיות בעולם הזה, ולא להתבדל.

ושוב - בתור אדם שלא מגדיר עצמו בתור יהודי, אני מבטיח לברוח מהמדינה הזאת אם היא תמשיך להתנהג כמו מטורפת. ואתם תישארו כאן ותושמדו מפני שאתם חצופים, בורים ולא יודעים להתנהג כמו שצריך במזרח התיכון.

משולחנו של עמי שחר אמר/ה...

אורי

בהמשך לתגובתך אלי:

אני מאד מקווה שהמדינה תהיה עוד הרבה יותר "מטורפת" כל-כך מטורפת עד שכל צר ואוייב יעדיף לעשות עימה שלום ולהנות מחסותה מאשר לזמום להשמידה.

אם אינך מגדיר עצמך כיהודי לדבריך, מה אם כן מקנה לך זכות להתגורר במדינת ישראל??

האם מכח חוק השבות שניצלת אותו? (ציינת גם שיש לך אזרחות גרמנית)

האם מתוך ניצול רכות והומניות חוקי ארצנו המאפשרים אפילו לצוררים לשבת בכנסת ולפעול כמעט חופשי לחלוטין כנגד המדינה ולתמוך באוייב?

האם את בן לעם היהודי, או שהינך ערבי מתחזה בשם יהודי?

מי אתה ומדוע אתה כאן בכלל?

חופש החיפוש אמר/ה...

עמי שחר היקר,

"אני מאד מקווה שהמדינה תהיה עוד הרבה יותר "מטורפת""
זה מה שהגרמנים אמרו ב-1938.

"אם אינך מגדיר עצמך כיהודי לדבריך, מה אם כן מקנה לך זכות להתגורר במדינת ישראל?"
נולדתי כאן, וההורים שלי אזרחים יהודים.

"האם מתוך ניצול רכות והומניות חוקי ארצנו"
גם הנאצים אמרו שיהודי גרמניה ניצלו את ההומאניות שלהם, כדי להרוס את הכלכלה והמדינה. יפה שאתה משתמש באותם טיעונים בדיוק.

"האם את בן לעם היהודי, או שהינך ערבי מתחזה בשם יהודי?"
ההורים של יהודים. אני לא. כל אחד יכול לבחור לאיזה לאום או דת הוא רוצה להשתייך.

"מי אתה ומדוע אתה כאן בכלל?"
אני שייך לקבוצה משכילה, אינטליגנטית, אירופאית, הרבה מעל לממוצע, שחושבת שהמדינה הזאת תוביל לחורבן בית שלישי. ואני לא אהיה כאן כאשר זה יקרה.
מי כן יהיה כאן? החרדים והערבים, שלא יוכלו לגור ביחד.

שנהב אמר/ה...

ובכן אורי, אני יכול לתאר לי שתאמר עכשיו "או.קיי, אז החיזבללה התקינו לו תוכנה במחשב - אז מה?"
חבל אורי, חבל. בעוד ניגוח מדינת ישראל בעבור עוולותיה היא בהחלט לגיטימית בעיני, אתה (ואתה לא לבד) בהתלהבותך לעשות כן מעמיד את עצמך לרשות הכוחות החשוכים ביותר בעולם. אינך מבין שהמלחמה נגד ישראל היא חלק קטן ממלחמה הרבה יותר גדולה שהאיסלם הג'יהדיסטי מנהל בעולם. בשבילם אתה פשוט "אידיוט שימושי". ראה רשימתו של בן דרור ימיני המסביר מושג זה:

http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=f2b4c1b55be76d1e6d7b777256ea0370&id=1261&page=8

חופש החיפוש אמר/ה...

כמה קל לכרוך את החיזבאללה בתוך ג'יהאד איסלאמי...

כמה קל לומר שהחמאס הוא גוף איסלאמי קיצוני - וזהו...

המציאות מורכבת מעובדות, הנה הן לפניך:
1) ישראל פלשה ללבנון בניגוד לחוק
2) הלבנונים התנגדו לפלישה
3) החיזבאללה נלחם נגד הכוחות הכובשים
4) החיזבאללה ניצח - ובצדק

אותו דבר, החמאס:
1) ישראל כבשה את הגדה ועזה בניגוד לחוק הבינ"ל
2) האוכלוסיה המקומית מתנגדת לכך
3) החמאס הוא חלק מהאוכלוסיה
4) לכן החמאס מנצח

גם כאשר הפתח, גוף חילוני לכל הדעות, התנגד לכיבוש - אמרו שהוא גוף טרוריסטי שצריך לחסל אותו.

וגם כאשר האוכלוסיה הלבנונית החילונית התנגדה לכיבוש הישראלי בלבנון, הממשל הישראל אמר שמדובר ב"קיצונים" שאותם צריך "למתן".

האיסלאם הוא כרגיל רק תירוץ, כפי שהיהדות הפכה תירוץ למעשי כיבוש, טרור ואלימות מיותרת לחלוטין.

נ.ב.
אל תפנה אותי למאמרים של בן-דרור ימיני, כשם שאני לא מפנה אותך למאמרים של אורי אבנרי.

שנהב אמר/ה...

