7.11.2010

סוף עידן הקישורים הממומנים - מעכשיו פשוט 'מודעות'

אחרי 10 שנות בלבול גולשים גלובלי, ביטלה גוגל סופית את הכיתוב האנגלי "קישורים ממומנים" (sponsored links) המוצג ליד מאות מליוני הפרסומות המופיעות בעמודי תוצאות החיפוש; מעכשיו יהיה כתוב שם 'פרסומות'; השינוי הוטמע קודם בשפה האנגלית (Ads), ובינואר 2011 השתנה הכיתוב ל"מודעות" בעברית

החודש יצא רשמית אחד מן העדכונים החשובים של גוגל בתחום השקיפות מול קהל הצרכנים והמפרסמים: תוצאות החיפוש המסחריות יקבלו כיתוב פשוט וברור "מודעות" (Ads) במקום השם המבלבל "קישורים ממומנים" שהיה נהוג עד כה. בעברית, הוטמע השינוי ל"מודעות" בחודש ינואר 2011.

כך זה נראה בתוצאות החיפוש באנגלית, שהופיעו ראשונות בסוף 2010:



וכך זה נראה אצלנו בחיפוש העברי, החל מינואר 2011:

"מודעות" במקום "קישורים ממומנים" (ינואר 2011)
אם יש יותר ממודעה אחת, הכיתוב הוא "מודעות".
אם יש רק מודעה אחת מוצגת, הכיתוב המדויק הוא "מודעה":
"מודעה" ולא "מודעות"



כך נראה הכיתוב העברי "קישורים ממומנים" עד ינואר 2011:


גוגל אישרו את השינוי והודיעו שהוא יוטמע בהדרגה בכל השפות האחרות (כולל עברית).

מה ההבדל בין "מודעות" ובין "קישורים ממומנים"? ייתכן שאדם מן היישוב לא ירצה ללחוץ על פרסומות, אבל דווקא ייטה ללחוץ על קישורים ממומנים. למונח 'פרסומת' או 'מודעה' יש תדמית שלילית, מסיבות מובנות.

השאלה היא לא מדוע גוגל משנה את הכיתוב דווקא עכשיו, אלא איך הצליח גוגל להתחמק עם הביטוי המעורפל 'קישורים ממומנים' כל כך הרבה שנים, ולבלבל כל כך הרבה אנשים, בלי שהחברה תידרש לשנות את המונח בגלל לחץ משפטי-צרכני חיצוני.

זהו סופו של עידן: הביטוי "קישורים ממומנים" היה מובן רק למתי-מעט. גוגל, מן הסתם, הרוויחו הרבה כסף כתוצאה מן הבלבול המושגי של מרבית המשתמשים. ייתכן שלחץ של צרכנים עשה את שלו, וייתכן שגוגל ביצעה מחקרים פנימיים שסיפקו תוצאות מרגיעות, לפני שהחליטה לבצע את השינוי. המונח ייעלם בהדרגה מן הז'רגון, עד שייכחד סופית תוך מספר שנים.

תגובה 1:

Private אמר/ה...

מעניין אם ואיך זה ישפיע על הרווחים ואחוזי ההקלקות על הלינקים.

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012