29.3.2017

משרדי גוגל ישראל - מגדל אלקטרה, תל אביב

משרדי חברת "גוגל ישראל" שוב עברו כתובת, והפעם אל מגדל אלקטרה בתל אביב (יגאל אלון 98); המשרדים החדשים קרובים מאוד אל תחנת הרכבת "השלום" של ת"א; פורסם במקור ב-23/4/07, ועודכן לאחרונה ב-29/3/17

משרדי חברת גוגל ישראל בע"מ שוב עברו דירה. בפעם שעברה זה היה מבניין איילון ביטוח ברמת-גן אל קומה 26 של מגדל לוינשטיין (הכתובת הישנה המדויקת: דרך מנחם בגין 23, תל אביב).

ב-9 בדצמבר 2012 עברה גוגל אל רחוב יגאל אלון 98 בתל אביב - אל "מגדל אלקטרה", לשעבר "מגדל אלקו", כיום בבעלות האחים נקש דרך חברת אמקור. במגדל 45 קומות משרדים ועוד 5 קומות מרתף, בשטח כולל של 55 אלף מ"ר. גוגל תופסת בבניין זה את קומות 26-33, סה"כ 8 קומות שכולן רק של גוגל. אימפריה אמיתית.

גוגל ישראל ממשיכה להתרחב, ובסוף מרץ 2016 פורסם כי היא מתכוונת לקנות 4 קומות נוספות במגדל אלקטרה. משרדי אדלר-חומסקי יתפנו מהבניין, תמורת תשלום של מליוני שקלים על האופציה שמחזיקים אדלר-חומסקי לשכירות של 5 שנים נוספות. קודם לכן, גוגל כבר "פינתה" מהבניין את משרד הפרסום JWT, תמורת תשלום נדיב.

בינואר 2011 פורסם לראשונה כי "גוגל ישראל" מתכננת לשכור 1,600 מ"ר במגדל אלקטרה, המתנשא לגובה 165 מטרים, ומכיל 45 קומות. הנה ביקור עם תמונות במשרדי גוגל החדשים בתל אביב.
 
אל מגדל אלקטרה עברו הגוגליסטים הישראלים לאחר שבספטמבר 2007 שכרה גוגל ישראל 600 מ"ר נוספים במגדל לווינשטיין, הפעם גם בקומה מס' 21, כדי למצוא מקום ל-65 עובדיה. מגדל לוינשטיין נמצא בתפוסה מלאה, ולכן גוגל ישראל כבר חתמו על מעבר למקום אחר ב-2012. בגוגל ישראל עובדים כ-550 עובדים, לפי ראיון שנתן מאיר ברנד בדצמבר 2015.

מנכ"ל מרכז הפיתוח של "גוגל ישראל" הוא פרופסור יוסי מטיאס. החברה מפעילה גם מרכז פיתוח בחיפה, באיזור התעשייה של מת"מ (על יד אינטל חיפה).
מגדל אלקטרה, יגאל אלון 98, ת"א (תמונה: ויקיפדיה)

מנכ"ל גוגל ישראל הראשון היה מאיר ברנד. למרות שהגרסה העברית של גוגל הושקה כבר בספטמבר 2001, תחת הכותרת "גוגל ישראל", הנציגות הישראלית של גוגל - חברת גוגל ישראל בע"מ - הוקמה רק בספטמבר 2005. העובד הראשון של חברת-הבית היה המנכ"ל, מאיר ברנד, לשעבר מנהל בחברת "מיקרוסופט ישראל".

בסוף מרץ 2017 הודיע מאיר ברנד כי ברק רגב יחליף אותו בתפקיד מנכ"ל גוגל ישראל, החל מחודש מאי. רגב עובד בגוגל ישראל מאז 2010.

בספטמבר 2003 הגיע לישראל סרגיי ברין, אחד משני מייסדי גוגל. במסיבת עיתונאים באוניברסיטת ת"א התלוצץ ברין ואמר: "בעוד חמש שנים אולי באמת אהיה בישראל, ואולי אנהל את משרדי גוגל ישראל". זה ממש לא קרה, וגם לא יקרה לעולם.

