23.4.2017

פסל ביבי נתניהו מופיע כמוזיאון פסלים במפות גוגל

למרות שנהרס אחרי זמן קצר, "גוגל מפות" מפרסם את פסלו של בנימין נתניהו בכיכר רבין ומתאר אותו כ"מוזיאון פסלים" קיים. הטעות המביכה זמינה לכל מי שמחפש את שמו של נתניהו בכלי המפות הפופולרי בעולם (עדכון: הטעות המביכה הוסרה מהמפות)

ב-6 בדצמבר 2016 סערה הארץ למספר שעות, כאשר הוצב בכיכר רבין פסל מוזהב של בנימין נתניהו, והופל תוך זמן קצר על ידי מבקרים זועמים.

האמן איתי זלאיט הציב את הפסל בכיכר כביקורת אמנותית וטען כי "זו האווירה שאנו נמצאים בה". אך שירות המפות של גוגל, הנחשב לפופולרי ביותר מסוגו בישראל ובעולם - נפל בפח וממשיך לפרסם את הפסל.

"פסל ביבי נתניהו" עדיין מופיע ב-Google Maps, ארבעה חודשים אחרי שהופל ואיננו. באתר המפות הוא מתואר כ"מוזיאון פסלים" קיים, וכתובתו - אבן גבירול 70, ת"א. בעקבות פוסט זה, עודכנו המפות והפסל הוסר באופן סופי.

שני צילומי מסך עדכניים מתעדים כאן את הטעות המביכה, שמן הסתם תתוקן במהירות על ידי מהנדסי גוגל, לאחר הפרסום והתגובות לו. כאמור, הטעות תוקנה והפסל לא קיים עוד במפות.



צילום מסך: "פסל ביבי נתניהו" בכיכר רבין (Google Maps)

למי שלא זוכר כיצד נראה הפסל המוזהב של נתניהו בכיכר רבין, לפני שהופל וסולק מן המקום בעקבות מחאה ציבורית, הנה תמונה שהופיעה, גם היא, בשירות המפות של גוגל בישראל:



אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012