16.12.2011

גוגל ישראל מחפשת לוביסט (ומצאה אחת)

"גוגל ישראל" פירסמה לאחרונה מודעת דרושים עבור לוביסט ("מנהל מדיניות" בישראל), כדי שיעבוד מת"א באופן צמוד עם פוליטיקאים, רגולטורים ואנשי ממשל. מטרת המשרה היא לקדם נושאים כגון קניין רוחני, חופש ביטוי, פרטיות, חדשנות טכנולוגית ואינטרנט פתוח. עדכון מאי 2012: המשרה אויישה בהצלחה


המשרה אינה חדשה, וכבר באוגוסט פורסם דיווח על כך ב-TheMarker IT. החיפוש אחרי העובד האידיאלי הסתיים במהלך 2012, כיוון שגוגל לא התכוונה להסתפק בשכירת חברת לוביסטים מקצועית.

המועמדת שנבחרה לאייש את התפקיד היא נועה אלפנט-לפלר, הנושאת בתואר "מנהלת המדיניות וקשרי ממשל בחברה" בגוגל ישראל. אלפנט-לפלר היא בוגרת החוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה (1999), והיתה בין מקימי מרכז המחקר והמידע בכנסת. לאחר שעזבה את התפקיד בכנסת, שימשה ראש מחלקת מחקר ומידע, ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.


מעל אלפנט-לפלר, פועל ב"גוגל ישראל" גם דורון אבני, סמנכ"ל מדיניות וקשרי ממשל. אבני, עו"ד בהשכלתו, היה היועץ המשפטי של הרשות השנייה, והתמחה ברגולציה של התקשורת בישראל. הוא פרש ב-2010 והצטרף לגוגל. הצוות אבני ואלפנט-לפלר כבר החל לייצג את "גוגל ישראל" בדיוני הכנסת.


גוגל מפעילה, מזה שנים, צוותי לוביסטים בארה"ב, שעובדים בוושינגטון מול חברי קונגרס ואנשי הממשל, כולל קשר ישיר עם הבית הלבן. גוגל הכפילה לאחרונה את מאמצי הלובינג שלה, ומשלמת לפחות 5 מליון דולר בשנה ללובינג בוושינגטון.


גם מיקרוסופט מפעילה לוביסטים נגד גוגל. פייסבוק נתפסה מפעילה לוביסטים ואנשי יח"צ נגד גוגל. ידוע גם הקשר ההדוק בין בכירי גוגל ובין ממשל אובמה. יו"ר גוגל, אריק שמידט, פיתח מערכת יחסים עם ברק אובמה, עוד בתקופה שבה היה האחרון רק סנאטור מן השורה.


גוגל עומדת בפני אתגרים קשים בנושא הפוליטי, לא רק בבית אלא גם באיחוד האירופי. עכשיו מצאה הנציגות הישראלית של גוגל לוביסט מקומי. מכיוון שגוגל טרם הוכרז כמונופול בישראל, ייתכן שהמשרה תדרוש גם התמודדות עם הגבלים עסקיים. ע"פ גלובס, כ-130 לוביסטים בכנסת מייצגים כ-500 חברות עסקיות.


המשרה הוגדרה כ"משפטית", ודרשה "ניסיון ישיר בעבודה בפוליטיקה לאומית, ממשל, קבוצות חשיבה, קבוצות אינטרסים ותחום מדיניות ציבורית של תאגידים". תנאי המשרה נתנו העדפה להיכרות מוקדמת עם הצרכים המיוחדים של ענף ההייטק בכלל, וענף האינטרנט בפרט.


מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, עוסק בנושא זה כבר תקופה לא קצרה. אבל הוא אינו לוביסט מקצועי, והיכולת שלו להקדיש את עצמו לפוליטיקה הישראלית הוא מוגבל, לאור שלל המטלות המונחתות עליו מצד הממונים עליו באירופה וארה"ב.


העובדה שמשרת הלוביסט בגוגל ת"א לא אוישה עד אמצע דצמבר 2011, למרות החודשים הרבים שעברו מאז פרסומה, מלמדת על הרצינות של גוגל ישראל, לשכור איש-מקצוע לטווח ארוך, במאמץ להשפיע על הממשלה והכנסת, ולמנוע חקיקה שתפגע ביכולת של גוגל לפעול בישראל באופן חופשי.


מכיוון שהמשרה נוסחה במקור באנגלית, היא מוצגת כאן כפי שפורסמה (דף המשרה לא זמין עוד):
As our Manager for Public Policy and Government Relations in Israel, you will represent Google externally with government, regulators and third parties, as well as help manage our local public policy strategy and campaigns. You will work with a cross-functional team of Google employees in Israel as well as with a closely-coordinated global Public Policy team to advance policy positions that benefit our users and an open Internet more generally.




פוסט זה עודכן לאחרונה ב-2 מאי 2012.



אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012