2.11.2018

שופינג IL חוזר בפעם החמישית: 7-8 נובמבר 2018

אחת מהיוזמות היותר-יפות של גוגל בישראל, ShoppingIL, תימשך יומיים ותציע הנחות משמעותיות במגוון בתי עסק בארץ. גוגל הכריזה על "עד 70% הנחה" אבל הלקוחות הישראלים כבר למודי נסיון, ויודעים שחלק מן המבצעים הם כאילו-מבצעים, והמוצרים הטובים באמת לא נמכרים בהנחה.

ארבעים ושמונה של צרכנות מטורפת? לא בהכרח. תחום המסחר האלקטרוני, בישראל בפרט ובעולם בכלל, הוא תחרותי באופן קיצוני - הצרכנים מתוחכמים והסוחרים ערמומיים מתמיד. ב-7 בנובמבר תשיק גוגל את אחת היוזמות הצרכניות המוצלחות שלה, בו היא מגייסת את מערך הפרסום שלה כדי לחזק את השופינג ברשת - אינטרס עסקי של ענקית החיפוש.

לפי גוגל, כ-80 אחוז מהעסקים המשתתפים בימי המכירות הם עסקים קטנים עם פחות מ-20 עובדים. הסיבה לפופולריות של ShoppingIL היא העובדה שכל האתרים המשתתפים אינם נדרשים לשלם לגוגל שום דבר על ההצטרפות למיזם. בתי העסק מקבלים "טראפיק חינם", בתמורה ליצירת דף מבצע מוגבל בזמן, בו הם מוכנים לתת הנחה מיוחדת כדי "להעיף את הסחורה".

לפי מחקר שביצעה גוגל, כ-86% מהישראלים קונים ברשת. בניגוד לדעות קדומות, המוצרים הנמכרים ביותר הם דווקא ביגוד ואופנה (איך בדיוק מודדים אונליין?), ורק אחריהם נמצאים מוצרי האלקטרוניקה והגאדג'טים שמציפים את חיינו ושולטים ברגעי הפנאי שלנו.

השנה מצטרפת "זאפ" (zap) למיזם, כפלטפורמה המרכזת כ-7,000 מבצעים מרחבי הרשת הישראלית. בשנה שעברה (2017) השתתפו 1,300 עסקים ב"חג הקניות הישראלי" ShoppingIL. בגוגל מתאמצים לבדל את "שופינג-איי-אל", המתקיים בימים רביעי-חמישי, מיוזמות ידועות יותר כמו "בלאק פריידי" ב-23/11, "סייבר מאנדי" ב-26/11 ושאר חגי הקניות, כולל קדחת השופינג של חג המולד המתקרב.

הפיתויים הידועים ביותר ב-ShoppingIL הם "משלוח חינם", אבל במקרים רבים לא מדובר בהטבה מיוחדת. אם יש לכם מוצר נחשק, כדאי לבדוק את המחיר שלו לפני האירוע, וכך לוודא שההנחה היא אמיתית. רצוי להיזהר ממבצעי 1+1 כיוון שהמוצר השני, ברוב המקרים, אינו באמת נחוץ לכם. טיפ נוסף: בתי עסק רבים משאירים את ההנחות באתר גם אחרי שני ימי המבצעים, כך שלא צריך להיכנס ללחץ.

צמיחתו של המסחר האלקטרוני ברחבי העולם הביאה לתופעה שלילית ידועה: היעלמותן של החנויות הקטנות מן הנוף העירוני. עסקים משפחתיים שהתבססו על רווחים קטנים במרכזי הערים התפוגגו בשנים האחרונות לטובת ענקי-מכירות בינלאומיים המציעים מגוון אינסופי עם משלוחים מהירים. כלכלת המוצרים הקטנים נמצאת בדעיכה על חשבון כלכלת השירותים האישיים.

קטגוריות המוצרים ב-ShoppingIL השנה הן: אופנה והנעלה, בעלי חיים, חשמל ואלקטרוניקה, טבע ופארמה, טיפוח ויופי, ילדים, לבית ולגן, למשרד, מחשב וסלולר, מטבח ומזון, מתחם כחול לבן (בעלי תו "מיוצר בישראל", בשיתוף משרד הכלכלה), ספורט, פנאי ספרים ומוסיקה, רכב ואביזרים, תיירות, תכשיטים ועוד.

האם כל זה כדאי? כרגיל, יש לבצע השוואת מחירים מקיפה ורצינית לפני שמוסרים את פרטי האשראי או מפעילים את הפייפאל. חלק מן ההנחות הן מלאכותיות, ותמיד צריך לקרוא את האותיות הקטנות. מלבד השוואת מחירים, חשוב לברר את נושא האחריות, השירות, ההובלה, המשלוח, ההתקנה ופרטים טכניים קריטיים כגון "האם המכשיר מחודש" או "האם זו גרסה נחותה של מוצר פרימיום" - ושאלת השאלות: איפה העסק ממוקם כך שאוכל לבצע החזרה בלי בעיה.

עצה קטנה: כדאי לכם לתמוך בעסקים המקומיים, ולא להתפתות לפרנס את הסינים או האמריקאים. זה נכון שהמבצעים בחו"ל לפעמים זולים יותר, אבל בסופו של דבר - החלשת בתי העסק הישראלים אינה אינטרס של אף אחד מאיתנו.


 ShoppingIL

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012