16.9.2011

סטיב ג'ובס מת מזמן בגוגל (עוד בחייו)

סטיב ג'ובס מת ב-5/10/11; מצב בריאותו של מייסד "אפל", סטיב ג'ובס, התדרדר קשות בספטמבר 2011. ב"גוגל" הציעו חיפושים לפיהם הוא מת לא מכבר, גוסס, או נפטר מזמן; מעניין מה הוא חשב על זה, כשהוא מגגל מביתו; בכל אופן, החיפושים על מצבו הבריאותי כבר הפכו לאובססיה, כאילו מדובר במהר"ל מקופרטינו




סטיב ג'ובס מת עכשיו, או שהוא הולך למות, או שהוא כבר נפטר מזמן


מצבו הבריאותי של סטיב ג'ובס נמדד מחדש, בכל חודש


מעקב צמוד אחר מותו המתקרב של ג'ובס, מתקרב לפורמט שבועי




נ.ב.: סטיב ג'ובס נולד ב-1955.
גם העיר קופרטינו, בה שוכן מטה "אפל", נוסדה ב-1955.
הוא היה בן 56 במותו.
ג'ובס ייזכר כמפתח מחשב ה'מקינטוש' החלוצי, נגן המוסיקה אייפוד, חנות המוסיקה אייטיונז, טלפון אייפון וטאבלט אייפד.


מנכ"ל ומייסד גוגל, לארי פייג', הספיד כך את סטיב ג'ובס: 
"עצוב לי מאוד לשמוע את החדשות על סטיב. הוא היה אדם גדול ומבריק שהגיע להישגים אדירים. הוא הצליח לומר, במילים ספורות, את מה שהיית צריך לחשוב, לפני שאפילו חשבת על זה. ההתמקדות שלו בחוויית המשתמש מעל הכל, תמיד נתנה לי השראה. כשהפכתי להיות מנכ"ל גוגל, הוא הואיל בטובו לעזור לתת עצות, גם כשלא היה בריא. אני וכולנו ב'גוגל' חושבים עליו, על המשפחה שלו ועל כל משפחת אפל".


בהספדו, התייחס לארי פייג' לפגישה אישית שהיתה לו עם ג'ובס, חודשים ספורים לפני מותו של מנכ"ל אפל. פייג', שהפך מנכ"ל גוגל באפריל 2011, רצה לקבל עצות מג'ובס. האחרון אמר לו להתמקד במוצרים מעולים, ולהיפטר מכל המוצרים הבינויים שהחברה מפתחת. "אתם הופכים להיות מיקרוסופט", הזהיר אותו ג'ובס.


אולי בגלל העובדה שג'ובס הסכים לדבר עם פייג', זמן קצר-יחסית לפני מותו, תוך שהוא מתייסר מכאבים ונפרד מן העולם, לקח פייג' את העצות של ג'ובס ברצינות רבה ביותר: תוך זמן קצר סגר מספר רב של פרויקטים נסיוניים, והתמקד ב-5 מוצרים מרכזיים, ממש כפי שג'ובס הורה לו:
1) חיפוש (מוצר-הליבה, בתוספת מרכיבים מקומיים-גיאוגרפיים)
2) גוגל פלוס (מלחמה עיקשת בפייסבוק, הוספה לתוצאות החיפוש)
3) אנדרואיד (עסקת מוטורולה כמשל)
4) כרום (השקעה כבדה בפרסום, דחיפה בכל דף גוגל)
5) יוטיוב (רכישת זכויות לסרטים וסדרות, למשל)


מייסד גוגל, סרגיי ברין, הספיד גם הוא את סטיב ג'ובס:
"עוד בימים הראשונים של גוגל, בכל פעם שלארי ואני חיפשנו השראה בנושא חזון ומנהיגות - לא היינו צריכים לחפש יותר רחוק מאשר קופרטינו. סטיב, התשוקה שלך לשלמות מורגשת על ידי כל מי שאי-פעם נגע במוצר של אפל (כולל המק-בוק, שעליו אני כותב עכשיו). ואני הרגשתי את זה באופן אישי, בפעמים המועטות בהן נפגשנו.
בשם כולנו בגוגל ובתחום הטכנולוגיה, אנחנו נתגעגע אליך מאוד. תנחומיי למשפחה, החברים והעמיתים שלנו ב'אפל'".

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012