17.10.2018

ישראל היום החליף טקסט בכוכביות כדי להעלים תכנים מגוגל

רק בישראל: אתר החינמון "ישראל היום" ניסה למנוע מ"גוגל ניוז" לסרוק כתבה ביקורתית על נתניהו, ועשה את הבלתי-אפשרי: החליף את כל תוכן הכתבה בכוכביות. לראות ולא להאמין. זה באמת קרה ויש לנו צילומי מסך.


בעולם ה-SEO אפשר לראות דברים משעשעים והזויים, אבל כאשר מדובר בעיתון הנקרא המדינה, הלא הוא החינמון "ישראל היום", הדברים הופכים הזויים הרבה יותר.

כתבה ביקורתית על נתניהו עלתה אמש לאתר 'ישראל היום', הנהנה מחשיפה גדולה ביותר. הכתבה מאת שמעון יעיש סיקרה את פרשת אורנה פרץ, פעילה חברתית שמתחה ביקורת ישירה על נתניהו בכנס חגיגי שהתקיים בקרית שמונה.

כותרת הכתבה היתה קשה לנתניהו: "הושפלתי היום, לא אצביע עוד לליכוד". הכתבה נסרקה במהירות על ידי "גוגל ניוז" (Google News) וזכתה לתנועה אורגנית. כך זה נראה בגוגל:

גוגל ניוז - סריקה מהירה של הכתבה, לפני הכוכביות (*******)


הכותרת הקשה והתכנים בכתבה העיתונאית כנראה הזיקו מאוד לראש הממשלה, כי כעבור זמן לא רב - עברה הכתבה "סיכול ממוקד" בעזרת אוסף כוכביות חינני.

כך זה נראה לאחר הצנזורה חסרת-התקדים של 'ישראל היום' באתר שלהם:

לא יאומן כי יסופר: כותרת ***** , משנה **** ותוכן *****



אפשר להבין כי 'ישראל היום' פעל במהירות כדי להביא למחיקת התכנים הבעייתיים מ"גוגל ניוז" בעזרת יצירת גרסה חדשה שבה יש רק כוכביות במקום טקסט רגיל. זו פעולה חריגה ביותר בעולם קידום האתרים הישראלי, במיוחד בהקשר עיתונאי כה בולט.

אתר "העין השביעית" ראה את הכוכביות ומיהר לתעד את הסיפור. אפשר להבין את נקודת המבט של עורכי האתר - מבחינתם מדובר בנזק שחייב לעבור הסרה מיידית מגרסת החדשות של מנוע החיפוש החשוב ביותר בישראל. עם זאת, במערכת כנראה לא חשבו עד הסוף - הכוכביות מעבירות מסר בלתי-מחמיא בנוגע לצנזורה הפנימית באתר.

המלצה: אם העליתם תוכן שאינכם שלמים איתו, בצעו תיקונים עדינים או מחקו אותו לחלוטין. העלאת כוכביות במקום כותרות היא מעשה תמוה, היוצר נזק תדמיתי ועסקי בפני ציבור המשתמשים שלכם.

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012