13.8.2012

פוסט הפיטורים של לארי פייג'

ב-22 למאי 2012 כתב לארי פייג', מנכ"ל גוגל, פוסט נרגש על רכישת מוטורלה מוביליטי. חלפו 3 חודשים, וגוגל הודיעה כי תחסל 4,000 משרות מוטורולה, תסגור 1/3 מהמשרדים, ותצמצם דרסטית את קטלוג המוצרים של מוטורולה. לפניכם הפוסט האמיתי של לארי פייג', כפי שהיה צריך להיכתב אז

שלום חברים, כאן שוב החבר שלכם, לארי פייג'. 
הטלפונים שנמצאים בכיסים שלנו הפכו למחשבי-על, ומשנים את הדרך שבה אנו חיים. הדבר נכון בעיקר לטלפונים מסוג אייפון, שחיסלו תוך זמן קצר את מוטורלה והפכו אותה לחברה עם מורשת נפלאה ועתיד שחור. תשאלו את נוקיה, היא מכירה את הסיפור הזה.

אני מאוד נרגש להודיע לכם היום על כך שהשלמנו את עסקת רכישת (חיסול) מוטורלה מוביליטי. מוטורולה היתה חברת טכנולוגיה אמריקנית נפלאה, שהתניעה את מהפיכת הסלולר אבל השמינה והתעייפה. במשך 80 שנה היא חידשה וחידשה וחידשה, אבל הסיפור הזה נגמר.

כולנו זוכרים את ה"סטארטק" (StarTAC) של מוטורולה, טלפון שהיה פעם עתידני, ועכשיו אף אחד לא מוכן להשתמש בו או אפילו להסתכל עליו. כן, המוצרים של מוטורולה לא שווים כלום, אבל החברה הזאת מחזיקה בתיק ענק של פטנטים - וזה מה שאנחנו מוכנים לשלם עליו כסף. אנחנו זקוקים להמון פטנטים כדי ללכת מכות עם אפל ולהציל את אנדרואיד, הנכס הכי יקר שלנו (אחרי מנוע החיפוש הקטן שפיתחתי פעם). בלי פטנטים, אתה עובר סיכול ממוקד בשוק הסלולר הרצחני של ימינו.

לצערי הרב, מוטורולה לא הרוויחה כלום ב-14 מתוך 16 הרבעונים האחרונים. ברבעון האחרון היא הפסידה 233 מליון דולר, וזה ממש מעצבן אותי באופן אישי. אנחנו ב"גוגל" לא מפסידים כבר שנים. אנחנו לא מתכוונים להפסיד כסף בגלל מוטורולה, זה ברור.

תכל'ס, אין לנו גם שום עניין ב-20 אלף עובדי מוטורולה מוביליטי. מצידי, שיעברו לעבוד בסלקום בתור נציגי שירות. המנכ"ל הנוכחי והעלוב שלהם, סנג'יי ג'ה, כבר הולך הביתה, ומיניתי את שכיר-החרב דניס וודסייד כדי שיתחיל לבנות תוכנית חיסול מהירה ויעילה. בקרוב הוא יחזור אליי עם מצגת מפורטת, או שגם הוא יילך.

כפי שדיווחנו לרשות ניירות הערך בארה"ב, אנחנו מתכוונים לפטר כ-20% מעובדי החברה, לסגור כשליש מתוך 94 המשרדים של מוטורולה מוביליטי ברחבי העולם (כולל מרכז המו"פ בישראל, על 30 עובדיו), ולהחזיר את החברה הכושלת הזאת לרווחיות תוך שני רבעונים או שלושה. אנחנו גם נצמצם בצורה קיצונית את קטלוג המוצרים המוגזם והמנופח של מוטורולה, כך שרק מספר זעום של סמארטפונים וטאבלטים (אנדרואיד, כמובן) ינסו להתחרות מול אפל, סמסונג, אסוס וחבריהם. אני משוכנע שהם ייכשלו.

זאת תקופה נהדרת להיות בשוק המובייל, בתנאי שאתה עובד בגוגל. אני רוצה להודות לכל אותם 4,000 עובדי מוטורולה שידעו טוב מאוד מה הולך לקרות, ולקוות שתשלומי הפיצויים ע"ס 275 מליון דולר לא יפגעו בתוצאות הפיננסיות של גוגל ברבעון השלישי.

לארי פייג', מנכ"ל

עדכון: במרס 2013 הודיעה גוגל כי תפטר 1,200 עובדים נוספים של מוטורולה מוביליטי, המהווים כ-10% מכלל העובדים שנותרו.

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012