28.7.2021

גוגל מחמירה את מדיניות האכיפה שלה נגד מפרסמים מפרים

 גוגל שלחה הערב הודעה בתפוצת-ענק לכל לקוחותיה המפרסמים ב-Google Ads. השורה התחתונה: שיטת "שלוש התראות" שבסופה החשבון שלך מושעה. השינוי יופעל החל מ-21 בספטמבר 2021.

ענקית החיפוש והפרסום שולחת מדי פעם הודעות מפחידות. זו אחת המפחידות ביותר שלה:

"בספטמבר 2021, תשיק ‏Google מערכת אכיפה חדשה נגד מפרסמים שמפרים שוב ושוב את כללי המדיניות של Google Ads. נתחיל ליישם את המערכת החדשה, המבוססת על התראות, ב-21 בספטמבר 2021, ונרחיב את היקף האכיפה בהדרגה לאורך תקופה של 3 חודשים"

תחת הכותרת התמימה "עדכונים בהליכי האכיפה בנושא הפרות חוזרות", גוגל הטילה כאן פצצה משפטית. אך כדי להרגיע את ציבור המפרסמים, הבהירה גוגל כי בתחילה תופעל המדיניות המחמירה רק כלפי ענפים בעייתיים במיוחד, כגון:

  • מתן אמצעים להתנהגות לא ישרה
  • חומרים שלא אושרו
  • נשק חם
  • חלקי נשק חם ומוצרים קשורים
  • חומרי נפץ
  • כלי נשק אחרים
  • טבק  

כנראה שמפרסמי הנשק, הסמים, הפצצות והסיגריות לא בוחלים בדבר, אם לקרוא בין השורות. גוגל כנראה צריכה לסגור המון חשבונות לאחרונה, אולי בעקבות משבר הקורונה העולמי ומצוקת ארגוני הפשיעה הקונבנציונליים, שעברו לפרסם בדיגיטל עקב החרפת הסגרים וההגבלות הרפואיות. 

אבל זה לא הכל. גוגל מבטיחה להרחיב את משטר הפסילות שלה בהמשך: "במשך הזמן ניישם בשלבים את מערכת האכיפה מבוססת-ההתראות על כללי מדיניות נוספים, ונודיע למפרסמים בכל פעם שכללי מדיניות חדשים יוכפפו למערכת האכיפה החדשה".

שיטת שלוש ההתראות (Three Strikes - You're Out)

לפי המדיניות החדשה של גוגל, מספיקות שלוש התראות כדי להשעות חשבון פרסום, אולי אפילו לצמיתות.

המדיניות מנוסחת בצורה פשוטה, אך לא ברורה מדי (ההדגשות - לא במקור):

"בפעם הראשונה שמפרסם יפר את המדיניות, הוא יקבל רק אזהרה, אבל מפרסמים שימשיכו להפר את כללי המדיניות שלנו יקבלו התראה ראשונה. המפרסמים יוכלו לקבל שלוש התראות לכל היותר, וחומרת הסנקציות בגלל כל התראה תגדל בהדרגה. ההתראה הראשונה וההתראה השנייה יגררו השהיות זמניות של החשבון (למשך 3 ימים ו-7 ימים בהתאמה), וההתראה השלישית תוביל להשעיית החשבון."
גוגל דורשת את תיקון ההפרות במקרה של השהייה זמנית, באמצעות "טופס אישור" מיוחד:

מפרסמים שהחשבון שלהם הושהה זמנית יידרשו לתקן את ההפרות שזיהינו ולשלוח טופס אישור לפני שיוכלו לחזור ולהציג מודעות. אחרי שנקבל את האישור, החשבון שלהם ישוחרר ממצב ההשהיה הזמנית 3 ימים אחרי רישום ההתראה הראשונה, או 7 ימים אחרי רישום ההתראה השנייה.

"מפרסמים שהחשבון שלהם הושהה זמנית יידרשו לתקן את ההפרות שזיהינו ולשלוח טופס אישור לפני שיוכלו לחזור ולהציג מודעות. אחרי שנקבל את האישור, החשבון שלהם ישוחרר ממצב ההשהיה הזמנית 3 ימים אחרי רישום ההתראה הראשונה, או 7 ימים אחרי רישום ההתראה השנייה"

 מהי המשמעות של השעיה עקב התראה שלישית? זה לא נעים: "מפרסמים שהחשבונות שלהם הושעו בעקבות התראה שלישית לא יוכלו להציג מודעות או ליצור תוכן חדש, אלא אם הם יערערו על ההשעיה והערעור יתקבל".

מי שיעמיק לחקור בנושא השעיית חשבונות, יגלה כי גוגל פיתחה מושג מיוחד שנקרא בעברית "הפרה בוטה". במקרה של הפרה בוטה, המהווה הפרת חוק או סיכון למשתמשים, גוגל בנתה לעצמה מסלול מהיר של השעיית חשבון (שוב, ההדגשות ממש לא במקור, זה אנחנו הוספנו):

"הפרות בוטות מובילות להשעיה מיידית של החשבון ללא אזהרה מוקדמת מיד כשאנחנו מזהים אותן, ולכן אנחנו מגבילים את מקרי ההפרה הבוטה למצבים שבהם השעיה היא הדרך האפקטיבית היחידה למנוע פעילות לא חוקית ו/או נזק משמעותי למשתמשים."

 בסוף המייל, מבהירה גוגל כי "שלחנו אליך את האימייל הזה כדי למסור לך עדכון חיוני לגבי שינויים חשובים בחשבון Google Ads שלך". לפיכך, זוהי לא סתם הודעה אלא מה שנקרא "הודעה בוטה", או בשפת הרחוב: "חתיכת הודעה".

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012