19.12.2011

כך נמצא הסוחר ירון שמיר, דוגמן ערבי

פרסומת ישראלית "ירון שמיר: מיומנו של סוחר", שהופיעה ב-TheMarker, הציגה את דמותו של סוחר מט"ח ישראלי, כולל תמונה. בעזרת חיפוש התמונות ההפוך של גוגל נמצא ירון שמיר, בריא ושלם, במרתפי מאגר תמונות מסחרי, כשהוא ערבי לחלוטין

שירות חיפוש התמונות ההפוך של גוגל (Search by image) איפשר לי לזהות את מקור התמונה המופיעה בפרסומת הבאה, שהופיעה מטעם מט"ח 24 באתר דה-מרקר:

בתמונה: הפרסומת שהופיעה באתר TheMarker בתור "תוכן שיווקי"

השם "ירון שמיר" הוא המצאה - אין סוחר כזה. בכך אין סקופ גדול: המפרסם הגדיל לעשות, וטרח לציין בסוף כתבת התוכן השיווקי כי "שמות הלקוחות והפרטים המזהים שלהם שונו להגנתם".

אבל מה לגבי התמונה?

בעזרת גוגל, כאמור, ניתן היה לראות בקלות כי מקור התמונה הוא מאגר תצלומים מסחרי מפורסם, העונה לשם שאטר-סטוק (ShutterStock.com). 

בתמונה: הדוגמן הערבי באתר Shutter Stock, המוכר את התמונה למפרסמים

במילות המפתח של עמוד התמונה מוסבר כי הדוגמן הוא למעשה ערבי. האתר מציע תמונות דומות, של מצולמים מוסלמים. כנראה שקל יותר לשכנע מישהו שאדם הוא ישראלי, אם מדובר בגבר ממוצא מזרחי. ראינו מספיק "סקנדינבים" בפרסומות ישראליות, וזה לא עובד.

ניתן למצוא את "ירון שמיר" מופיע להנאתו גם בפרסומת למכשיר אינסולין:



זו כמובן לא הפעם הראשונה או האחרונה, שפרסומת ישראלית מציגה דמויות וירטואליות של ישראלים מצליחנים, בעלי שם דמיוני ותמונת "סטוק". כתבנו כאן על מקרה דומה ב-2009. איכשהו, זה קורה יותר לפרסומות בתחום המט"ח והדיאטות.

רק שפעם היה הרבה יותר קל להתל בישראלים. עד לא מזמן, לא היתה שום דרך נוחה לאתר את מקורה של תמונה אקראית. כיום, גוגל עוזר לנו לחשוף את הבלוף - בתנאי שיש לכם את הכוח והזמן להשקיע בחיפוש תמונה הפוך. כל מה שצריך לעשות זה ללכת לחיפוש התמונות של גוגל, להקליק על לוגו המצלמה מצד שמאל של תיבת החיפוש - ואז לבחור מבין הדבקת קישור של תמונה ברשת, ובין העלאה של קובץ תמונה מהמחשב שלכם. בהצלחה.

[עדכון: כיומיים לאחר פרסום פוסט זה, הוחלפה תמונתו של 'ירון שמיר' בתמונה אחרת]

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012