4.12.2019

סוף עידן: מייסדי גוגל פורשים מניהול חברת אלפאבית

אחרי 21 שנה, פייג' וברין הודיעו על פרישה מניהול גוגל-אלפאבית. צמד המייסדים מינה את סונדר פיצ'אי בתור מנכ"ל גוגל-אלפאבית החדש. כל אחד מן השניים שווה למעלה מ-50 מיליארד דולר.
הגיע העת לפרוש: שני המייסדים המיתולוגיים של "גוגל", סרגיי ברין ולארי פייג', הודיעו סופית על פרישה מתפקידם כמנכ"ל ויו"ר אלפאבית, חברת האחזקות המנהלת גם את גוגל.

המרוויח הגדול מפרישת צמד המייסדים המפורסמים הוא ללא ספק מנכ"ל גוגל הנוכחי, סונדר פיצ'אי. האיש שהתקדם במהירות במעלה הנהלת החברה - ימלא מעתה שני תפקידים: מנכ"ל גוגל + מנכ"ל אלפאבית.

למרות שפייג' וברין ימשיכו לשבת בדירקטוריון של אלפאבית, הודעת הפרישה היא למעשה סוף עידן. שני המייסדים התרחקו מן החברה בשנתיים האחרונות, כל אחד מסיבותיו.

לארי פייג' נעלם בהדרגה מאור הזרקורים, עד שב-2018 אפילו לא הופיע בפני ועדת המודיעין של הסנאט האמריקאי. בכלי התקשורת הופיעו מאמרים עם הכותרת "לאן נעלם לארי פייג'?", ללא תשובה של ממש. פייג' עצמו הלך וניתק את עצמו מניהול שוטף של "גוגל", והשקיע בפרויקטים נועזים כמו מכוניות מעופפות. גם חברו, סרגיי ברין, כמעט ולא הראה את עצמו בציבור מ-2016 והלאה.

למעשה, החל מ-2015 אפשר לומר ש"גוגל" מנוהלת כמעט בלעדית על ידי סונדר פיצ'אי. הוא עבד כמו מטורף, הוכיח כישרון עצום והרוויח מאות מליוני דולרים בזמן קצר. שני המייסדים ימשיכו לשמור על קשר עם פיצ'אי, אך יפסיקו לנהל אותו ברמת ה"מיקרו".

במכתב פומבי מאת לארי וסרגיי, כתבו השניים בין השאר:

"היום, בשנת 2019, אם החברה הייתה אדם, מדובר בצעיר בן 21 והגיע הזמן לעזוב את קן ההורים. למרות שזו הייתה זכות אדירה עבורנו להיות מעורבים באופן עמוק בניהול השוטף של החברה במשך זמן כה רב, אנו מאמינים שהגיע הזמן לקחת את תפקידם של הורים גאים - להציע עצות ואהבה, אך לא לנדנד מדי יום!"

סרגיי וברין מצהירים למעשה על "פישוט מבנה ההנהלה", אך אפשר לומר שמעתה - השניים יצאו לפנסיה מוקדמת. תפקיד של דירקטור בחברה כמו אלפאבית אינו מהווה משרה מלאה, זה ברור. ההישענות של גוגל-אלפאבית על אדם אחד (פיצ'אי) היא אולי ההימור הגדול ביותר שלקחה על עצמה החברה בשנים האחרונות. ייתכן שיותר מדי אחריות על כתפיו של מנכ"ל אחד תתברר כשגיאה ניהולית, שאותה תצטרך הנהלת אלפאבית לבצע בהמשך הדרך.

במקביל לביקורת מוצדקת על המהלך הנוכחי - זה כנראה הזמן להגיד תודה גדולה ללארי פייג' וסרגיי ברין על המצאת גוגל, פיתוח מנוע החיפוש, שירות מפות, חיפוש תמונות, יוטיוב, אנדרואיד, כרום ושירותי ענן. בזכות הצמד ברין-פייג' נהפך המנוע "גוגל" לחברת טכנולוגית בינלאומית המשלבת בינה מלאכותית, תוכנה וחומרה עם מגוון רחב של מוצרים דיגיטליים ששינו לחלוטין את תעשיית השיווק והפרסום (בפרט) והעולם כולו (בכלל). מותר להם לקחת חופשה ארוכה מאוד - ואפילו לצאת לדרך חדשה.

ונסיים עם ציטוט מעורר השראה מסוף מכתבם המשותף של לארי וסרגיי:

"אנו חשים ענווה עמוקה לראות פרויקט מחקר קטן מתפתח למקור ידע והעצמה למיליארדים - הימור שעשינו כשני סטודנטים מסטנפורד, הימור שהוביל להרבה של הימורים טכנולוגיים אחרים. לא יכולנו לדמיין, כבר בשנת 1998, כאשר העברנו את השרתים שלנו מחדר מעונות למוסך, את המסע שלפנינו".

אז בלי טיפת ציניות: תודה לשניכם.

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012