לאאאאא!!! רק לא אבנרייייי!!! או.קיי. האיום המרומז עשה את שלו. ניצחת. לא אכתוב כאן יותר.  
וכמתנת פרידה, אשאיר לך קישורים לשני קטעי וידאו. לא תעמולה ציונית (אגב, אני רחוק מלהיות ציוני ואבנרי נמצא הרחק מימיני. אני גם פחות יהודי אפילו ממך. העולם הוא לא שחור-לבן כמו שאתה חושב).
תרצה, תצפה. לא תצפה, תתעלם: 


דרשן בטלוויזיית אל-אקסה של החמס: "אנחנו נשלוט באמריקה, בריטניה ובכל העולם. חוץ מביהודים. יבוא יום והכל יהיה משוחרר מהיהודים" (בדקה 4:10)
http://www.youtube.com/watch?v=MHPt6ehelwA&feature=related


נסרללה באל-מנר של חיזבללה: "אנו נלחמים לא את מלחמתה של לבנון כי אם את מלחמתה של האומה האיסלמית"
(בדקה 7:30)
http://www.memritv.org/clip/en/1194.htm

אני מקווה שלא תפחיד אותי בקטעי וידאו נגדיים של דרור פיילר. אז באמת לא אוכל להכנס אפילו לאינטרנט.

נ.ב.

כמה קל להתעלם מזה שהחמס כבר מחיל את חוקי השריע על עזה ומצמצם את זכויות הפרט, ובמיוחד זכויות הנשים...

כמה פשוט לא להקשיב ללבנונים שהם לא תומכי חיזבללה (והם הרוב) שאומרים לנסרללה "עוד ניצחון אחד כזה ואבדנו"...

וכמה נוח לא לענות על הערתי בקשר למח'ול...

תהיה לי בריא.

נועם אמר/ה...

היום ה-27.10 שנת 2010. מר אמיר מח'ול הנכבד עומד לחתום על עסקת טיעון, בו הוא מודה שריגל לטובת חיזבאללה, פגש איש קשר שלהם בחו"ל, הבטיח להשיג להם מידע על מתקנים של רפא"ל ומתקנים בטחוניים נוספים, ועל תנועותיהם ומקום מגוריהם של בכירים בממשלה ובמע' הבטחון.
לפי המידע הפרקליטות מסכימה לעסקת טיעון בהפחתה מועטת ביותר מהעונש, ללא זניחת סעיפי הריגול.
ככל הנראה, ואני מדגיש, ככל הנראה, הבנאדם ריגל לטובת הארגון חיזבאללה, ויכל לגרום לנזק רציני למדינה, והוא לא הראשון.

ומה שמעניין אותך זה שלא נתנו לו לראות עורך דין במשך 24 שעות.

צריך לשמור על הדמוקרטיה ועל זכויות אדם, אבל כרגע האיש לא תחת עינויים, והוא מודה

לא יודע איך הרשויות עלו על המעשים שלו, כל הכבוד להם

חזאי הטמטום הישראלי אמר/ה...

סוף טוב, אך לא משביע רצון
תשע שנות מאסר למח'ול - גן עדן חינם למחמל ליבך אורי ברייטמן, המרגל הבלסתיני שהתמקם כאזרח כאן.

"דיברנו" מעל גלי בלוגך.
כתבת בתגובתך:

"ג) אמיר מחול, למיטב ידיעתי, הוא אזרח לגיטימי שלא צריך להצדיק את קיומו או להגיד תודה למדינת ישראל על שהואילה להשאיר אותו בחיים. הוא חי כאן, הדעות שלו לגיטימיות, והוא לא פוגע בחיי אדם."

ובכן, מהיום הוא מוכרז רשמית ע"י ביהמ"ש כמרגל נגד ישראל ובוגד

איך יש להגדיר אם כן את תומכיו אוהדיו ומשת"פיו???

אתה בוודאי תמצא כדרכך השיקרית בעליל, דרכים להסביר כי כל המערכת הינה "אנטי ובלתי הוגנת ואין לסמוך על דבר ממנה"

לגבי "האנטי" אסכים עמך מייד וללא סייג.

אנחנו כולנו אנטי כל מה ומי שפועלים להשמידנו, הן פיזית והן כמדינת העם היהודי הריבונית כאן בארץ ישראל.

מטעם זה, כללת עצמך באופן ברור למדי בקבוצה זו.

מדברי השופטים המתייחסים לנימוקי פסה"ד (נכתב בהארץ אשר ממילא הינו חממת השמאלנים לכל זניהם):

"
בגזר הדין כתבו השופטים יוסף אל רון, משה גלעד ואברהם אליקים כי "מבלי להיכנס למהותן של הידיעות אותן העביר הנאשם לחיזבאללה, בעצם המעשה יש כדי להצביע על חבירה לאויב ורצון לסייע בידו.

"נשאלת השאלה כיצד אדם במעמדו המעורה בחברה ופעילות הציבורית כאחד, מבצע עבירות ביטחוניות חמורות ומבקש לראות זאת כנפילה למלכודת ונאיביות מצדו. הנאשם הוא בעל ניסיון חיים רב, קשרים חובקי עולם, שאינו צעיר בגילו, אדם מנוסה, המורגל במפגשים וכנסים בארץ ובעולם, אשר מתגייס לשורותיו של ארגון טרור, אשר שם לו למטרה לפגוע בקיומה של המדינה ובאזרחיה".
"

הקטע המשמעותי כאן הינו:
"
נשאלת השאלה כיצד אדם במעמדו המעורה בחברה ופעילות הציבורית כאחד, מבצע עבירות ביטחוניות חמורות ומבקש לראות זאת כנפילה למלכודת ונאיביות מצדו
"
** הודעה ובצידה "הסבר" לקולא

בהצלחה אורי
אני בטוח כי באמתחתך עוד בוגדים ומרגלים לא מועטים אחרים.

כאן זה: שח-מט עבורך
נקווה שנשכיל להדביר שכאלה ותומכיהם

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012