"גוגל ישראל בע"מ", תאגיד ישראלי הרשום כאן, מתרחב במהירות מרבעון לרבעון, ובכך משקף את מגמת הגידול הבינלאומית המואצת של גוגל כתאגיד רב-לאומי, ששולח זרועות לכל תבל. החברה הבינלאומית, שהעסיקה רק כמה עשרות עובדים בתחילת שנות האלפיים, מעסיקה למעלה מ-60 אלף עובדים, נכון לתחילת 2016.


על פי דיווח הבלוג של עובד גוגל, אייל מולד/ר, ועל סמך כמה ביקורים שעשינו במקום, המשרדים החדשים נהנים מכל השטויות שגוגל מרעיפה על גיקיה המשועבדים:
  • כדורי ישיבה מנופחים
  • פופים (מלשון Poof)
  • סגוואיי (מעודד ניוון שרירים)
  • מזנון ומטבחון מלאים כל-טוב (כדי שהעובדים לא ייצאו מן המשרד לארוחות שחיתות בעיר, וגם לא ילכו הביתה כדי לאכול ארוחת ערב)
  • חדרי וידאו קונפרנס (כדי שלא יטוסו לחו"ל)
  • שלל גדג'טים מעוררי-קנאה, שימנעו מהגוגלרים העבריים לשוב לבתיהם ולמשפחותיהם



"גוגל ישראל שלום, מדברת יפית, איך אפשר לעזור לך?"

עד יוני 2012, גוגל ישראל לא היתה מוכנה לפרסם את מספר הטלפון והפקס שלה.

טלפון גוגל ישראל (תל אביב) - משרד ראשי: 074-746-6453 (נכון למרץ 2017)

פקס גוגל ישראל (תל אביב): 03-761-7171

במשך שנים, את מספר הטלפון של גוגל ישראל היה בלתי אפשרי להשיג, אלא אם כן אתה לקוח אסטרטגי שמנהל קשרים שוטפים עם אחד ממנהלי המכירות ו/או מנהלי החשבונות במשרד. 

טלפון גוגל חיפה: 074-746-6245
משרדי גוגל ישראל - תל אביב (רחוב יגאל אלון)
תמונה: אורי ברייטמן, בלוג 'חופש החיפוש'

פקס גוגל חיפה: 074-746-6201


ללקוחות מפרסמים (אדוורדס), גוגל מציעה מספר טלפון מיוחד למפרסמים ישראלים בלבד, שאינו עונה לפניות מכל סוג אחר (כן, הם עונים בעברית, למרות שהם ממוקמים בחו"ל): 1-809-344-171.

רוב הפעילות העסקית של "גוגל ישראל" ממוקדת בחברות הגדולות במשק, אלו שמרכיבות את מדד ת"א 100 ואת רשימות התאגידים המובילים של דן אנד ברדסטריט. גוגל ישראל, כתאגיד, אינו מסוגל להתמודד עם עומס הפניות של כל משתמשי גוגל בישראל.



המטרה של גוגל ישראל היא לסמן "וי" על כל העסקים הגדולים בישראל, ובמקביל לדאוג שכל העסקים הבינוניים יידעו כיצד למצות את תקציב השיווק והפרסום שלהם בגוגל, על חשבון גופי מדיה מסורתיים. גוגל נעזרת בשירותיה של חברת יחסי ציבור מקצועית, כדי לטפל בפניות של עיתונאים וכדי לשדר תדמית טובה עבור עובדים פוטנציאליים, משקיעים ובעלי עניין. מבחינתה, בעלי העסקים הקטנים כבר יקראו על גוגל בעיתון, ויידעו להסתדר לבד, בלי לקבל מענה טלפוני או לפגוש איש מכירות במשרד.

גוגל היא לא מאמינה גדולה בטלפונים או בפקסים, בעיקר לא מול לקוחות קטנים. יש יותר מדי כאלה, ולכולם יש צרות שונות: שאלות לגבי תפעול מוצרים, פתיחה וסגירה של חשבונות, סיסמאות, גיבויים וכו'. גוגל לא מאמינה בשירות לקוחות טלפוני מאז הקמתה, בייחוד כאשר מדובר בשירותים בחינם (דוגמה קלאסית: ג'ימייל).



