15.5.2008

גוגל כבש את אירופה: מחזיק 80% משוק החיפוש

על פי נתונים מעודכנים של חברת קומסקור למרץ 2008, ושיצאו כדו"ח ב-12 במאי, גוגל השיג 79% מנתח שוק מנועי החיפוש באירופה, ויותר מ-19 מיליארד חיפושים אירופאיים בחודש אחד

לגוגל אין מתחרים באירופה. כל המתחרים של גוגל נהנים מן השאריות של השוק: יאנדקס (yandex), מנוע חיפוש רוסי, זוכה לנתח שוק זעיר של 2.2%. הנתח של יאהו קטן מן המצופה: רק 2%. מיקרוסופט מיד מאחוריו עם 1.9% בלבד. שני מנועי חיפוש פולנים (Nasza-Klasa.pl והמנוע QXL Ricardo) מחזיקים ביחד 2.5%. אמריקה אונליין (AOL) מחזיקה בנתח של 0.9%. אסק מקבלת רק 0.8% ומנוע ראמבלר (Rambler) מקבל 0.5%.

221 מליון אירופאים ביצעו במרץ השנה כ-24.6 מיליארד חיפושים, ע"פ דו"ח קומסקור. זה אומר ממוצע של 111 חיפושים לכל משתמש אירופאי בחודש זה. המחפשים הכבדים ביותר נמצאים בפינלנד (143 חיפושים למשתמש), פורטוגל (128) אנגליה (124) ושוודיה (121). דווקא רוסיה ונורבגיה מתאפיינים במחפשים "קלים" (78 ו-79 חיפושים למשתמש).

מרבית החיפושים באירופה מתנהלים במספר קטן-יחסית של מדינות מובילות: אנגליה, גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד, רוסיה והולנד. שאר המדינות מתאפיינות בנתחים קטנים בהרבה, ומסודרות מן הגבוה לנמוך: שוודיה, בלגיה, פורטוגל, שווייץ, אוסטריה, פינלנד, דנמרק, נורבגיה ואירלנד. הגוש אנגליה-צרפת-גרמניה מחזיק יותר חיפושים מכל שאר מדינות אירופה ביחד, לפי דו"ח קומסקור.

אתר eBay מחזיק בנתח משמעותי של משתמשים, המבצעים חיפושים רבים. הוא מנוע החיפוש היחיד שמחזיק בנתח בעל משמעות באירופה: 3%. אך eBay הוא מנוע חיפוש של מוצרים, ולא של אתרים. הנתח המרשים של איביי מתרגם את עצמו, מן הסתם, לרווחים גדולים המגיעים מעמלות על רכישות של אירופאים בעולם, אך גם בנתחי פרסום.

המסקנות מן הדו"ח של קומסקור הן ברורות: גוגל כבש את אירופה בסערה, והביס את כל מתחריו כמעט בכל השפות. למרות נוכחות מקומית של מנועים כמו יאנדקס הרוסי או שני מנועי החיפוש הפולניים המוזכרים לעיל, שליטתו של גוגל בנתחי החיפוש, כמו גם באיכות החיפושים, היא בלתי מעורערת, ומגיעה לכדי מונופול של ממש. היכולת של גוגל לתרגם את עצמו לכל שפה, בכל מדינה, היא חסרת תקדים.


אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012