2.1.2020

סיכום שנת גוגל 2019

גוגל המשיכה לצמוח במהלך שנת 2019, למרות שקצב גידול החברה הולך ומתמתן עם השנים. קבלו את הנתונים החשובים והמשמעותיים ביותר של ענקית החיפוש והפרסום, נכון לשנה החולפת. סיכום שנה חגיגי.
גוגל מטפלת בלמעלה מ-75 אלף שאילתות בשנייה אחת. נתח השוק הגלובלי שלה בתחום החיפושים הניידים עומד על כ-87%. קצב גידול השימוש השנתי של גוגל התמתן לאחרונה והגיע ל-10-15% בלבד.

החיפושים הלוקליים (המקומיים) מהווים נתח של 46% מכלל החיפושים. רק כ-0.8% מן המשתמשים מקליקםי על תוצאות חיפוש בעמוד השני. מחצית משאילתות החיפוש הן 4 מילים ומעלה.

בשוק המחשבים הנייחים והלפטופים (ללא טלפונים וטאבלטים), נתח החיפוש העולמי של גוגל עומד כיום על כ-75%. המתחרים הגדולים הם בינג (9%), באידו (9%), יאהו (3%), יאנדקס (כ-1%). למעשה, לגוגל יש שלושה מתחרי חיפוש אמיתיים - מיקרוסופט, סין ורוסיה. בברזיל ובהודו, למשל, הנתח של גוגל הוא כמעט מוחלט: כ-96%.

כ-2.4 טריליון חיפושים שנתיים מגיעים אל חוות השרתים של גוגל. מסה אנושית של כ-1 מיליארד בני אדם משתמשים כיום במוצרי גוגל (חיפוש, כרום, ג'ימייל, יוטיוב ועוד). אחד הנתונים המפליאים והמדהימים ביותר נמצא בעובדה שכל יום, כ-15% משאילתות החיפוש הן חדשות לחלוטין (מעולם לא הופיעו קודם).

שיעור הצמיחה של גוגל, בשנותיו הראשונות, היה בלתי נתפס: כ-17,000% בין השנים 1998 ל-1999. אלו היו שנות הבום הגדול. עד 2010, שיעור הגידול השנתי נע בטווח של 40-60%. כיום, שיעור הצמיחה ירד משמעותית, אך גוגל ממשיכה להתרחב במספרים גדולים (נומינלית).



בארה"ב, שוק המכשירים הנידיים (מובייל) למעשה השתלט על ליבת עסקי גוגל: כ-63% מהחיפושים הם ניידים, ו-69% מהקליקים הממומנים (פרסומות) מגיעים ממכשירים ניידים. תרומת החיפוש והפרסום של גוגל לארה"ב נמדדת בסכום של למעלה מ-335 מיליארד דולר בשנה.

משתמש גוגל ממוצע מבצע 3-4 חיפושים ביום, כמחצית מתוכם הם מקומיים. בין השנים 2017-2019 גדל בשיעור של 250% ציבור מחפשי העסקים המקומיים דרך גוגל. הדבר מתבטא בכרטיסי עסק מפורטים, אינטגרציה מלאה עם גוגל מפות, איתור כתובות וחיוג ישיר לעסק דרך גוגל.

כ-20% מן החיפושים באפליקציית גוגל מתבצעים באמצעות קול אנושי (Voice Search). נתון זה ימשיך לגדול, עקב התרבות מכשירי החיפוש הקולי הנמכרים עבור בתים פרטיים (אסיסטנט אישי לבית חכם).

המקום הראשון בתוצאות האורגניות בגוגל מקבל שיעור הקלקה ממוצע של כ-31%. פחות מ-1% מקליקים על תוצאות בעמוד השני. כותרות מטא המנוסחות בצורת שאלה מקבלות שיעור הקלקה גבוה ב-14%, בממוצע; נתון זה מתחבר לעובדה שכ-8% מהשאילתות מנוסחות בתור שאלה. כתובות URL הכוללות את מילת המפתח מקבלות בממוצע שיעור הקלקה גבוה ב-45% לעומת כתובות שאינן כוללות את מילת המפתח.



האינדקס של גוגל (מאגר הדפים שלו) מכיל מאות מיליארדי דפים. הנפח שלו עבר מזמן את מחסום ה-100 פטה-בייט. למעלה מ-200 משתנים קובעים את תוצאות החיפוש בכל רגע נתון. אתר חדש יכול להתווסף לאינדקס תוך כ-4 ימים לכל הפחות, או כ-4 שבועות לכל היותר. דף ממוצע המופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש האורגני מכיל כ-1,890 מילים.

כ-8% מן החיפושים יתבססו על הקלקה-חזרה-הקלקה, דפוס התנהגות המכונה "פוגו-סטיקינג". דפוס זה מלמד על חוסר שביעות רצון מן ההקלקה הראשונה, ולכן המשתמש חוזר מן האתר ומקליק על אחד הבאים אחריו. כ-21% מן המחפשים יקליקו על יותר מתוצאה אחת בדף התוצאות. תוצאת חיפוש שמקבלת יותר מדי "חזרות" (משתמשים שאינם שבעי-רצון) מסתכנת בירידה במיקומים.

מילת המפתח היקרה ביותר לפרסום היא ספקי אינטרנט עסקיים בלוס אנג'לס: 615 דולר לקליק. המילים היקרות ביותר, אחרי מילה זו, נוגעות בעיקר לעורכי דין בתחום הנזיקין בארה"ב (למעלה מ-500 דולר לקליק אחד).

"פייסבוק" היא מילת המפתח הפופולרית ביותר בגוגל, בכל רחבי העולם. אחרי פייסבוק, שולטים בטבלה: יוטיוב, גוגל (כן, גוגל בגוגל), ג'ימייל והוטמייל. הכלים הפופולריים ביותר לחיפוש הם מזג אויר, מפות, תרגום ומחשבון.

פיקסל 4 נחשב לכישלון הגדול של גוגל לשנת 2019. אחרי ההצלחה היחסית של פיקסל 3a ופיקסל 3a XL שיצאו לשוק באוקטובר 2018, הגיע לשוק הדגם הרביעי בסדרה וזכה לביקורות שליליות. מחסור בחיישן טביעת אצבע, בעיות במסכי 90 הרץ, חיי סוללה קצרים, רמקול לקוי ומחיר בלתי מוצדק - כל אלו הכשילו את גוגל בעולם החומרה הסלולרית השנה.

החיפושים הפופולריים בישראל 2019: האירועים בחדשות - הבחירות כמובן במקום הראשון. אחרי הבחירות - אפי נוה, סרי לנקה, כרמל מעודה ומיכל סלה ז"ל. במדור השאלות והתשובות ("איך") דורגו ב-5 המקומות הראשונים החיפושים: איך מצביעים בבחירות, איך ממלאים לוטו, איך מכינים פנקייק, איך מחשבים אחוזים ואיך בוחרים בקלפי. סרטים: מלך האריות, היו זמנים בהוליווד, הספר הירוק, הנוקמים סוף המשחק והג'וקר. סדרות: הכלה מאיסטנבול, אלי כהן, משחקי הכס, ביום שהאדמה רעדה, צ'רנוביל. בחיפושים הכלליים המובילים הופיעו גם האירוויזיון, האח הגדול והתוכנית 2025.

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012