20.5.2021

פוסטים ללא ביטוי מפתח למיקוד (Yoast)

 כל מי שמקדם אתרי וורדפרס כבר זכה להכיר את התוסף של יואסט (Yoast). בלוח הבקרה מופיע וידג'ט סקירת SEO שאולי חלקכם מחמיצים. כמה מילים על חשיבות הקישור "פוסטים ללא ביטוי מפתח למיקוד".

לכאורה, בעיני מנוע חיפוש כמו גוגל אין שום חשיבות אם תמלאו את השדה "ביטוי מפתח למיקוד". זהו רק פיצ'ר של הפלאג-אין "יואסט" שמסייע לכם להתמקד. בפועל, הוספת ביטוי מפתח למיקוד (focus keyword) היא דרך טובה להתרכז בביטוי ספציפי ובאופן חד-פעמי.

אז קודם כל, איך זה נראה בלוח הבקרה שלנו?

סקירת SEO של יואסט (Yoast)


תוסף יואסט (או "יוסט") מחלק את הפוסטים ל-4 סוגים שונים:

  1. פוסטים עם ציון SEO דרוש שיפור (צבע אדום)
  2. פוסטים עם ציון SEO תקין (צבע כתום)
  3. פוסטים עם ציון SEO טוב (צבע ירוק)
  4. פוסטים ללא ביטוי מפתח למיקוד (צבע אפור)

  • פוסטים עם ציון "דרוש שיפור" מוגדרים בפילטר של התוסף בתור "רעים" (bad). לא מאמינים? תלחצו על הלינק ותראו שהכתובת היא seo_filter=bad. יש לתקן עמודים כאלה, להרחיב אותם ולסגנן אותם לפי תוצאות הניתוח של התוסף. למשל: קישורים יוצאים, ביטויי מפתח בהקדמה, צפיפות ביטויי מפתח, תגיות ALT לתמונות, אורך תיאור מטא, אורך כותרת SEO ועוד.

  • פוסטים עם ציון "תקין" מוגדרים בפילטר של התוסף בתור "אוקיי". הלינק בכתובת הוא seo_filter=ok. כדאי לתקן גם עמודים כאלה, אם זה אפשרי.

  • פוסטים עם ציון "טוב" מוגדרים בפילטר בתור "גוד" (seo_filter=good). לכאורה, אין טעם לתקן אותם או לשפר אותם.

  • אבל מה עושים עם פוסטים ללא ביטוי מפתח למיקוד? באתרים רבים, הם הרוב. מדובר בשדה תוכן שרוב בעלי האתרים פשוט מזניחים, במיוחד אלו שלא מעסיקים מקדם אתרים במשרה מלאה. וכאן חשוב להבין: ביטוי מפתח למיקוד חייב להיות חד-פעמי, ייחודי וממוקד ביותר. כך ממליץ יואסט בעצמו. לכן כדאי לחשוב היטב לפני שקובעים ביטוי. 

רבים מתעלמים מהודעות האזהרה של "יוסט" בנוגע לנושא "ביטוי מפתח למיקוד" כי הם חושבים שזו רק דרישה פנימית של תוסף שאיננו רלוונטי לאלגוריתמים של גוגל. העניין הוא שהתוסף "מכריח" את המקדם לעבור על כל דף באתר, לחשוב היטב ולעומק על הביטוי המתאים ביותר לכל פוסט ולבצע התאמות - גם אם הביטוי הזה אינו פופולרי בהכרח, מבחינת נפח חיפוש פוטנציאלי.

תוך כדי העבודה הפרטנית על הוספת ביטוי המפתח למיקוד לכל פוסט באתר וורדפרס, יש לבדוק היטב את כל הפרמטרים בעמוד, לתקן ולהרחיב את התכנים (כולל הכותרות) וכמובן לטפל בכל תגי המטא הרלוונטיים, אפילו לשכתב את ה-URL של הדף ולוודא שיש הפניית 301 מהדף הישן לחדש. המטרה: להגיע למצב של 0 פוסטים ללא ביטוי מפתח למיקוד. וגם אז, עבודת ה-SEO לעולם אינה נגמרת - תמיד אפשר להרחיב, להעשיר, למקד ולשפר.

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012