למשרדים הבאים של גוגל ברחבי העולם לא פורסם עדיין מספר טלפון רשמי:
  • בלגיה
  • צ'כיה
  • דנמרק
  • צ'ילה
  • יוון
  • הונגריה
  • מצרים
  • הולנד
  • נורבגיה
  • טורקיה
  • פורטוגל
  • סלובקיה
  • מנצ'סטר (אנגליה)
  • שוודיה
  • אוקראינה
  • מלזיה
  • ניו זינלד
  • תאילנד
  • גאנה
  • ניגריה
  • סנגל
  • דרום אפריקה
  • אוגנדה     
 

רוב התכתובת של גוגל ישראל עם הלקוחות הבינלאומיים שלה מבוצעת באמצעות מערכת מתוחכמת של ניהול קשרי לקוחות (CRM) בדוא"ל, בתוך מרכז הלקוחות המסועף והמשומן של גוגל אירלנד. מרכז שירות אירופאי ענק זה ממוקם בבניין משרדים גדול ("גורדון האוס") בעיר דאבלין. גוגל מתמודדת עם כמות עצומה של תכתובת חיצונית, ומסננת חלקים גדולים החוצה.

רוב העובדים של גוגל, בישראל, באירלנד, בארה"ב -- מוצפים בכל מקרה בכמויות בלתי-נתפסות של מיילים פנימיים. מעטים מצליחים להתמודד עם מבול ההודעות הנשלחות אליהן כל ימות השבוע על ידי מעסיקיהם הישירים. שרת הדוא"ל הפנימי של גוגל לא מרחם על העובדים, ומפציץ אותם 24/7. 

 
מנהלת הקבלה במשרדי גוגל תל אביב
הפגישות שנערכות במשרדי גוגל הן לרוב קצרות, ולפחות על פי מולדר - ועידות הוידאו הבינלאומיות אינן תמיד מובנות לחלק מן המשתתפים בהן, בגלל ריבוי השפות, התרבויות והמינוחים המקצועיים המסובכים.

למרות שגוגל הקימה כבר שני משרדים בישראל (מרכז פיתוח קטן-יחסית באיזור מת"מ בחיפה, שאותו אפשר לראות בכניסה לחיפה, בנסיעה מכביש החוף, על יד מיקרוסופט ואינטל; ואחד, כאמור במרכז ת"א - מגדל לווינשטיין), שני הסניפים הישראליים הופיעו על המפה העולמית של משרדי גוגל רק במחצית השנייה של 2008.



מי שעדיין מחפש את גוגל ישראל במשכנם הישן (בית אילון ביטוח, רמת גן, מתחם הבורסה), יכול להמשיך לחפש. בדיקה בכלי מילות המפתח של גוגל מגלה כי בין החיפושים על גוגל בישראל אפשר למצוא את הביטויים הפופולריים הבאים: "גוגל טלפון", "משרדי גוגל", "גוגל תל אביב", "גוגל בישראל", "גוגל משרדים", "טלפון של גוגל", "גוגל ישראל כתובת", "גוגל בתל אביב" וכמובן "עבודה בגוגל" (כמה מאות חיפושים בחודש, בקירוב).




יחסי הציבור של גוגל (דוברי גוגל בישראל)

עיתונאים ובעלי עניין המבקשים תגובה מן הישות המשפטית המכונה "דובר גוגל ישראל" או "דוברות גוגל בישראל", מתבקשים לפנות אל משרד יחסי ציבור (יח"צ) העונה לשם שטרן-אריאלי, משרד המייצג את גוגל ישראל מאז 2008.
מספר הטלפון של משרד יח"צ שטרן-אריאלי הוא 03-6122130. 

הפקס של משרד יחסי ציבור שטרן-אריאלי: 03-6122131. 

כתובת שטרן-אריאלי: רחוב תובל 11, רמת גן.

