23.4.2009

פייסבוק - חיפוש שמות

יש אנשים שמחפשים אתכם במנוע החיפוש הפנימי של פייסבוק, אבל לא מוצאים. הסיבה: השם שלכם מסובך, או בשפה אחרת (אנגלית/עברית). פייסבוק מאפשר למשתמשים להוסיף שם אחר, במקרה של משתמשים דו-לשוניים, או של נשים נשואות שהחליפו שם משפחה.

אז איך מוסיפים שמות נוספים תחת פרופיל פייסבוק?

1) שם חלופי: ראשית, הולכים ל-Account (חשבון) בתפריט הראשי.
שם נכנסים ל"הגדרות חשבון" (Account Settings) - בוחרים "שם" ואז ממלאים את השדה "שם חלופי" (או באנגלית: Full Alternate Name). אל תשכחו לסמן ב"וי" את האופציה "הציגו גם בפרופיל שלי וגם בתוצאות החיפוש" [Also display on my profile and in search results].

שימו לב להוראות של פייסבוק: השם החלופי רק נועד לעזור לאנשים למצוא אתכם בחיפוש, ולכן הוא לא יופיע בפרופיל פייסבוק שלכם בברירת מחדל (אלא אם תסמנו ב'וי' את האופציה שלעיל). השתמשו באופציה הזו כדי להוסיף שם קודם, או שם בשפה אחרת.


 קחו בחשבון שהשם העברי שלכם הוא השם היחיד שהעולם באמת מכיר. חברים מבית הספר, מהצבא או מהלימודים לא תמיד יודעים איך לאיית במדויק את השם האנגלי שלכם. הרבה שמות בעברית הם בלתי-אפשריים לניחוש בגרסה האנגלית שלהם. לכן מומלץ להקל על המחפשים, וליצור גרסה עברית חלופית למען מי שהתייאש מן החיפוש באנגלית, וניסה לחפש אתכם בעברית.


2) שם מסך של תוכנת מסרים מיידיים: אם שם חלופי רשמי לא מספיק, ויש לכם שם פרטי/משפחה מסובכים עם כמה אפשרויות כתיבה (לדוגמה: אריק איינשטיין או אריק אינשטיין), צריך להתחכם קצת ולעקוף את המערכת. היכנסו ל"פרופיל" ובחרו "עריכת פרופיל" (Edit My Profile). בחרו "פרטי יצירת קשר" (באנגלית: contact information) ואז מלאו את כל הוריאציות האפשריות של השם שלכם, בשדה שנועד למילוי "שם מסך - הודעות מיידיות" (באנגלית: IM Screen Name). כדי להוסיף שדה, בחרו "הוסף שם מסך" (Add another screen name).


האופציה השנייה נראית קצת מפוקפקת, כמעט פיראטית - אבל היא עובדת. בעבר היתה אפשרות להוסיף תכנים שיופיעו בחיפוש דרך ברירת המידע האישי, אך הם הפסיקו להופיע בחיפוש של פייסבוק לאחרונה, כנראה בעקבות שימוש בלתי-הולם של מספר משתמשים (abuse).

הוספתם? עכשיו צריך להמתין. לאחר שהוספתם את כל השמות האפשריים (בעברית, באנגלית, עם יוד, בלי יוד וכו') אל כל השדות הרלוונטיים לכך - אל תצפו שהעדכון יתרחש מייד. השרתים של פייסבוק צריכים לעבור עדכון כדי שהשם יופיע בחיפוש. תנו לפייסבוק כמה דקות לעדכן את אינדקס השמות שלכם. תוך מספר דקות אמורים כל השמות החלופיים שלכם להופיע בחיפוש. אם זה לא עובד, סימן שלא מילאתם את השדות בצורה תקינה - או שהשרתים של פייסבוק עמוסים כרגע. המתינו עוד כמה שעות.


נשים נשואות בפייסבוק: שם נעורים
עצה מיוחדת לנשים
, בחורות ובעיקר נשואות: הרבה אנשים שהכירו אתכן בעבר, לא יודעים מה שם המשפחה הנוכחי שלכן, לאחר הנישואים. מבחינתם, שם הנעורים שלכן הוא כל מה שהם יודעים.

זו טעות חמורה "להסתתר" מן האנשים שהכירו אתכם בילדותכן. זו טעות קשה עוד יותר להקשות על ידידים מן העבר לחדש אתכם את הקשר. נישואים אינם תירוץ למחוק את העבר, או להתכחש לו.

לכן הקפידו על מילוי שדה השם החלופי, ואם הוא מסובך או ארוך (וקשה לכתוב אותו באנגלית), חשבו על כל הוריאציות והטעויות הנפוצות. חשבו גם על כל האנשים שהייתם מעוניינים למצוא, אם הייתם מארגנים פגישת מחזור בבית הספר התיכון.

השתמשו באופציה של "שם מסך" עבור תוכנות מסרים מיידיים, גם אם אין לכן אף מנוי כזה בשום תוכנת מסרים מיידיים (Instant Messaging), ואפילו אם השם האמיתי שלכם בתוכנה הוא שונה.

חיפוש שמות בפייסבוק היא פעולה נפוצה מאוד כיום. הרבה מאוד אנשים בישראל ובעולם נעזרים בפייסבוק כדי לאתר אנשים שאותם לא פגשו שנים רבות, ואפילו כאשר הם לא מצליחים למצוא את כתובת הדוא"ל שלהם. לעתים, הוספת שמות חלופיים בפייסבוק היא כל מה שאתם צריכים כדי לא למנוע מפגש מרגש ומעניין, על בסיס אישי ו/או מקצועי.

הוספת שמות חלופיים ל"פייסבוק" כדי להתמודד עם שמות "קשים", כמו גם הוספת שגיאות כתיב נפוצות והתמודדות עם הבעיה הדו-לשונית (שם באנגלית לאזרח ישראלי) - יכולים לעשות את כל ההבדל בין פגישה קריטית עם אדם חשוב בחייכם, ובין מסך של "אין תוצאות" שבסופו אכזבה.

אם יש לכם טיפ נוסף על חיפוש שמות בפייסבוק, הוסיפו תגובה.

3 תגובות:

שחר אמר/ה...

עזרת מאוד, תודה

אילי אמר/ה...

אני רשמתי את 2 שמות המשפחה עם מקף ביניהם.

קידום אתרים אמר/ה...

אני בעקרון חושבת שמי שלא יודע איך רושמים את השם שלי אולי עדיף שלא ימצא אותי בכלל...אבל בכל מקרה המון תודה על ההסבר המדוייק זה בהחלט עוזר.

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012