29.3.2017

ברק רגב מונה למנכ"ל גוגל ישראל - באיחור ניכר

המינוי של ברק רגב למנכ"ל גוגל ישראל הוא כנראה מינוי ראוי ביותר, אך באיחור רב. בשנים האחרונות היה טרוד בטיסות וקשה להאמין שהצליח לנהל את המרכז הישראלי בצורה סבירה. ברנד היה יכול לוותר על התפקיד הישראלי כבר ב-2009, או לכל המאוחר ב-2015


מאיר ברנד, המנכ"ל המיתולוגי של גוגל ישראל, קיבל את התפקיד הנחשק ב-2005, אחרי קריירה מוצלחת במיקרוסופט. ברנד הקים את הארגון מאפס, פיתח אותו בכישרון רב עד שבשנים האחרונות הפך למפלצת של ממש, עם מאות עובדים ומשרדים ענקיים.

מכיוון שגוגל תמיד היה ארגון שאפתני וקצת מטורף, בסוף 2009 הוחלט שמר ברנד העסוק יהיה עוד יותר עסוק. כך הפך מנכ"ל גוגל ישראל למנהל אזורי של גוגל בישראל, יוון ואפריקה (!). זה כמובן לא הספיק לגוגל, שמאמינים בעובדים עמוסים ועסוקים. ב-2015 הפך ברנד למנהל איזורי של ישראל, רוסיה (אחד השווקים הקשים ביותר עבור גוגל בעולם), טורקיה (כן, המדינה וההפיכה), המזרח התיכון ואפריקה (לא המקום הקל ביותר לעשות עסקים בכדור הארץ).

המצב האבסורדי שבו מנכ"ל גוגל ישראל למעשה נעדר רוב הזמן מן המשרדים ומבלה את מיטב זמנו בשדות תעופה, החריף עוד יותר בנובמבר 2016. אז הוחלט, למרבה התדהמה, למנות את ברנד לחבר הנהלה, סגן-נשיא בגוגל העולמית (VP) ולמנהל איזורי של המדינות המתפתחות בגוש EMEA (אירופה, המזה"ת ואפריקה). לא צריך להיות בעל תואר MBA כדי להבין שהעומס על ברנד היה בלתי נתפס, עד כדי הפקרות ניהולית של ממש (סליחה על הצרפתית, אבל זו כנראה האמת המרה).

ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל הנכנס (2017)


עכשיו, רק בסוף מרץ 2017, התבשרנו סוף-סוף שחברת גוגל החליטה להתנהל כמו ארגון שקול, ולמנות מנכ"ל ישראלי לארגון הישראלי הענק והמורכב הזה, המכונה "גוגל ישראל בע"מ". רגב, בן 44, הצטרף לגוגל ישראל ב-2010, וכמו ברנד - גם הוא הגיע ממיקרוסופט. לאחר שניהל רגב את מטה שירותי ה-"קלאוד" של גוגל בלונדון, התמחה במכירת שירותי ענן ללקוחות עסקיים, ממשלתיים וביטחוניים. עכשיו חוזר רגב הנה כדי לנהל את האופרציה הישראלית. המנכ"ל החדש ייכנס לתפקידו בחודש מאי.

קצת קשה להאמין שנדרשו כל כך הרבה שנים כדי למנות מנכ"ל ייעודי לחברת גוגל ישראל. בחברה כמו גוגל כנראה לא מאמינים במיקרו-ניהול, ולא מאפשרים לסמנכ"לים שלהם לעסוק בתפעול יומיומי. כך או כך, המינוי של רגב הגיע באיחור של כשנתיים וחצי. אמנם מוטב מאוחר מלעולם לא, אבל דווקא גוגל היא חברה בינלאומית המאמינה בחשיבותה של מהירות בעולם העסקים. שיהיה במזל למר רגב - בהחלט הגיע הזמן.




אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012