מדור "עזרה" באמת עוזר
מי שרוצה לפנות אל גוגל ישראל בשביל לקבל תשובה אינפורמטיבית על מנוע החיפוש, שירות אדוורדס או כל מידע פורמלי אחר, מוטב שייעזר במדור ה"עזרה" העשיר באתר גוגל. אין טעם לצפות למודיעין טלפוני שיענה על כל שאלה בסבלנות, שלא כמו במרכזי התמיכה של ספקי האינטרנט בישראל. חלק גדול ממדור העזרה של גוגל אפילו מתורגם לעברית, כך שגם מי שאין לו תעודת בגרות יוכל לפרסם בגוגל.

רוב השאלות בנוגע לשירותי גוגל פשוט חוזרות על עצמן שוב ושוב. לכן אין טעם להתעצל ולנסות לקבל תשובה בסגנון "האכלה בכפית". גוגל סומכים עליכם שתדעו למצוא את השאלה שלכם, ולקרוא את התשובה בסבלנות, כמו ילדים טובים. ואם ברצונכם לקבוע פגישה עם נציג גוגל ישראל, מוטב שתשתייכו לרשימת 500 החברות הגדולות בישראל.


למשלוח מכתבים, הנה הכתובת המדויקת של גוגל תל אביב וגוגל חיפה:


גוגל ישראל בע"מ - משרד ראשי
מגדל אלקטרה
יגאל אלון 98
תל אביב 6789141
ישראל
טלפון (משרדים, מזכירות): 074-746-6453
פקס (משרדים): 03-761-7171


גוגל חיפה - מרכז פיתוח
בניין 30
מרכז מת"ם
ת.ד. 15096
חיפה 31905
טלפון (משרדים, מזכירות): 074-746-6453
פקס (משרדים): 0074-746-6201
ישראל

וכך מופיעה הכתובת באנגלית באתר גוגל העולמי:
Google Haifa - Office Address
Building 30
MATAM, Advanced Technology Center
PO Box 15096
Haifa, 31905
Israel

Google Tel Aviv Office Address
Google Israel Ltd
Electra Tower, Floor 29
Yigal Alon 98
Tel-Aviv 6789141
Israel


מבחינה משפטית, גוגל ישראל בע"מ אינה אוספת את כספי המפרסמים הישראליים. הפעילות מנוהלת בצורה קפדנית וריכוזית בעזרת הסניף המרכזי של גוגל, הממוקם באירלנד. סניף "גוגל אירלנד", המעסיק גם ישראלים דוברי עברית, נמצא בכתובת הבאה: בית גורדון, רחוב בארו (Barrow), דאבלין 4, אירלנד.

כאשר אדם מתקשר משפטית עם גוגל אירלנד כדי לרכוש מגוגל שירותי פרסום (AdWords ודומיהם), הוא צריך לזכור שהוא למעשה עושה עסקים עם חברה שאיננה ממוקמת בישראל. הסיבה שבגללה בחרה גוגל לנתב את הכנסותיה דווקא לאירלנד, נעוצה בשיקולי מס: אירלנד סיפקה לה הטבות מס משמעותיות, בניגוד ללונדון שסירבה לעשות זאת. לכן אין צורך לשלם מע"מ על פרסום בגוגל.

8 תגובות:

Unknown אמר/ה...

שירות לקוחות של גוגל לאחד שמפרסם עסק לא קטן ( 5000$) לחודש הוא פשוט שערורייתי.

שלחתי בחודש האחרון למחלקות תמיכה של שני מוצרים שונים מעל 10 מיילים וכל מה שקיבלתי היה copy paste ורשימת קישורים שאני מכיר בעל פה.

ההודי ה- #$%^&$% ונה שעונה לי כל הזמן שואל אותי שאלות הבהרה על תשובות מלפני שבועיים, למרות שחוץ ממספר הנעליים של אחותי יש לו את כל המידע שבעולם. מיותר לציין שלעולם הוא לא יכלול את המייל המקורי כך שאי אפשר להתקדם איתו.

אי אפשר גם לקבל מישהו אחר.
ונכון- גם לא טלפון.

למה שגוף כמו גוגל לא רואה בלקוח שמשלם 100,000$ כמישהו שאפשר לענות לו לטלפון ?

כי זה יותר זול...

באופן אישי אם הם ממשיכים ככה הם יגרמו לי לשקול אלטרנטיבות (ויש) וגם להסביר לאנשים שגוגל לא יעזרו להם ללא קשר למה שהם שמים בחודש בפרסום.

