21.2.2016

גוגל ביטל את הפרסומות הצדדיות ב-AdWords

מהלך היסטורי: גוגל הסיר את מודעות הטקסט הצדדיות בכל גרסאות מנוע החיפוש, כולל עברית ואנגלית. אצלנו הופיעו מודעות אלו בצד שמאל, ובשאר השפות - מצד ימין, בדרך כלל. המודעות שהופיעו לצד התוצאות האורגניות נמצאות עכשיו בתחתית הדף, ומספר המודעות העליונות עלה מ-3 ל-4


שינוי משמעותי בפריסת מודעות החיפוש בגוגל במחשבים נייחים (שאינם סמארטפונים) - הסתיים עידן מודעות הטקסט הצדדיות (שמאל בעברית, ימין ברוב שאר השפות). מעתה, כל המודעות יופיעו מעל לתוצאות הטבעיות או מתחתן, אך הצדדים יישארו ריקים.

העדכון הדרמטי של תצוגת המודעות מיישר קו עם הדרך שבה התוצאות מופיעות במכשירים ניידים כבר זמן רב. מעתה, המודעות יופיעו אך ורק מעל או מתחת לתוצאות החיפוש הרגילות ("אורגניות"), ומספרן יעלה משלוש לארבע. עד כה, הקפיד גוגל שלא להעמיס יותר מדי מודעות מעל לתוצאות הרגילות, כיוון שהדבר דחק את התוצאות הטבעיות רחוק מדי למטה.

לדברי מהנדסי גוגל, השינוי החדש הוא תוצאה של פרויקט בדיקות ארוך, שהחל כבר ב-2010. המקרה היחיד שבו ימשיכו להופיע מודעות צדדיות הוא בקמפיינים של קניות ומודעות פרטי מוצר (PLA). המודעה הרביעית מעל לתוצאות תופיע רק עבור שאילתות מסחריות במיוחד, לדברי גוגל. עם זאת, חשוב לציין שבמכשירי מובייל מוצגות בד"כ רק 2-3 מודעות עליונות.

התצוגה החדשה: מודעות עליונות ללא מודעות צדדיות בחיפוש

כדי להבין את גודל השינוי, מספיק לבדוק את תוצאות החיפוש של "וואלה!", שותף חיפוש אסטרטגי של גוגל בישראל. על אותה שאילתא ("מלון לונדון") אפשר לראות ממשק משתמש שונה לחלוטין, בו המודעות מודגשות בעזרת רקע צהוב, ומכיל כמובן מספר מודעות צדדיות, מהסוג שכבר לא קיים יותר בגוגל עצמו:

התצוגה הישנה: מודעות צדדיות (שמאל) בשותף החיפוש "וואלה!"

שינוי התצוגה מלמד ככל הנראה על שינוי מהותי בדפוסי הגלישה הבינלאומיים - מכשירי המובייל "לימדו" את המשתמשים לגלול בצורה אנכית, תוך התעלמות מוחלטת מכל מה שמתרחש בצדדים. למעשה, בגוגל מצפים מן המשתמש "לחשוב אנכית", ולהשתמש באצבע או בעכבר כדי לבצע גלילה מהירה למטה.

מאז הושקה מערכת אדוורדס לציבור המפרסמים, ב-23 אוקטובר 2000, היו המודעות הצדדיות חלק טבעי מתוך סביבת הפרסום של גוגל. כעת, בזכות הסמארטפונים והמסכים הקטנים, התאימה את עצמה המערכת לדור חדש של הרגלי שימוש. מפרסמים ותיקים אולי יתרגזו על השינוי, שלמעשה מקטין את האפשרות שלהם להופיע באיזור הנצפה (ATL - Above the line). כפי הנראה, לגוגל לא היתה ברירה אלא לחסל את הפורמט הישן, שאיננו רלוונטי עוד למודל המנטלי של 2016.


אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012