29.12.2010

דומיינים בעברית: החתול קונה את השמנת

מי קנה את הדומיין העברי של גוגל? ושל פייסבוק? ושל המילה "דרושים"? והמילה "קידום אתרים"? ו"פרחים"? קובי שחר, מקים חברת LiveDNS, אחד מבין 7 הרשמים המוסמכים על ידי איגוד האינטרט הישראלי. החתול פשוט קנה את השמנת

המרוץ הגדול לרכישת דומיינים ישראליים בעברית החל ביום ראשון, ה-26 בדצמבר 2010, בשעה 14:00. כל מי שהיה בעניינים, היה מוכן עם היד על העכבר בשעה זו. תוך שעות ספורות נרכשו דומיינים רבים, על ידי רוכשים מגוונים. איגוד האינטרנט דיווח בפייסבוק כי קיבל "עשרות אלפי פניות" לרישום הדומיינים.

הכירו בבקשה את מר קובי שחר. ב-27/12/10 נרשמה סופית אחת הקנייות שלו, הדומיין "גוגל" במהדורתו העברית. הדומיין נראה כך: co.il.גוגל. מיהו מר קובי שחר? במילותיו שלו, "חברת liveDNS הוקמה לפני כ-10 שנים על ידי שותפי יגאל רוזנקרנץ, תואר שני במשפטים, ואנוכי, מהנדס אלקטרוניקה אך עוסק בפיתוח תוכנה".

גם הדומיין העברי של פייסבוק (co.il.פייסבוק) נרכש על ידי קובי שחר, המייסד של livedns. החברה של שחר היא רשם דומיינים מוסמך ע"י איגוד האינטרנט הישראלי. באותו יום קניות גורלי המשיך ורכש מר שחר את גם הדומיין העברי "דרושים" (co.il.דרושים), "דירות" (co.il.דירות), "קידום אתרים" (co.il.קידוםאתרים), "כסף" (co.il.כסף), "פרחים" (co.il.פרחים), "חדשות" (co.il.חדשות),  ועוד ועוד.

לפי ההסכם של הרשמים עם איגוד האינטרנט, "הרשם, מי מטעמו או מי שקשור עמו, יימנעו מרישום שמות מתחם במטרה להציעם לשימוש או אחזקת צדדים שלישיים, ויימנעו מרישום שמות במטרה להציעם לשימוש או אחזקת צדדים שלישיים, ויימנעו מכל רישום לאחזקתם של שמות שאינם דרושים להם לשימושם שלהם"
[סעיף 5.7(ב) - הסכם הסמכת רשם]


הרשמים רשמו את עצמם
קובי שחר לא לבד: שחקנים ותיקים בתחום הדומיינים כמו יצחק (איציק) נוסצקי כבר רכשו דומיינים על שמות פופולריים-לכאורה, כמו למשל "נדלן" (co.il.נדלן). נוסצקי הוא מנכ"ל ומייסד חברת אינטרספייס, גם היא רשם מוסמך.

כשאי אפשר להשתין מהמקפצה, עושים את זה בעזרת חברים ובני משפחה. הנה טריק אופייני: את הדומיין co.il.ירושלים קנתה גברת איזבלה מלינובסקה (Izabela Malinowska). תחקיר של דקה מגלה שהיא עובדת ב"אינטרספייס" בנתניה, ובפייסבוק אפשר לראות ששמה המלא הוא איזבלה מלינובסקה נוסצקי. מסתבר עוד שהיא בעלת מניות בחברה (רק 1%), ובמאגר רשם החברות שם המשפחה שלה הוא מילינובסקה.

חברות דומיינים כמו דומיין-דה-נט השתלטו כבר על "אינטרנט" (co.il.אינטרנט), "דומיין" (co.il.דומיין) וכתובות דומות. קשה לדעת אם היה בכלל צ'אנס לאדם מן היישוב להשתתף בתחרות "מי הכי מהיר", כאשר הרשמים המוסמכים שולטים בצנרת ומכירים את כל הטריקים.