Unknown אמר/ה...

בקשת רשות לציטוט:
כתבתי את דעתי על הפרסום בגוגל, בבלוג שלי בדה- מרקר, http://cafe.themarker.com/view.php?t=548238
אבקש רשות לצטט ממך, כולל המקור, בהעלאת המשך בנדון.
בנוסף , בכוונתי להתלונן נגדם ברשות להגנת הצרכן- משרד התמ"ס, ובנממונה ההגבלים העסקיים. לרוצים להצטרף לתלונות נגדם, נא צרו איתי קשר בפוסטים לבלוג בדה- מרקר כנ"ל.

Unknown אמר/ה...

הפוסט כתוב מצויין ופגעת בול. שאפו.
אתה יכול לצטט אותי(כולל התגובה הנ"ל) רק בתנאי שתמחוק\ תשנה את שם התגובה שלי בבלוג.

למה ?
כי גוגל בתור ארגון יכול להיות צודק, חכם צעיר מתקדם בלונדיני ונטול פניות, אבל צריך לזכור שבתוך ארגונים יש אנשים ולפעמים לאנשים יש מטרות אישיות שלא קשורות לארגון, אגו גדול (תתפלא- גם לבכירים ואנשי הנהלה) שריטות מנטליות, וגישה מסריחה. או בקיצור יש הרבה דברים באנשים מסווימים (בכל ארגון) חוץ מההגיון שיקים אותם מהכסא ויכניס אותם לרוח תזזית שתגרום לנו לקבל יחס הוגן כלקוחות.

למען ההגינות, ומהמצד הכלכלי של המתרס אני חייב לציין שחלק מהשירותים שאני מציע (בתשלום) מבוסס על מערכות מידע של גוגל שבהם אני משתמש בחינם.

ועדכון-...לבסוף חזר אלי מישהו בצורה טלפונית (בחיים לא אסגיר את הסיבה או השיטה) ודיברר את מטרות הארגון והציע עזרה. קול אנושי שמציע עזרה זה שיפור ניכר לעומת ה copy paste אבל הוא פשוט הסביר מה הוא יכול ומה הוא לא יכול לעשות.

עיצה למתכנני מערכות CRM - אל תחשבו לרגע שמאגר מידע אינטרנטי מקיף מתקדם עם UI מדליק ומנוע חיפוש שיודע לזהות נושאים עפ"י דגימת שערות ברגליים של ברכה ייתן ללקוחות שלכם את התחושה החשובה שלמישהו אכפת.

ואם לכם לא אכפת ממני ותקעתם אותי לדבר אל הלמפה, אל תחשבו עלי בתור לקוח נאמן.

Unknown אמר/ה...

תשימו מספר טלפון יש לי ביעה ואין אם מי לדבר

אנונימי אמר/ה...

אנחנו מפרסמים אצלם כ-40,000 ש"ח ADWORDS ובמקביל משתמשים בגוגל אפס למייל שלנו.
תיבה אחת עומדת להתמלא. אני בסה"כ רוצה לשלם על הגדלה שלה - כבר חצי שנה שאני כותב מיילים לכל מקום שרק אפשר בגוגל - נאדה - שום תגובה !!!

יואל אמר/ה...

מה זה משנה אם גוגל עברו מר"ג לתל אביב הם בכל זאת סניף מאוד קטן פה בישראל של אולי 30 עובדים. זה כמעט כלום אז למה עושים מזה כאילו גוגל מעסיקה מליוני עובדים אולי היא אפילו לא קרובה לאינטל או מיקרוסופט שמעסיקים אלפי עובדים בישראל.

אנונימי אמר/ה...

ידוע לך כיצד ניתן לבקר שם עם תלמידים?

חופש החיפוש אמר/ה...

"ידוע לך כיצד ניתן לבקר שם עם תלמידים?"

תשובה: ייתכן שכן. זה לא מוזיאון או מרכז מבקרים, אבל אם מדובר בתלמידים בעלי נטייה לתיכנות (מדעי המחשב וכו'), אולי זה אפשרי. צריך להתקשר אליהם ולברר, לא הייתי פוסל על הסף.

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012