5.6.2019

פביקונים בחיפוש המובייל של גוגל

לוגואים של אתרים מוצגים לראשונה בתוצאות החיפוש של גוגל במכשירים ניידים. העיצוב החדש משנה את דף התוצאות ומגביר את חשיבות המיתוג בקידום האורגני. מדובר באחד השינויים המשמעותיים ביותר בממשק החיפוש של גוגל בזירת המובייל - אין עדיין פביקונים בתוצאות האורגניות בזירת הדסקטופ.

במשך רוב שנותיה נמנעה גוגל מלשלב פביקונים (לוגואים מוקטנים של אתרים) בתוצאות החיפוש שלה. לפני כשבועיים שיחררה גוגל שינוי עיצובי משמעותי: קבצים מסוג favicon.ico מוצגים בגרסת המובייל של מנוע החיפוש החשוב בעולם.

כך זה נראה על חיפוש "גוגל ישראל" השבוע:

פביקונים בחיפוש נייד - לוגואים לצד התוצאות האורגניות

השינוי העיצובי מסייע להבדיל בין תוצאות אורגניות (טבעיות) ובין מודעות טקסט של גוגל (מה שנקרא "תוצאות ממומנות", עדיין). במקביל, השחירה גוגל את הסימון "מודעה" לצד המודעות, סימון שבשנתיים האחרונות היה ירוק.

למרבית האתרים החשובים בעולם יש פביקון כבר שנים רבות. אפשר להבין מדוע החליטה גוגל להכניס את הפביקונים לחיפוש הנייד - כנראה שמדובר בשינוי שעבר בהצלחה את שלל המבדקים הפנימיים, מבחני השימושיות, גרסאות הבטא וקבוצות המיקוד. השאלה היא מדוע חיפוש הדסקטופ נותר חסר פביקונים.

השערה: מחפשי מובייל זקוקים לעזרה ויזואלית מהירה כאשר הם גוללים את דף התוצאות. אבל כנראה שמחפשי הדסקטופ אינם זקוקים לסיוע כזה, כיוון שהם נינוחים יותר ונמצאים בסביבה משרדית נוחה.

אם אייקונים זעירים כמו פביקונים מסייעים לקבלת החלטות מהירה בשטח (זירת המובייל במיטבה), כנראה שהם אינם שימושיים מספיק למשתמשים משרדיים נייחים. אין הסבר אחר, לפחות בינתיים, להבדל המהותי שבין תוצאות החיפוש החדשות במובייל לעומת התצוגה הישנה בגרסת מחשבי ה-PC והלפטופים.

גוגל, מצידה, אינה מבטיחה להציג כל פביקון, אפילו אם הוא מעוצב לפי הדרישות (ריבוע קטן בסיומת ICO במכפלות של 16 על 16, 32 על 32 או 48 על 48 פיקסל וכו'). לתמיכת דפדפנים מיטבית, מומלץ להשתמש בפורמט ICO אבל ניתן גם להשתמש ב-PNG או GIF. פורמט SVG למשל אינו נתמך על ידי חלק מהדפדפנים, כמו גם JPG או GIF אנימציה.

לבעלי אתרים, גוגל מציגה עמוד עזרה חדש ובו מידע על מה שהיא מגדירה "סמל אתר" (פביקון, למעשה). גוגל מסבירה כי "סמל האתר צריך להיות ייצוג חזותי של מותג האתר, כדי שמשתמשים יוכלו לזהות את האתר במהירות כשהם מביטים בתוצאות החיפוש". כמו כן מזהירה גוגל כי "לא תציג סמלי אתרים שיימצאו בלתי הולמים, כולל פורנוגרפיה או סמלי שנאה (לדוגמה, צלבי קרס)".

אין להתבלבל בין תצוגת הפביקונים ובין תוצאות חיפוש מועשרות (Rich Snippets). הלוגואים הקטנים בחיפוש המובייל נחשבים סטנדרטיים בכל אתר, ואינם דורשים קידודים מיוחדים לפי תבניות סכימה. הופעת הפביקונים בתוצאות גוגל לניידים רק מדגישה עד כמה חשוב לעצב פביקון מקורי, ייחודי וברור.


אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012