החברות שאיבדו את השם שלהן
יש גם הפתעות כמו הדומיין העברי "וואלה" (co.il.וואלה), שלא ממש שייך עכשיו ל"וואלה" אלא לאישיות מסתורית בשם ויקטוריה דיוויס, מחברת "קורדו" היושבת באנגליה. הדומיין העברי "מאקו" (co.il.מאקו) שאמור להיות שייך ל"שידורי קשת", הגיע לבחור בשם שלו טבקה, היושב בעיר רמלה. שידורי רשת הפסידו את "רשת" לטובת מיכאל קרלין, שמתגורר בכלל בארה"ב. "כלכליסט" (co.il.כלכליסט) לא הגיע לידי קונצרן "ידיעות תקשורת", אלא לבחור בשם מוטי לוי היושב במבשרת-ציון.

אף אחד לא רצה להסתבך עם "אל-על", לכן הדומיין "אלעל" (co.il.אלעל) עדיין פנוי. סיפור דומה עם בנק הפועלים: אף אחד לא רצה להתעסק עם הביטוי "בנקהפועלים" (פנוי); אבל "הפועלים" נקנה על ידי סיון לנגר, מן היישוב גשר הזיו (והוחזר לבעליו, בנק הפועלים, מאוחר יותר). לנגר קנה בין השאר גם את "פלאפון" (!), "תפוז", "ידיעות" ועוד. 'ידיעות' עדיין בבעלותו, נכון ל-7 מאי 2013, ו'תפוז' נראה פנוי.

אדם מבוגר בשם משה מאיר מת"א רכש מספר דומיינים חזקים, ביניהם "הוט". באופן מפתיע, בנו, צור מאיר, הוא מנהל מכירות בחברת livedns. בשיחה עמנו, הכחיש אביו של צור כל קשר עקיף או ישיר לעסקי בנו בחברת livedns, וטען כי בנו ביקש להישאר מחוץ לסיפור ולא היה מעורב כלל ברכישת הדומיינים.

הדומיין "זאפ" היה פנוי בזמן הבדיקה הראשונית - הספקולנטים חוששים להתקרב [בסוף עבר לידי הבעלים החוקיים, דפי זהב]; כנ"ל גם "יד2" ו"סלקום", שניהם מוגנים היטב בעזרת סימני מסחר רשומים. זה המצב גם עם "בזק" (פנוי, כי מפחדים להתעסק עם תאגיד כ"כ גדול). נכון ל-7 מאי 2013, 'בזק' נתפס ע"י בזק.

שלומי ימין מבני-ברק כנראה מאמין שרכישת "יוטיוב" (co.il.יוטיוב) תעשיר אותו. אהרון דהן מירושלים הלך על "גלובס", צעד שלא ישמח את בעלי העיתון הכלכלי הוותיק. אייל ימין מת"א תפס את "הליכוד" במלוא העוז. בחור אלמוני-יחסית בשם יהונתן צביק (אור-יהודה) רכש את "סקס" (co.il.סקס). הבזאר התורכי הזה מכיל עוד המון דוגמאות אבסורדיות, המוכיחות כי "השוק החופשי" לא עובד.

פנינו לקבלת תגובה ממר קובי שחר. טרם נענינו.

פנינו גם למר סיון לנגר, שהגיב ב-20/1/11: "אני וחבריי מאד מוטרדים מהעובדה שחלק מן הדומיינים האטרקטיביים ביותר בשפה העברית נרכשו על ידי רשמי דומיינים מוסמכים ו\או קרוביהם, אין כל ספק כי מדובר בניגוד אינטרסים ובאקט שעל פניו הוא אינו תקין וחוקי. אנו מצפים מהאיגוד לבטל את רישום דומיינים אלה. במקרה שלי רכשתי את הדומיינים אחרי שהרשמים כבר הספיקו לקחת לעצמם דומיינים רבים".

מר לנגר הגדיל לעשות, ואף העביר לידינו עותק מכתב מעו"ד רננה ישראלי בשם חברת "פלאפון תקשורת", בו היא תובעת לקבל לידיה חזרה את הדומיין העברי "פלאפון.co.il". המילה "פלאפון" היא סימן מסחרי רשום של 'פלאפון תקשורת', כך שמר לנגר חשוף לתביעה משפטית יקרה, בין אם ימסור חזרה את הדומיין ובין אם יתעקש להחזיק בו. עדכון 7 מאי 2013: הדומיין הוחזר לבעליו, פלאפון תקשורת. למען הסדר הטוב נבהיר, שמר לנגר איננו רשם מוסמך בכל מקרה.

