24.7.2019

מחקר חדש: 48% משתמשים בחיפוש קולי


מחקר חדש של חברת אדובי בארה"ב מגלה כי החיפוש הקולי באמצעות סמארטפונים, עוזרים וירטואליים ורמקולים חכמים תופס תאוצה. עם זאת, המחקר העלה קשיים טכניים וחששות מפני פגיעה בפרטיות בקרב המשתמשים.



חיפוש קולי אמנם כובש את העולם, אך לאט יותר מן הצפוי. התחזיות והנבואות כאילו הוא יתפוס כמחצית מכלל החיפושים בעולם עד שנת 2020 התבררו כאופטימיות. אין ספק שהצרכנים מאמצים בהדרגה את הטכנולוגיה, אך היא עדיין לא מדויקת מספיק, ויוצרת חששות ממשיים בעניין ציתות, האזנות ופרטיותם של אנשים בביתם.

חדירת הרמקולים החכמים אל הבתים בארה"ב בשנים האחרונות הפכה את החיפוש הקולי לסוג של רהיט קבוע בסלון ובחדרי עבודה. על פי המחקר החדש של אדובי, שבדק 1,000 נשאלים בוגרים בארה"ב, 48% מתוכם משתמשים בחיפוש קולי למטרות חיפוש כללי ברשת. 44% מהנשאלים אמרו כי הם מבצעים חיפושים קוליים כמעט על בסיס יומי. 85% מהפעולות מבוצעות בסמארטפון, ו-39% ברמקולים חכמים.

למרות ש-79% מהנשאלים מסכימים שהחיפוש הקולי משפר את איכות חייהם, ו-92% מהנשאלים מסכימים שחיפוש קולי חוסך להם זמן, 83% מהנשאלים מתלוננים שהחיפוש הקולי לא מספיק מדויק (בוודאי בהשוואה לחיפוש טקסטואלי) ו-81% מהנשאלים הביעו חשש מפגיעה בפרטיותם.

מהן הפעילויות הנפוצות ביותר בעולם החיפוש הקולי? למעלה ממחצית (52%) משתמשים בחיפוש קולי בזמן נהיגה, כדי לקבל הוראות ניווט. זהו אחד הנתונים החשובים ביותר במחקר - נהגים חייבים להשתמש בחיפוש קולי מכיוון שאין להם אפשרות חוקית או מעשית לבצע הקלדות בזמן נהיגה.

מפתיע יותר לגלות כי 51% מהפעולות הקוליות באמצעות סמארטפונים, עוזרים ורמקולים חכמים נועדו לביצוע שיחות טלפון; דוגמה: "סירי, בבקשה תתקשרי לג'יימס ג'ויס". כ-50% משתמשים באסיסטנטים וירטואליים כדי לשלוח סמס או הודעות טקסט במסנג'ר, אולי בזמן נהיגה ואולי בזמן ישיבה על הספה הבית. 49% בודקים את מזג האוויר. 49% מפעילים את נגן המוסיקה ("פליי"). 48% מבצעים חיפושים כללים ברשת. 41% מכוונים שעון מעורר. 27% מתעדכנים בחדשות. רק כ-17% משתמשים בעזרים קוליים כדי לשלוח אימייל, ו-16% עורכים קניות או משווים מחירים.

גוגל הום - רמקול חכם
הרוב המוחלט של הנשאלים (94%) ביקש לראות אופציות של חיפוש קולי ועזרים קוליים במכשירים נוספים. 44% מתוכם ביקשו מסך כלשהו על מכשירים כמו רמקולים חכמים, ו-37% מהנשאלים ביקשו שהעוזרים הוירטואליים ידברו אליהם בקול אנושי יותר.

תלונות רוב המשתמשים בנוגע לדיוק של פקודות קוליות וחיפוש קולי הן מוצדקות לחלוטין: משתמשי אינטרנט וסמארטפונים רגילים לכך שכל חיפוש טקסטואלי מוקלד זוכה לתוצאה טובה מאוד, במרבית המקרים ("המכשיר מבין אותי"). כאשר האסיסטנט או הטלפון אינם מבינים את השאילתא המדוברת, ואף מבצעים חיפוש שגוי בנושא אחר, נוצר תסכול רב ("המכשיר לא מבין אותי"). כאשר מדובר בחיפוש דחוף (בזמן נהיגה או בלחץ של עבודה), התסכול גובר והופך לזעם של ממש.

גם החששות מפגיעה בפרטיות, בעיקר בנוגע לרמקולים חכמים המוצבים בבתים פרטיים, כמו למשל אמזון אקו, גוגל הום, אפל הומפוד - יש לו על מה להתבסס. מכשירים המפעילים "ציתות קבוע"  לשיחות ופקודות יכולים להיות מנוצלים למטרות ריגול והאזנה ע"י גורמים מסחריים וממשלתיים. גם משתמשי תחבורה ציבורית לא ימהרו לבצע פקודות קוליות במרחב הציבורי, במיוחד במקומות צפופים או בשאילתות רגישות.

נהגים מוכנים להיעזר בחיפוש קולי כאשר אין להם אפשרות לגעת במכשיר, אך אין דחיפות עליונה במצב שבו מעוניינים לבצע פעולה קולית כלשהי בזמן בישול, אפייה או חיתוך ירקות במטבח. "ידיים מלוכלכות" הן סיבה טובה מאוד לבצע פעולה קולית, אך אין מה להשוות את העניין לסיכון חיים במהלך נהיגה.

בישראל, מצב החיפוש הקולי פחות מוצלח. מכיוון שעברית היא שפה שזוכה לתמיכה טובה פחות במכשירי אנדרואיד ו-iOS, המשתמשים בישראל לא ממהרים להיעזר בה. כמו כן, הישראלי הממוצע אינו ממהר לרכוש לעצמו רמקול חכם לבית, מאותה סיבה.

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012