18.7.2017

גוגל נכשל במבחני המהירות של עצמו


הכלי של גוגל לניתוח מהירות טעינה של דפים קובע: לשירות החדשות של גוגל מגיע ציון 68 והוא דורש עבודה. גוגל אף מספק המלצות מפורטות לעצמו: טיפול בקוד, קיצור זמן תגובה של שרתי גוגל, הקטנת משקל תמונות ושמירת קבצים בדפדפן. אם בארזי גוגל נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי האינטרנט?

מקדמי אתרים עובדים באופן שוטף עם "פייג'ספיד אינסייטס", כלי בדיקות המהירות של גוגל. לדברי גוגל, שירות חינמי זה "מנתח את התוכן של דף אינטרנט, ולאחר מכן יוצר הצעות לשיפור ביצועי המהירות של הדף". הכלי מפריד בין ביצועי האתרים במכשירים ניידים (מובייל) ובין מחשבים שולחניים (דסקטופ). הדרישות של גוגל מחמירות למדי, במטרה להפוך את האתרים של ימינו למהירים במיוחד. זמן תגובה של 1-2 שניות נחשב טוב בעיני גוגל, אבל 3 שניות ומעלה זו כבר סיבה לדאגה.

לכן מפתיע לגלות שאפילו שירות החדשות המפורסם של החברה, "גוגל ניוז", לא עומד במבחני המהירות של גוגל ומקבל את הציון המשפיל 68 מתוך 100. גוגל קובעת לעצמה שהאתר "דורש עבודה": "בדף הזה חסרות כמה אופטימיזציות נפוצות לשיפור הביצועים".

לא מאמינים? כך זה נראה:



לפי גוגל, שירות החדשות שלו דורש את התיקונים הבאים:
  1. מנע JavaScript ו-CSS החוסמים עיבוד בתוכן שבחלק העליון והקבוע
  2. קצר את זמן התגובה של השרת
  3. בצע אופטימיזציה לתמונות
  4. היעזר בשמירת קבצים בדפדפן

השיא הוא בסעיף 2: "בבדיקה שלנו, השרת שלך הגיב תוך 0.54 שניות". אלו כנראה השרתים המהירים יותר בעולם כיום, אבל גוגל חושב שהם לא מהירים מספיק. חצי שניה? סיבה לדאגה. 

זה אולי נשמע משעשע ומביך, כיצד גוגל למעשה נכשל במבחני גוגל. אבל זה יותר מכך: גוגל כה מחמיר במבחני המהירות שלו, עד שלאחרונה קיבלתי תלונה מבעל אתר על כך שהוא קיבל ציון אפס (0/100) על מהירות הדף שלו, למרות שהאתר עובד יפה מאוד. מסתבר שכמה תמונות כבדות "הרגיזו" את האלגוריתמים של גוגל, ואיפסו את ציון הדף. כיווץ התמונות למשקל סביר החזיר אותו לציון 85 לאחר שעה של עבודה.

אופטימיזציה של תמונות היא אחד הנושאים הכאובים ביותר באינטרנט, במיוחד כיום, בעידן המובייל שבו מהירות הגלישה היא תלויית מיקום. אתר שנראה מהיר במחשב משרדי עשוי להיטען לאט כאשר המשתמש נמצא באיזור בעל קליטה משובשת, או שהוא ממוקם בשטח בנוי עם קירות משוריינים, מעליות, קירות מתכת, חניונים וחדרים פנימיים ללא חלונות. תמונה במשקל 120 ק"ב עשויה להיות קטלנית לטעינה של דף בעל מספר תמונות רב.

מסתבר, אם כן, שקל מאוד להיכשל במבחני המהירות של גוגל. לא רק שקיימים מעט מאוד אתרים שמקבלים 100 עגול במבחני Pagespeed Insights אלא שבמקרים רבים אין לבעלי האתר שום דבר לעשות. התיקונים, במקרים מסוימים, יקרים מדי או מסובכים מדי ברמה הטכנית. לעתים אין שליטה על מהירות השרת המרוחק, ובמקרים אחרים בעל האתר עובד עם פלטפורמה קשיחה, כמו וורדפרס, ואין לו יכולת אמיתית לבצע כיווצים ועריכות בקוד ובמשאבי המערכת.

ואם זה לא מספיק משעשע, גוגל מוסיף הערה בתחתית דף תוצאות בדיקת המהירות שלו: "ניקוד גבוה מעיד על סבירות גבוהה לטעינה מהירה, אבל אינו מבטיח זאת". 

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012