כמה זה שווה?
הערך הכלכלי והשיווקי של הדומיינים העבריים בהחלט מוטל בספק. המשתמשים לא אוהבים להקליד כתובות המשלבות אנגלית ועברית. רבים מעדיפים דומיין באנגלית או לחפש את שם האתר בגוגל.

הערך הקידומי (SEO) של דומיין בעברית במנועי חיפוש כמו "גוגל" הוא מוטל בספק, בעיקר מפני שהוא ממיר את עצמו לג'יבריש, שמקשה על גולשים להתייחס אליו ברצינות או להבין את תוכנו. יש אלמנט חזק של הימור וספקולציה בכל תחום המסחר בדומיינים עבריים. נכון להיום, מדובר בנכס בעל ערך מפוקפק.

השאלה היא, מדוע מתיר איגוד האינטרנט לרשמים המוסמכים לרכוש את כל הדומיינים הטובים, ובכך לנצל את מומחיותם וכוחם בשוק הזה? האם לא עדיף למנוע מהם להיכנס למצב של ניגוד עניינים, שבו הרשם מעוניין להקדים את לקוחותיו? מי נתן לחתול את הרשות לקנות את השמנת?

תגובת האיגוד
לאחר מספר ימים של אי-ודאות, הודיע איגוד האינטרנט הישראלי: "ימים ספורים לאחר פתיחת הרישום עלו טענות ביחס לשמות מתחם ספורים שנרשמו על שם הרשמים או על שם מנהליהם. האיגוד פתח מיד בבדיקה שהעלתה שאכן קיימים מספר מקרים כאלה, והם עומדים לכאורה בניגוד מפורש להסכם ההסמכה, שבו קבע האיגוד איסור חמור על פעולה כזו. גם במקרה זה, האיגוד פועל באופן החלטי וחד משמעי בעניין, וכבר הודיע לרשמים שבהם מדובר על ההפרה ועל הצעדים שעומדים להינקט". לפי מכתב שהוציא האיגוד, ייפסלו הדומיינים שנרכשו בצורה זו, ויועברו לרוכשים אחרים".


הסיפור, שהרתיח את דמם של מאות פעילים בזירת האינטרנט העברית, עדיין לא הסתיים. איגוד האינטרנט פעל בצורה רפה וסלחנית מול הרשמים, שהוא עצמו הסמיך אותם לפעול במקומו. לקוחות רבים הרגישו כי התנהל כאן משחק מכור: הרשמים הונו את הציבור, עקפו את כולם בתור, רכשו דומיינים בצורה בלתי-חוקית במטרה לעשות כסף קל - והתחמקו מעונש.


29 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

היי,
אתה כתבת את הסיומת בצד הלא נכון. שזה דיי מצחיק כי זו נראה לי הולכת תהיות בעיה בזמן הקרוב.

הפתרון שנתנו ה-IETF, הוא שדומניינים שהם בשפה ימין-לשמאל (אם למשל נקבל את הסיומת .ישראל) גם יעברו parsing הפוך כדי לפתור את הבעיה הזו.

אנונימי אמר/ה...

כתבת את הסיומות בצד ההפוך של הדומיין. שזה דיי מצחיק כי זה מראה שהשימוש בהם בעייתי בשפה שלנו (ושהדומיינים האלה לא נועדו לשימוש באמת).

ה-IETF כבר חשבו על הבעיה הזו, וכאשר הסיומת תהיה שפה מימין לשמאל (כמו למשל .ישראל) ה-parsing אמור להתבצע הפוך.

אנונימי אמר/ה...

לדעתי, האיגוד דווקא לא מאפשר את זה, אלא אוסר את זה בפירוש (זה מופיע בהסכם של הרשמים, שקראתי באתר האיגוד). כנראה שחשבו על זה מראש.

לפי איך שאני מכיר אותם, הם "יכנסו" באותם רשמים שעשו את התרגיל הזה. נראה.

אנונימי אמר/ה...

יפה כתבת!
זה בזיון. הייתי קורא ל isoc לבטל את הרישום.

אנונימי אמר/ה...

הם הרי נתנו קדימות לכל מיני חברים שירשמו דומיינים מבוקשים תחת שם אחר, בלי שזה יהיה מקושר אליהם.

אני לא מבין למה את הדומיינים האלה קנו בעצמם - זה פשוט להשתין מהמקפצה. אולי אפילו להשתין על המתרחצים במקום לתוך הבריכה.

