9.8.2011

גוגל משנה את תצוגת תוצאות החיפוש עבור שמות אתרים

גוגל שינה היום באופן מהותי את תצוגת תוצאות החיפוש עבור שמות אתרים. במקרים בהם גוגל בטוח ברמה גבוהה של ודאות שהגולש מחפש אתר אחד מסוים, הוא מציג מתוכו עד 12 תוצאות פנימיות נוספות, בשתי עמודות שלמעשה משתלטת על רוב האיזור הפנוי במסך
כך זה נראה על החיפוש google.com:


התצוגה החדשה למעשה מכפילה את שירות "סייטלינקס" (sitelinks) עבור בעלי אתרים, מ-6 ל-12 לכל היותר. על חלק מהחיפושים מוצגות 8 תוצאות ועל חלק מהן 10 תוצאות, תמיד במבנה של 2 עמודות.

מעתה, גוגל מציג יותר עמודים פנימיים רלוונטיים ופופולריים, מייעל את הניווט ומקצר את זמן השהייה באתר. בעלי אתרים שהתרגלו לקבל מגוגל הרבה כניסות לעמוד הבית, יקבלו גיוון - יותר כניסות לעמודים פנימיים באתר.

התצוגה החדשה גם דוחקת למטה אתרים שאינם רלוונטיים עבור מחפשי אתרים ספציפיים. לבעלי מסכים קטנים, ובעיקר לאלו המחזיקים במסכים מלבנים (16:9) במחשבים ניידים, התצוגה החדשה "תעלים" את כל אלו המנסים לרכוב על המוניטין של שמות אתרים פופולריים.

וכך זה נראה בעברית, על החיפוש הפופולרי "וואלה":


יש לקוות שהשינוי החדש מבוסס על מחקרים סטטיסטיים מובהקים, והוא משרת את הרוב המוחלט של הגולשים. גוגל אינו משנה את תצוגת תוצאות החיפוש על סמך גחמות או החלטות שרירותיות. במרבית המקרים, גוגל עורך בדיקות בעזרת מדגם קטן (1-5% מן החיפושים), וכאשר מתקבלות תוצאות חיוביות ברורות, השינוי מאושר ועולה למרכזי הנתונים של גוגל ברמה גלובלית.

התצוגה החדשה של גוגל מוכיחה שבהחלט ניתן לחדש את ממשק המשתמש בתחום זה, שנדמה כאילו קפא על שמריו בשנים האחרונות. גוגל יכול מעתה לקבל הקלקות מדויקות עוד יותר, שיחסכו מכמות גדולה יותר של משתמשים את הצורך להיכנס לעמוד הבית של האתר המבוקש ולהמשיך את הניווט משם.

עדכון (16/8/11): גוגל העלו פוסט רשמי על השינוי ב"סייטלינקס" (sitelinks) מטעם דניאל רוחה, מהנדס תוכנה מהצוות האחראי על פיתוח 'סייטלינקס'. 

תגובה 1:

רותי אמר/ה...

תודה. עזר לי מאוד להבין את משמעות תצוגת תוצאות החיפוש בגוגל.

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012