20.7.2022

גוגל מודה: טיקטוק ואינסטגרם מכרסמות בעסקי החיפוש שלנו

סמנכ"ל בכיר בגוגל, פראבהאקאר רג'וואן, סיפר לאחרונה במסגרת ועידה של פורבס לעסקים כי אפליקציות פופולריות כמו טיקטוק (TikTok) ואינסטגרם חודרות לליבת העסקים של גוגל - חיפוש ומפות. מסתבר שדור ה-Z מתנהל אחרת לגמרי מכפי שניתן היה לחשוב.

משתמשים צעירים כיום, לפי רג'וואן, נוטים לבצע חיפושים בסיסיים ביישומים חברתיים כמו טיקטוק ואינסטגרם. מדובר באיום אדיר על הדומיננטיות של גוגל בשוק החיפוש, כמו גם בשוק המפות.

"אנחנו ממשיכים ללמוד, שוב ושוב, שלמשתמשי אינטרנט חדשים אין את הציפיות ואת הלך הרוח שהתרגלנו אליהם", אמר רג'וואן, והוסיף, "השאילתות שהם שואלים שונות לחלוטין."

משמעות דבריו היא כי משתמשים מדור Z אינם נוטים להקליד מילות מפתח אלא מחפשים תוכן מעניין בדרכים חדשות ומעמיקות יותר, אמר. הוא גם סיפק דוגמה ונקב במספר: כ-40% מן המשתמשים מדור ה-Z לא מבצעים חיפוש בגוגל כאשר הם מתכננים ארוחת צהריים, אלא מבצעים את החיפוש בטיקטוק ואינסטגרם, המתחרות הישירות של גוגל בתחום.

לא מדובר על ילדים. לפי הבכיר בגוגל, אלו משתמשים אמריקאים בגילאי 18-24. זהו הקרב התודעתי על "הגילוי הראשון" (First discovery) בו מתמקדת תעשיית הפרסום הדיגיטלי.

ומהו הפתרון לאובדן המשתמשים החדשים? "אנחנו צריכים להעלות ציפיות חדשות לגמרי וזה דורש בסיס חדש לגמרי של טכנולוגיה", ציין רג'וואן באותה ועידה. בנוסף, גוגל פועלת נמרצות כדי לסרוק לעומק את תכני הוידאו האינסופיים של טיקטוק ואינסטגרם, במאמץ שלא לאבד את הדור החשוב ביותר בהייטק.

עם זאת, בכל פעם שגוגל מעניקה לטיקטוק עדיפות בתוצאות חיפוש וידאו, היא עושה זאת על חשבון המוצר הבסיסי שלה - יוטיוב. גוגל מנהלת מאבק צמוד בטיקטוק באמצעות פיצ'רים חדשים כמו "יוטיוב שורטס" (סרטונים קצרים). ועדיין, צעירים וצעירות ממשיכים להעדיף מיקרו-סרטונים עם מוסיקת רקע על פלטפורמת טיקטוק, ויוטיוב אכן מאבדת אותם בדרך.

לפי הדיווח המלא באתר טק-קראנץ' (TC), המידע המלא על הטרנדים התחרותיים החדשים בדור ה-Z יתפרסם בקרוב בבלוג התחרות של גוגל.



אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012