האיגוד צריך לאתר איפה היו קומבינות (לפי אנשים מסויימים שיש להם הרבה דומיינים מאוד נחשקים - לא סביר), ולפסול את הרכישה, ולדעתי גם לפסול את הרשמים המוסמכים לעד.

אם זה יקרה, אז יווצר וואקום ברשמים - מישהו רוצה לפתוח איתי רשם?

יוגי אמר/ה...

תוסיף גם את הדומיין "פרחים" לקובי שחר.
אני מבטיח שאני לא אשתוק בעניין זה....לרבות מאחר שלייבדיאנאס אישרו לי את רישום המתחם באמצעות השירות שלהם, ובעיקר מאז שגיליתי שמי שגנב את הדומיין הוא לא אחר מבעלי החברה - תופעה האסורה על פי כתב ההסמכה שדל הרשמים.

אנונימי אמר/ה...

אז מה תגיד על בנינו מנתניה? הוא פעל בסדר?

יוגי אמר/ה...

1) לפי כתב ההסמכה אסור להם לרשום דומיינים שלא בתחום עיסוקם - אלא אם כן ספספרות דומיינים ספקולטיבית מותרת להם.

2) סביר שבמצב הנוכחי בעלי השירות ביצעו רישום השמות עוד בטרם נפתחה כלל מערכת הרישום לציבור ובכך הונו את הציבור ואת טיב השירות.

3) סביר גם שבעלי השירות לקחו דומיינים שנרשמו ברישום מוקדם וזקפו אותם לזכותם....כי מי יכול להוכיח אחרת

4) מעניין מה איגוד האינטרנט מתכוון לעשות בנושא- מעבר לנו נו נו...

לדעתי יש מקום לתביעה משפטית ואולי פלילית- על הונאה ומרמה .

יוגי אמר/ה...

* חשוב לציין שחקן ראשי נוסף בפארסה הזו - והלא הוא איגוד האינטרנט בכבודו ובעצמו, שראשית איפשר הבזיון, שנית שמנע מלקוחות לרשום ישירות דומיינים אצלו

אנונימי אמר/ה...

יש הרבה מידע וצריך להתאגד. זה קצה קצהו של הקרחון.

לרשמים אסור היה לקנות בפרי רישום שלהם עצמם שמות שלא קשורים לתחום עיסוקם. על זה אין ויכוח.

חלק עשו זא בגלוי -לייבדנס,אינטרספס

גלקום - בהיחבא (ז"א שהם פשוט לא היו זמינים לרישום בפרי רישום כי שמו אותם בצד לפני...ויש הוכחות ) כולל הקפצת שמות שבוטלה לבסוף.

לייבדנס - בכלל הגדילו לעשות ופתחו את הרישום בשקט לפני שהגיע האמייל על פתיחת הרישום לציבור.

הכלל של כל הקודם זוכה נשכח ונהפך לכל הרשם -זוכה.
חוסר תום לב,חוסר שקיפות,מניעת תחרות הוגנת.

1. זה יעזור אם ניתן יהיה לגלות מי עובד ברשמים האלו כמו דומיןדה נט ואחרים, ולמצוא את שאר הקומבינות.

2. לדרוש שהאיגוד יקבל את סדר הרישום בפרי רישום ולאמת מול הקבלה בפועל אצלם. למרות שחלק מהם יהנדסו את המידע.

3. לתת את השמות שהרשמים רשמו לעצמם שלא קשורים לתחום עיסוקם למי שמגיע.

יצויין שנעשתה פניה לאיגוד לפני הפתיחה בפועל - על טענה שיש חשש לאי שליחה עפ"י סדר הקבלה אצל קומיוניגל ע"ס הוכחות.
בנוסף, היות וונעשתה פניה אל הרשם עצמו קומיוניגל היה חשש סביר שהוא יפגע באותו אחד שפנה וישנה את סדר השליחה. הייתה פה אפשרות לבדוק את הרשם היות והיה מידע חסוי אבל האיגוד צפצף ואמר שזה בעיה של הבן אדם מול הרשם.
בנוסף הוא טען שהרשם מכחיש מכל וכל למרות שהיה תיעוד מלא וחד משמעי.

