22.5.2018

גוגל רוצה לכתוב לנו את המודעות

השבוע קיבלו מפרסמים ישראלים בגוגל מכתב מפתיע, תחת הכותרת "הודעה חשובה מ-AdWords: ייתכן שנוסיף הצעות לווריאציות של מודעות לכמה מהחשבונות שלך". השורה התחתונה: מערכת הבינה המלאכותית של אדוורדס החליטה שהגיע הזמן שרובוטים יכתבו לבני-אדם את המודעות.


זה תוכן המייל שקיבלו אלפי מפרסמים בישראל השבוע: 

שלום,
הצעות לווריאציות של מודעות הן גרסאות מומלצות למודעות קיימות שאפשר להשתמש בהן בקבוצות המודעות. הודעה זו נשלחה אליך כי בחשבון הניהול שלך ב-AdWords‏ יש כמה חשבונות שעשויים לקבל את ההצעות האלה.

מה ישתנה?

החל מ-1 ביוני 2018, ייתכן שיוצגו לך הצעות לווריאציות של מודעות בדף ההמלצות בחשבונות AdWords שלך. אפשר ליישם אותן או להתעלם מהן - לפי בחירתך. בהתאם להגדרות החשבון, בכל פעם שנציע מודעות חדשות, נודיע לך עליהן באמצעות התראה ב-AdWords והודעה באימייל. צריך לבדוק אותן תוך 14 ימים מיום ההודעה. המודעות יופעלו באופן אוטומטי כעבור 14 ימים, אלא אם בחרת להסיר אותן.

אנחנו ניצור את המודעות על סמך המידע שסיפקת במודעות הקיימות, כמו כותרות, תיאורים, תוספים למודעות ומידע רלוונטי שמופיע בדף הנחיתה של המודעות. אפשר לערוך, להשהות או להסיר הצעות לווריאציות של מודעות בכל רגע נתון, אבל מומלץ לחכות עד שהן יצברו מספיק חשיפות כדי לוודא שהתוצאות ברמת קבוצת המודעות משקפות את המציאות.

מה צריך לעשות עכשיו?

אם ברצונך לקבל הצעות לווריאציות של מודעות, לא צריך לנקוט שום פעולה בשלב זה. חשוב לציין שהאימייל הזה לא מבטיח שהחשבון שלך יקבל הצעות לווריאציות של מודעות.

בהגדרות החשבון קיימת אפשרות לבטל את הסכמתך ליישום אוטומטי של המודעות. אפשר לבטל את הסכמתך בכמה חשבונות בבת אחת, בקטע "ניהול" בדף החשבונות שבחשבון המנהל שלך.

אם יש לך שאלות לגבי הצעות לווריאציות של מודעות, תמיד אפשר לפנות לצוות ניהול החשבון או אלינו.

בברכה,

צוות Google AdWords 

* * * * *

עד כאן המכתב של גוגל. אין ספק שלפנינו עליית מדרגה - גוגל מפעיל מערכות בינה מלאכותית שתפקידן הוא להחליף את בני האדם. גוגל מדגיש כי המודעות יופעלו באופן אוטומטי כעבור שבועיים, וזה תפקידו של מנהל החשבון לבחור להסיר אותן.

אם מתעקשים על טכנופוביה או שמרנות, ניתן להיכנס להגדרות הניהול של החשבונות, לבחור את האופציה "שינוי ההגדרות שקובעות איך המערכת תחיל הצעות לווריאציות של מודעות בחשבונות האלה (רשת החיפוש בלבד)" ושם להכריז כי "אני לא רוצה שהמערכת תחיל הצעות למודעות באופן אוטומטי".

אפשר לומר שזה מצוין לקבל הצעות מגוגל - תמיד אפשר לאמץ את ההצעה או פשוט להתעלם ממנה. מה שמטריד היא התוכנית של גוגל "להשתלט" על החשבונות בעזרת מודעות אוטומטיות. אולי אלו רק וריאציות, אבל בפועל - מדובר על פרסום רובוטי לגמרי. מספיק שמנהל החשבון ייצא לחופשה של שבועיים ולא ישגיח על החשבון - כשיחזור יגלה שהחשבון שלו התמלא במודעות שהוא לא כתב, שחלקן אולי יגרמו לו נזק - מסחרי, משפטי או שיווקי.

כל ספרי המדע הבדיוני שקראנו למעשה התממשו: רובוט שלח לנו הודעה ומסר שהוא פשוט השתלט על החיים שלנו וכותב דברים בשמנו. זה לא רק אפוקליפטי, זה מבהיל, מטריד ולעתים מרתיח. אולי גוגל צודקים, אולי המודעות האלו יהיו נהדרות - אבל צריך להכיר בעובדה שאנחנו נמצאים בעידן חדש לגמרי.


אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012