9.6.2015

נזקי גוגל טרנסלייט: מסעדת סטלה ביץ' דג על הים

שירות התרגום הפופולרי של גוגל ממשיך להצחיק ולהביך עסקים בישראל, המסתמכים עליו בלי בדיקה נוספת. והפעם - מסעדת "סטלה ביץ'" בבת ים, שהפכה את התפריט שלה לבדיחה הכי חמה בעיר. אם אתם לא רוצים שקינוחי הפרווה שלכם יהפכו ל-Desserts Fur, בבקשה תיזהרו בעתיד


מאז שהושק גוגל טרנסלייט בישראל, מרבים הישראלים להשתמש בו כשירות תרגום חינמי ונגיש, לעתים בלי להצליב את התרגום עם אדם דובר אנגלית. כשמדובר במסעדה בת-ימית חביבה, תמיד נחמד לראות איך בעלי עסקים קטנים מציגים את מרכולתם בפני הקהל הבינלאומי.

למשל, מלבי. די פשוט להבין שבאנגלית כותבים פשוט Malabi, אבל בתפריט של המסעדה החביבה, מקבלים משהו קצת אחר:

מלבי = My Heart

כן, בתפריט של "סטלה ביץ'" הם הסתמכו לגמרי על גוגל טרנסלייט, בלי לבצע בדיקה מעמיקה מדי, והתוצאה הרובוטית היא "My Heart", זאת אומרת - מליבי. כל זאת בקטגוריית "קינוחים פרווה", שזה אמור להיות מתורגם ל-Parve Desserts אבל (אוי ואבוי) תורגם ברשלנות ל-Desserts Fur. לא טעים ולא נעים.

פסטיבל הדגים של המסעדה הפך למצעד מביך של טעויות תרגום פשוטות: דג "מושט" הפך ל-Floated, במקום שיהיה St. Peter's Fish. מיקס דגי ים התהפך, ובמקום Fish Mix, יצא להם Mix Fish. גם מעורב ירושלמי, בחלק אחר של התפריט, תורגם הפוך (Mix Jerusalem). והשיא נמצא ב"ברבוניה" (Barbunia), שעבר תפנית מפתיעה אל המילה הבלתי-רלוונטית: Certainty ("ודאות").




גם שייק פירות, שאמור להיות Fruit Shake, התבלבל לגמרי כאשר הפך מעברית ("פרישייק") למשהו שונה לגמרי (Frishiik):


ועוד צריך לדעת: אם עושים טעות בעברית, דהיינו שגיאה במקור, היא משוכפלת גם אל התרגום, במיוחד אם כותבים "לימנונע" (Limnona) במקום "לימונענע" (Lemon Mint). כל זאת בחלק בעל השם ההפוך "אייס אלכוהול" במקום Alcoholic Ice.

לימנונע = Limnona

לסיום, נזכיר שגם גוגל טרנסלייט, שיא הטכנולוגיה הגוגלית, לא מעודכן בהכרח בשמות של מותגי משקאות איזטוריים במזרח התיכון, או כאלו שחדרו לשוק לאחרונה. למשל, משקה האנרגייה "ראשן" של שוופס, הנכתב באנגלית "Russchian", יתורגם אחרת לגמרי באופן אוטומטי:

Energy Drink Heads

שורה תחתונה: המסעדה נראית מאוד חמודה, אבל לא ניתן לתרגם תפריט מלא בעזרת רובוט, בוודאי לא בלי כמה טעויות משעשעות במיוחד.

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012