נא לקרוא את הלינקים הרצ"ב
פה אנשים מתלוננים על הקומבינות.

http://www.actv-tec.co.il/forum/viewtopic.php?f=1&t=1320&p=6516&hilit=%D7%93%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%9D+%D7%91%D7%A2%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%AA#p6516

וגם פה
http://www.seoforums.co.il/threads/27563-%D7%93%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%9D+%D7%91%D7%A2%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%AA?p=214541#post214541


ופה
http://elad.blogli.co.il/archives/1667#comment-2483


http://www.drvvv.info/helps_content.aspx?id_helps=117

http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=22863&cat=3&scat=17

דרופל מן אמר/ה...

שלום. אני מבקש לדעת מה מקור הסמכות של איגוד האינטרנט. לכאורה זו עמותה, אך יש לה למעשה שליטה גדולה בתחום התקשורת. האם היא קשורה למשרד התקשורת ואם כן, באיזה סוג של הסמכה?

תודה,
אמיר סימן טוב
פרקטיקול - קורסים בקוד פתוח

אנונימי אמר/ה...

לכאורה יש בעיה להוכיח אם הרשמים נתנו קדימות לחברים שלהם לרשום, אך כל מה שצריך לעשות זה לבדוק איזה אדם פרטי, שלכאורה לא קשור לרשמים ויש לו כמות לא סבירה של דומיינים חזקים (כמו למשל משה מאיר שצויין ועוד רבים אחרים).

מצב כזה יכול לקרות רק בקומבינה, וכל דומיין כזה יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים ויותר.

דבר נוסף שניתן לעשות, הוא פשוט להחרים את דומיין-דה-נט, לייבדיאנאס ואחרים שסרחו.

אמנם רוב רוכשי הדומיינים לא בטוח שיהיו מודעים, אך אפשר לפחות ליידע את כל המקצוענים, וגם מעבר ולפגוע בהם כלכלית עד כמה שניתן.

חברות אלה איבדו את האמון שלי בהן. איך אני יכול לרשום דומיין דרכן, אם אני לא יכול לסמוך עליהן שלא ירשמו אותו לעצמן???

אני רק אדם פרטי, והתוודעתי לנושא מתוך סקרנות, אך אני מקווה שמי מכם שעוסק בתחום ירים את הכפפה.

כמו שלילה כלכלי ידעו לדבר על הרישום לפני שהתחיל, שידברו על הביזיון שקרה אחרי שהתחיל.

עמית אמר/ה...

בקיצור, שורה תחתונה האיגוד שוב הוכיח שהוא לא מסוגל לטפל בדומיינים כמו שצריך. איפה חבר הוועד החדש המומחה למדיה חברתית אלון הסגל שיגיב במדיה החברתית?

אנונימי אמר/ה...

אין שום בעיה להוכיח שנתנו קדימות.

דרך אגב, למי שרוצה להרים את הכפפה: ביחס לבחור משה מאיר שצוין כבעל מספר רב של דומיינים חזקים.

יתכו והוא כשר, אבל אם תקחו את המספר טלפון שמופיע ב-whois תראו שזה שייך למשפחה בפ"ת/שערי תקוה אבל הכתובת שב-whois היא בסמאטס 10,ת"א. מוזר...

בנוסף הטלפון של המשפחה בפ"ת שייך גם למסעדה או מישהו שגר בשערי תקווה. שם יש משפחה בשם.. משה מאיר ולפי מה שהבנתי יש להם בן בשם.. צור.

יש בחור בשם... צור מאיר שהוא מנהל המכירות בלייבדנס... בינגו?

לכאורה האבא או הבן שהוא מנהל המכירות בלייבדנס רשם את השמות על שמו של אבא שלו.
יש לי הרגשה שהבן גר בסמאטס 10..
מישהו רוצה להרים את הכפפה.

נא להבין הרישום המוקדם בלייב דנס התחיל לפני שהאמיילים לכולם יצאו על כך.
ז"א החברה בלייבדנס, ישבו והריצו כמה שמות לפני שכולם ידעו על הפתיחה. חלק על שמם המפורש,וחלק על קרובי משפחה.
מילא , אם היו עושים זאת בשמות שקשורים לביזנס שלהם,אבל ככה....

domainsfreedom אמר/ה...

***************

חברים יקרים,

כבר פנינו לאיגוד האינטרנט מייד לאחר הרישומים גילינו את העניין הזה!!
להלן תגובתם בשאלה מספר 3- כל הדומיינים שרשמו הרשמים יבוטלו!!
http://www.isoc.org.il/domain_heb/idn/idn_faq.html

בנוסף אנו מגייסים אנשים אשר הדומיינים שלהם נרכשו ע"י הרשמים לתביעה ייצוגית!

