25.6.2020

מענק קורונה: גוגל נותנת שוברי פרסום לעסקים בסכום 340 מליון דולר

עקב מגיפת הקורונה העולמית, גוגל מפעילה תוכנית מיוחדת לשיקום חשבונות מושבתים - ומציעה סכום התחלתי למפרסמים, הנע בין 790 ש"ח ועד 2,040 ש"ח לעסקים קטנים ובינוניים בישראל ובעולם. 

בעלי חשבונות פרסום "גוגל אדס" קיבלו הבוקר הודעה מיוחדת לחשבונם, גם בישראל: "החלטנו לתת לך שוברי פרסום לכיסוי הוצאות עתידיות כדי לסייע בהתמודדות עם המשבר שנגרם עקב ההתפרצות של נגיף הקורונה (COVID-19) אנחנו מקווים ששוברי הפרסום האלה יעזרו לך לשמור על קשר עם הלקוחות בתקופה המאתגרת הזאת".

באתר העזרה והתמיכה של גוגל ללקוחותיה המפרסמים, פורט גם הסכום המלא אותו הקצתה גוגל העולמית להתנעת החשבונות המושבתים והנפגעים מן המשבר: 

"אנחנו רוצים לעזור לעסקים קטנים עד בינוניים (SMB) לשמור על קשר עם הלקוחות בתקופה מאתגרת זו. מסיבה זו, החלטנו להעניק ללקוחות ה-SMB שלנו ברחבי העולם שוברי פרסום בסך כולל של 340 מיליון דולר. את השוברים ניתן לנצל עד סוף שנת 2020 לפרסום מודעות בפלטפורמות השונות של Google Ads. Google מעניקה את השוברים מתוך מחויבות רחבה יותר לתמיכה בעסקים קטנים ובינוניים, בארגוני בריאות, בממשלות ובעובדי שירותי הבריאות, שנמצאים בחזית המאבק במגיפה העולמית הזו".

לא כל העסקים עומדים בתנאים, אלא רק אלו המוגדרים ע"י גוגל "עסקים קטנים ובינוניים ברחבי העולם, שהוציאו כסף על פרסום בחשבון Google Ads ב-10 מתוך 12 חודשים בשנת 2019, ובחודש ינואר ו/או פברואר השנה".

מי שלא קיבל שובר מתנה - לא יכול או צריך לבקש אחד כזה: "אין תהליך של הגשת בקשה ואינכם צריכים לבצע כל פעולה". הסכום המירבי לכל שובר פרסום עומד כעת על 1,000 דולר ארה"ב.

אם לא קיבלתם הודעה ואתם מעוניינים לבדוק את השובר, "לוחצים על סמל מפתח הברגים בחלק העליון של הדף ובוחרים באפשרות קידומי מכירות בקטע "חיוב". את הסכום שנוצל בכל מחזור חיובים אפשר לראות בדף 'עסקאות' בחשבון."

מנהלי חשבונות MCC (בעיקר בסוכנויות פרסום) "יוכלו לראות אילו לקוחות קיבלו שוברי פרסום בדף "התראות" בחשבון הניהול". שימו לב - לא מדובר בתשלום רטרואקטיבי או בתשלום על פרסום בעבר - "שובר הפרסום תקף להוצאה עתידית". במילים אחרות, גוגל "מבקשת" שתמשיכו לפרסם גם בתקופת המשבר.

שובר הקורונה של גוגל מוגבל בזמן, ולא ניתן לדחות את השימוש בו לשנת 2021. גוגל מאוד ברורים בעניין הזה: המטרה היא לגרום למפרסמים להוציא כסף בהקדם, או בלשונם: "ניתן לנצל את היתרה הכספית במהלך השנה וצריך להשתמש בה עד 31 בדצמבר 2020". מי שלא הוציא - לא יקבל.

הודעה טיפוסית בחשבון ישראלי קטן תהיה, לדוגמה: "החלטנו לתת לך שובר פרסום בסך ‏790.00 ₪ לכיסוי הוצאות עתידיות כדי לסייע בהתמודדות עם המשבר שנגרם עקב ההתפרצות של נגיף הקורונה (COVID-19)".

כאשר בישרתי לאחת הלקוחות על השובר, היא הגיבה בשעשוע מר - סכום של 790 ש"ח לא יעזור לעסק שלה להתרומם בתקופה הקרובה. גוגל צריכים להיזהר, שהיוזמה לא תיתפס בתור "לעג לרש". לעומת זאת, עסקים שקיבלו שובר של כ-2,000 ש"ח הגיבו בהתלהבות יחסית ליוזמה, למרות התקופה העגומה לעסקים. 

בהצלחה לכל המפרסמים והעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה (Covid-19).




אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012