28.8.2018

גוגל מרחיבה את המודעות: כותרת שלישית ותיאור שני

מהפיכה קטנה במודעות הטקסט של גוגל: כל מפרסם יכול להוסיף כותרת שלישית ותיאור שני לכל מודעה, בצעד שיהפוך את מודעות הטקסט המורחבות למורחבות עוד יותר

חלק מן המפרסמים בגוגל לא מנצלים כהלכה את העובדה שניתן לכתוב שתי כותרות מופרדות - וכבר גוגל מוסיף להם כותרת שלישית, כמו גם תיאור שני. זוהי מיני-מהפיכה בפורמט ה-ETA שהפך לסטנדרט ברשת החיפוש של גוגל.

גוגל מסביר את הכותרת השלישית כך:

כותרת 3 מופיעה אחרי כותרת 2 בראש המודעה והיא יכולה לכלול עד 30 תווים. בין כותבת 3 לכותרת 2 יפריד קו ניצב ( | ), ובמכשירים ניידים ייתכן שהיא תגלוש לשורה השנייה של המודעה. ייתכן שבחלק מהמקרים כותרת 3 לא תופיע. הכותרות וחלקים אחרים במודעה (כולל התוספים) עשויים להופיע בתצורות שונות, בהתאם למכשיר שבו משתמש הלקוח הפוטנציאלי או על סמך התחזיות של Google Ads, שלפיהן תצורה מסוימת עשויה לשפר את הביצועים.



ההסבר של גוגל לתיאור השני מעניין עוד יותר:

קטע התיאור של המודעה מופיע מתחת לכתובת האתר לתצוגה והוא יכול להכיל עד 90 תווים. ייתכן שבחלק מהמקרים תיאור 2 לא יופיע. התיאור וחלקים אחרים במודעה (כולל התוספים) עשויים להופיע בתצורות שונות, בהתאם למכשיר שבו משתמש הלקוח הפוטנציאלי או על סמך התחזיות של Google Ads, שלפיהן תצורה מסוימת עשויה לשפר את הביצועים.

להבדיל מהכותרת השלישית, שמוצגת כתוספת לשתי הכותרות הראשונות - התיאור השני אמור להופיע מתחת לכתובת האתר לתצוגה. בכך תופס התיאור השני את מקום של תוספי המודעות הסטנדרטיים ומגדיל עוד יותר את נפח המודעות הראשונות בדף התוצאות. הגדלת מודעות גוגל באה על חשבון התוצאות האורגניות והאתרים שאינם משלמים למערכת הפרסום של גוגל (Google Ads).

גוגל למעשה לא מתחייב כלל לעשות שימוש בכותרת השלישית ובתיאור השני.
בפועל, זה אומר שאסור לכתוב מידע חיוני או בלעדי בכותרת השלישית ובתיאור השני.
מפרסמים מקצוענים ישתמשו בתכונה החדשה בזהירות המתבקשת, אך מפרסמים מתחילים עלולים ליצור מודעות בעייתיות כיוון שלא יקראו בהכרח את האותיות הקטנות.

גם בעידן החדש - שלוש כותרות ושני תיאורים - יש לכתוב מודעות קצרות בעלות שתי כותרות ותיאור אחד. הכותרת השלישית והתיאור השני הם כמעט בגדר "תוסף" וצריך להשתמש בהם בצורה זהירה, מרוסנת ובעיקר - לא להתבסס עליהם בשום דרך.

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012