אנא צרו איתנו קשר במידה וניפגעתם.

domainsfreedom@gmail.com

:)

domainsfreedom אמר/ה...

חברים יקרים,

כבר פנינו לאיגוד האינטרנט מייד לאחר הרישומים גילינו את העניין הזה!!
להלן תגובתם בשאלה מספר 3- כל הדומיינים שרשמו הרשמים יבוטלו!!
http://www.isoc.org.il/domain_heb/idn/idn_faq.html

בנוסף אנו מגייסים אנשים אשר הדומיינים שלהם נרכשו ע"י הרשמים לתביעה ייצוגית!

במידה וניסיתם לרשום דומיינים אנא שלחו לנו את פרטיכם, הדומיינים שניסיתם לרכוש, ושמרו את המיילים על ביטול הבקשה!!!

domainsfreedom@gmail.com

UPLINER אמר/ה...

תשמע,
זה אחד הפוסטים החזקים שפורסמו לאחרונה.
מה שאתה כותב כאן עוצמתי ביותר.
עד היום חשבתי ש- livedns מובילים בארץ בכל מה שקשור באמינות ולגיטימיות...
כל הכבוד על עבודת המחקר - אני יקדם את הפוסט בעמוד שלי.

אנונימי אמר/ה...

נראה לי שאם אחת החברות ש"נשדדו" (וואלה, מאקו וכו') יפנו לבית משפט, הן יקבלו את האופציה לקנות את הדומיין במחיר הבסיסי שלו ממי שמחזיק אותו. יש לזה תקדימים בעולם.

בייחוד, אם כמו שאומרים פה, כל המכירה הזו נראית לא כשרה.

משה מאיר אמר/ה...

ובכן, אני מרים את הכפפה על מנת שלא תצטרכו להתאמץ כל כך ולהמשיך לחפור.
אני משה מאיר המכונה עכשיו "מבוגר" קודם כוניתי "מעניין" בכל מקרה אציג את עצמי, אני איש עסקים, בעלים של חברה העוסקת בתחום התקשורת והאינטרנט מזה 7 שנים. לכשפרסם איגוד האינטרנט על פתיחת מכירת הדומיינים זיהיתי בזה הזדמנות עסקית והתארגנתי בהתאם ובזמן.הכנתי רשימות מסודרות של דומיינים בעלי פוטנציאל, פניתי לרשם דומיינים (לייבדיאנאס)אגב, הייתי הראשון שפנה אליהם, שילמתי מראש עבור כל דומיין שהזמנתי וחיכיתי כמו כולם לראות מה אצליח לקבל.
לידיעתכם, קיבלתי הרבה פחות דומיינים משהזמנתי ועשרות דומיינים שהזמנתי אושרו ללקוחות אחרים של אותו רשם כך שאפשר לומר בוודאות ובלשון המעטה שלא הופליתי לטובה למרות שנרשמתי ראשון. אני יכול להתבכיין על זה או לתבוע, אבל בעסקים זה לא עובד כך.
השוק נפתח לכולם, השקעתי ואני שמח בחלקי ומצפה לקטוף את הפירות ביושר.
יחד עם זאת, אם יש מישהו שחושב שהוא מאד פגוע מדומיין שקניתי אין לי כל כוונה לגרום לו נזק או לעשוק אותו. שיפנה אלי במייל ואני מאמין שנמצא פתרון הוגן לבעיה.
סליחה שהצלחתי, שבת שלום. משה

שמואל דרילמן אמר/ה...

מתארגנת פעילות ציבורית לחשיפת כל הדומיינים שנרכשו על ידי בעלי עניין.
העליתי טופס התראה על דומיינים חשודים את הדומיינים שיצטברו נעביר לאיגוד ונדרוש את ביטולם.
https://spreadsheets.google.com/viewform?hl=iw&formkey=dG8wQ0xjVF9Zc0pVYVUxU3Z3eUJhZUE6MQ#gid=0

עידוק אמר/ה...

יפה לדה-מרקר שפרסמו את זה היום במודפס. קרדיט זה לחלשים!

איתי ברנר אמר/ה...

