12.2.2012

איפה הקפטן - ההבדל בין לייק ובין אהבה

"איפה הקפטן", המבצע החדש של "עלית", מראה שוב עד כמה גוגל+ הורסת לא רק את גוגל, אלא גם את הלקוחות שלה; המאבק בין הרשתות החברתיות כבר גובה קורבנות: מפרסמים ושותפים עסקיים; עדכון: מספר ימים לאחר שפורסם פוסט זה גם באתר "חורים ברשת", הורד הקמפיין בגוגל


הרבה כסף הושקע בקמפיין "איפה הקפטן" של 'עלית', כדי לקדם את הקפה הטורקי שלה. 'עלית' עלתה עם מודעות ששולחות את הצרכנים לחפש בגוגל את אתר המבצע. זהו שיתוף פעולה הדוק בין שתי החברות - גוגל ועלית - שבוודאי מוגדר שם כ'שותפות אסטרטגית' בין שני ענקים. אתר רציני הוקם, במאמץ לשחזר את מבצעי "חפש את המטמון" וחידות דן חמיצר של פעם.

אבל בזכות גוגל+, הרשת החברתית הכושלת של גוגל, חלק מהשמחה החברתית הושבתה.

זו המודעה שעולה כאשר מחפשים "איפה הקפטן" בגוגל (12/2/12):
בתמונה: מודעת Google AdWords בחיפוש "איפה הקפטן" בגוגל (12-02-12)


רק 40 אנשים בת"א אהבו דף זה?

"עלית" הפעילו קמפיין ענק, כולל טלוויזיה, שלטי חוצות, אינטרנט ומה לא.
אחרי כ"כ הרבה פרסום, רק 40 אנשים אהבו את הדף? זה הכל? זה לא הגיוני.
הייתי אפילו אומר שזה נשמע עלוב, קטנטן וממש לא מעודד.


הבעיה היא לא "עלית", אלא עסקת החבילה עם גוגל: רציתם להנות משירותי המיפוי המתקדמים של גוגל? תיאלצו לקבל את הרשת החברתית הזעירה של גוגל, שבה יש רק 63 אוהדים ישראלים לדף המבצע, מתוכם 40 בת"א.


אם גוגל היתה הוגנת יותר ללקוחות שלה, ומשרתת אותם בנאמנות, היתה בוודאי מדווחת על כך שמבחינת פייסבוק, הרשת החברתית החזקה בישראל, העמוד הזה מקבל קצת יותר אהבה (פי 20):


אם גוגל היתה נייטרלית בנושא הרשתות החברתיות, היא היתה כותבת במודעה של "עלית" את הנתון הבא:
1,319 אנשים אוהבים את הדף הזה. נשמע הרבה יותר טוב, לא? אולי אפילו - מלהיב? אחרי הכל, למה ללכת על "גוגל פלוס", כאשר פייסבוק פופולרית ממנה לפחות פי עשרים?

לא, גוגל לא תעשה את מה שטוב לגולשים. היא תעשה רק את מה שטוב לעצמה.
היא תספר על ה-40 אנשים בת"א שעשו 1+ לעמוד הזה.
היא לא תספר כמה "לייקים" קיבל העמוד של "עלית".
פייסבוק, שהיא חלק חשוב מאוד באינטרנט של ימינו, היא אויבת עיסקית של גוגל. ואנחנו נסבול מכך.

כאשר מה שטוב לגוגל לא טוב ללקוח ("עלית"), מי מנצח? ומי מפסיד?

את התשובה לשאלה "איפה הקפטן" אנחנו לא יודעים עדיין, אבל כבר ברור איפה נמצא "קפטן אינטרנט" האמיתי, הלא הוא גוגל, בשוק הרשתות החברתיות: במקום שנקרא חרקירי.

עדיין לא מאמינים לי? אולי תאמינו ל"גוגלר" בשם ג'יימס וויטקר, מהנדס תוכנה בכיר שהתפטר מ"גוגל" בעקבות ההשתלטות של "פלוס", פרויקט כושל בעיניו, על כל החברה. וויטקר כתב במילים פשוטות את מה שמשתמשי גוגל כבר הבינו לבד: מלחמת גוגל-פייסבוק גובה יותר מדי קורבנות, ולא תורמת לאף אחד.

עדכון - 4/3/12: גוגל הפסיקו את הקמפיין. חיפוש על 'איפה הקפטן' , 'קפטן' ו'קפה טורקי' אינו מעלה עוד את המודעה המדוברת. אנו לא יודעים אם יש קשר בין פרסום פוסט זה (שפורסם גם ב"חורים ברשת") ובין הורדת הקמפיין, ואנו לא יודעים מי החליט על הורדת הקמפיין - גוגל, עלית או שתיהן יחד.

7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

פוסט נחמד, תודה !
רואים שגוגל + לא נוסק.
מכל מקום, לכל המחפשים את הפתרון של החידה אפשר לנסוק לאתר הפתרון -
https://sites.google.com/site/caffeturki

תודה, ובהצלחה רבה

philoshit אמר/ה...

תענוג לקרוא פוסטים של איש שיווק באינטרנט, שלא סוגד לאלוהי הגוגל.

המשך כך; אותי כבר קנית מזמן.

אנונימי אמר/ה...

אני לא מאמין איש שיווק אינטרנט שלא מפחד לצאת נגד גוגל בגלוי, למען האמת הם מפחידים קצת, ולך תדע באיזו צורה הם יענישו אותך אחרי זה, אז אני מעדיף אל להתעסק איתם, מאז שהעיפו אותי מהאדסנס ללא סיבה, אני בהחלט מצדיע לך על הפוסט, כמה נכון.

איתי ברנר אמר/ה...

הבעיה היותר גדולה שעכשיו זה ממש הופך להיות גוגל + גוגל פלוס מול בינג ופייסבוק, ועכשיו הגולשים שבויים של שני שיתופי הפעולה השנויים במחלוקת...

ומה שיותר עצוב, שנראה כאילו מנועי החיפוש צריכים את הרשתות החברתיות הרבה יותר מאשר הרשתות החברתיות צריכות אותם... לפחות כרגע זה נראה שהפגיעה הזו היא חד כיוונית והגלישה בפייסבוק לא נפגעת מהיריבות הזו.

אנונימי אמר/ה...

בנוגע לפלוס אחד שעשו לעמוד.
כמה עובדי גוגל יש בישראל? חחחחחח
מי משתמש ברשת החברתית הדפוקה הזו שנקראת פלוס אחד.
אני מחכה ליום שיסגרו את הדבר הדפוק הזה ולתמיד.
זה אפילו יותר גרוע מ BUZZ חחח

אנונימי אמר/ה...

די יהיר מצדך לנכס את הורדת הקמפיין של החיפוש כביכול בעיקבות הפוסט...

חופש החיפוש אמר/ה...

תשובה לאנונימי שכתב "די יהיר מצדך לנכס את הורדת הקמפיין של החיפוש כביכול בעיקבות הפוסט..."

הפוסט שלי פורסם גם ב"חורים ברשת", אתר מאוד נחשב בתחום השיווק באינטרנט, וכנראה שהפרסום הזה עשה את שלו. אבל בשביל להיות מדויק, לא כתבתי שזה קרה בעקבות הפוסט, אלא שזה קרה ימים ספורים לאחר פרסום הפוסט - כדי שאנשים לא ישאלו אותי "למה אני לא רואה את הקמפיין הזה בגוגל?".

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012