1.7.2018

להתראות אדוורדס, שלום גוגל אדס

אחרי כמעט 18 שנה, גוגל נפרדים מהמותג "אדוורדס" (AdWords) ומפשטים אותו לכדי "גוגל אדס" (Google Ads), מותג פשוט יותר והגיוני יותר. מועד ההשקה הרשמי: 24 ביולי 2018

כאשר הושקה תוכנית אדוורדס המקורית, ב-23 באוקטובר 2000, היא אכן שיקפה פרסום באמצעות מילות חיפוש. אך 18 שנה אחר כך, העולם השתנה לחלוטין וגוגל החליטה לסגור את הפער. במקום "אדוורדס", מותג שהוא הלחם של 2 מילים, נגיד בקרוב "אדס" - "פרסומות" לעומת פרסומילים, או מודעות מילים.

מליוני מפרסמים מכל העולם קיבלו בסוף השבוע את ההודעה הדרמטית אליהם למייל:

שלום,
שלחנו אליך הודעה זו מפני שיש לך חשבון AdWords פעיל.

מוקדם יותר השבוע הכרזנו ש-Google AdWords עומד להפוך ל-Google Ads. המותג החדש, שייקרא Google Ads, מייצג את המגוון המלא של סוגי הקמפיינים שאנחנו מציעים לרשת החיפוש, לרשת המדיה, לווידאו, לאפליקציות ועוד. הקמפיינים האלה עוזרים לך להגיע ליותר לקוחות בזמן שהם מחפשים מידע ומבצעים פעולות שונות ב-Google ובאתרים ובאפליקציות של השותפים שלנו.

החל ב-24 ביולי 2018 המותג החדש Google Ads — כולל השם והלוגו החדשים — יתחיל לבוא לידי ביטוי בממשק של המוצר, במרכז העזרה, במסמכי החיוב ועוד. כמו כן, כתובת האתר שלנו תשתנה מ-adwords.google.com ל-ads.google.com.

לא נדרשת כל פעולה מצידך, והשינויים במיתוג של Google Ads לא ישפיעו על ביצועי הקמפיין, על הניווט בו או על הדוחות שלו. אם יש לך שאלות או ליצירת קשר איתנו, אפשר להיכנס למרכז העזרה.

בברכה,

צוות Google AdWords (בקרוב, צוות Google Ads) 



 אז איך נראה הלוגו החדש במהדורתו הרשמית? האמת, די פשוט:

לוגו גוגל אדס החדש: גוגל (כרגיל + אדס (מוצר הפרסום)


הגרסה המוצרית (הפנימית) של אותו הלוגו, שתופיע בעיקר בממשק הפרסום המקוון, נראית קצת שונה:

לוגו גוגל אדס בתוך המוצר: שימו לב לאות A בצבעים כחול, צהוב וירוק


שפת המותג החדש אמורה להיות פשוטה להבנה, ידידותית ויצירתית. היא אמורה לשרת עסקים קטנים, בינוניים וגדולים כאחד. לוגו כתבו כי "אנחנו משתמשים בתמונות כדי להעביר שאנחנו חכמים, מעצימים ומקצועיים, אך גם שומרים על תחושה של ידידותיות".

אחד הדגשים המרכזיים במערכת החדשה של "גוגל אדס" הוא טשטוש ההפרדה בין רשת החיפוש (GSN) ובין רשת התצוגה (GDN) של גוגל. המטרה, בסופו של דבר, היא להגיע לאנשים הנכונים בזמן הנכון, בלי קשר לאופן בניית הקמפיין, ההצגה, הפילוח והמיקוד.

סוכנויות פרסום מוסמכות קיבלו מגוגל את המסר הבא בסוף השבוע:

"לאחרונה הודענו שבקרוב נשנה את שם המותג Google AdWords ל-Google Ads (פרטים בפוסט הזה). המותג החדש Google Ads מייצג את המגוון המלא של סוגי הקמפיינים שאנחנו מציעים לרשת החיפוש, לרשת המדיה, לווידאו, לאפליקציות ועוד. עד סוף יולי, תתחילו כבר לראות את השם והלוגו של Google Ads בכל המוצרים שלנו".
"לפני כן, אנחנו רוצים לוודא שיש לכם את הנכסים הדיגיטליים הנחוצים של Google Ads. הלוגו החדש וההנחיות העדכניות מופיעים כאן. עם זאת, אנחנו מבקשים שהנכסים החדשים לא יופיעו באף פרסום שלכם עד להשקה הרשמית של המותג החדש Google Ads ב-24 ביולי 2018.
עד סוף יולי, הנכסים של תג Google Partners המותאמים למותג החדש כבר יהיו זמינים בדף 'סטטוס שותף' בחשבון שלכם בפורטל Google Partners, או בכרטיסייה של תוכנית Partners בממשק החדש של Google Ads (לקבוצה של בדיקת הבטא)".

למרות היותו מתבקש ומבורך, השינוי המותגי של "גוגל אדס" הוא דרמטי, ובעל היקף בינלאומי נרחב. גוגל תצטרך לעדכן כמות אדירה של לקוחות, שותפים וגורמים חיצוניים בקבצים חדשים, שפה חדשה והסברים חדשים. מאות אלפי אתרים יצטרכו להתעדכן בלוגואים החדשים ובשפה החדשה, בתקופה קצרה למדי.

לפי ויקיפדיה לפחות, כ-86% מהכנסות גוגל כיום מגיעות מתוך מכירת מלאי פרסום דרך תוכניות כמו אדוורדס (מעתה גוגל אדס), דאבלקליק אקסצ'יינג', דאבלקליק ביד מנג'ר, ואחרים. מתיחת הפנים המיתוגית של "גוגל אדס" מצטרפת לממשק הפרסום החדש והמעודכן של גוגל, הגדול מסוגו ב-18 השנים האחרונות.


אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012