זה בסדר, אני עדיין מנסה להבין איזה מיזם גיימינג היה לבחור שראיינו בכתבה, הוא הצליח להסתיר את זה ממש טוב. (מחיפוש של השם שלו ברשת)

vanola1 אמר/ה...

מאחר ושמי עלה בפורום זה ומאחר ואני חושב שיש בדבריכם לא מעט, ראיתי לנכון להגיב.
מחד, כל אדם פרטי ולא משנה באיזה חברה הוא עובד, רשאי לקנות דומיינים. אין אפשרות לעצור סחר בדומיינים ואין אפשרות להתערב בקנייה או בכל סחר בשמות מתחם. לאיגוד האינטרנט יש שתי אופציות: האחת - 1. לבטל מכירת דומיינים דרך חברות תחיצוניות [אין טעם מאחר והאיגוד לא יעמוד בפרוצדורות הנדרשות] 2. להפעיל רגולציה אגרסיבית ואז התלונות של השוק רק יגדלו.
בכל מקרה, נכון להיום האיגוד בודק וחוקר את תהליך הרישום והיה ותמצא פעולה לא כשרה היא תבוטל.
בכל מקרה, נראה שיש טעם לפגם ויש ניצול ציני של חלק מהחברות. אנחנו בודקים אבל לא נתערב בשוק אלא במקרים ברורים של הפרת אמון.
אלון הסגל

יוגי אמר/ה...

שלום אלון הסגל - חבר ועד האיגוד

האם יש לך עוד ספק לאי אמינות הרשמים???
הוכחנו ישר בהתחלה אי אמינות שקופה של הרשם לייב דיאנאס מר קובי שחר בעצמו. שעוד לא התבייש להגיב בדהמרקר שרשם מאות דומיינים לבקשת לקוח שאותו אינו מכיר (פפפחחחחחחחחח)

כמו גם התחכמות קצת גדולה יותר - רישום על שם אביו של אחד העובדים - משה מאיר - אביו של צור מאיר עובד בכיר באותה החברה.

בחברות אחרות הודה הבעלים של אינטרספייס שרשם לעצמו דומיינים (5-6) שזה בטח 12-15 או יותר.

בקומביניגל לא איפשרו לרשום כמה עשרות דומיינים לפי רשימה שהכין המנכ"ל, ובטח ניסה לשמור לעצמו ומקורביו.

ובדובמיידנט עשו מטעמים מסוג אחר- הסיפור המלא בהמשך...

השאלה עד כמה האיגוד באמת רוצה לצלול לתוך מאורת הארנב ולתקן את העיוותים.

לעניות דעתי האיגוד צריך, למרות המשאבים הנדרשים - לדרוש - הוכחת אמיתיות מבעלי הדומיינים והרשמים - שישלחו צילום תעודת זהות (כי יש המון שמות פיקטיביים) וכן לדרוש גם מהרשמים רשימת עובדים (ושמות הוריהם ואחיהם). ככה מנקים ומתקנים ולא מתטאטאים

בברכה,
רועי יוגב
חבר איגוד מאוכזב וממורמר

עמית מלכי אמר/ה...

כתבה מעולה
זה נושא מרגיז מאוד.
במיוחד שיש איסור מוחלט על הרשמים לעשות זאת.
הפוסט כתוב נהדר
אולי זה יזיז משהו

אנונימי אמר/ה...

אלון הסגל היקר,
אם זו התשובה של האיגוד - "אין מה לעשות, זה שוק חופשי" - אז בשביל מה האיגוד קיים בכלל?

Unknown אמר/ה...

איתי ברנר-אני הבחור עם המייזם גיימינג.
עבדתי בשנתיים האחרונות בחברות גיימינג וכיום אני מפתח אפליקציות ווב וסלולאר.
שבת שלום,
יונתן

אנונימי אמר/ה...

יוטיוב.co.il
שם מצוין לא מבין איך הרשמים עצמם לא חטפו את הדומיין ,רק אם יש עוד קומבינה שהשמות של הקונים מחוברים בצורה כזאת או אחרת לרכישה ,לפי בדיקה שערכתי ליוטיוב בישראל יש מליון וחצי חיפושים חודשיים יותר מסקס .

Tal אמר/ה...

אני לא מבין את מה שאתה אומר בסוף, למה זה יהיה נכס מפוקפק? אני מניח שהערך של נכס כזה בא מכך שהוא אינטואיטיבי למשתמש ולא כי הוא מופיע מהר בגוגל.

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012