20.12.2010

גוגל חוזה הצלחה לפייסבוק ב-2011 בישראל

כלי הניתוח של גוגל, "אינסייטס" (Insights) חוזה הצלחה גדולה לאתר פייסבוק בישראל בשנת 2011, אך לעצמו חוזה צמיחה כמעט אפסית; לפי היישום "פורקסט" (Forecast), פייסבוק ימשיך לצמוח בקצב חריג בשנה הבאה, בעוד נתח השוק של גוגל לא צפוי להשתנות בקרב הגולשים הישראלים
כך זה נראה בכלי הניתוח והחיזוי של גוגל:

תחזית גוגל אינסייטס לחיפוש עבור פייסבוק, גוגל, וואלה ו-ynet





שימו לב היטב לגרף המקווקו: פייסבוק (בכחול) אמור להמשיך לצמוח בקצב מרשים במחצית השנייה של 2011, ע"פ גוגל. מעניין במיוחד לראות איך החיפושים על פייסבוק אמורים להגיע לשיא החל מחודש יוני והלאה.

לעומת פייסבוק, מצבו של גוגל בישראל (באדום) לא צפוי להשתנות בשנה הבאה. ניתן לראות בגרף שהצמיחה של גוגל בישראל כמעט ואינה מורגשת. אפילו הגידול של ynet (בירוק) משמעותי יותר מזה של גוגל.

גם וואלה! (בצהוב) אינו אמור לגדול ב-2011, לפי גוגל.

כל הכבוד לניתוח הקר וההוגן של גוגל: הוא מודה שאתר פייסבוק ממשיך לגדול בקצב היסטרי, בעוד גוגל שומר על יציבות, שלא לומר קיפאון מטריד. פוטנציאל השוק של פייסבוק כנראה רחוק ממיצוי, בעוד גוגל מתקשה לאתר קהלים חדשים. הפתרון היחיד של גוגל הוא רכישה של מותגים אחרים; הנסיון הכושל לרכוש את "גרופון" היה צעד בכיוון הזה, אבל אתרים רבים "למדו" מפייסבוק איך לסרב להצעות רכישה מפתות.

ולמי שמתעניין ב"מייספייס" (myspace), שנחשב פעם לאתר הרשת החברתית הגדול בעולם: הוא נמצא בתהליך מתמשך של קריסה. הרייטינג של מייספייס בישראל היה בשיאו בסוף 2007 וברבעון הראשון של 2009, אך מאז אפריל 2009 הוא הולך ומתפוגג לטובת פייסבוק. המוסיקאים מעבירים את דפי המעריצים שלהם לפייסבוק, והמעריצים טסים אחריהם. להתראות, מיספייס, היה נחמד לחפש דרכך מוסיקה.

עלייתו ונפילתו של אתר מייספייס בישראל (גוגל אינסייטס)

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012