25.8.2016

המודעות החדשות של גוגל


השינוי הגיע אלינו לישראל - מערכת הפרסום של גוגל מכריחה את הלקוחות לעבור למודעות טקסט מורחבות ברשת החיפוש ומודעות חדשות לאתר בעיצוב דינמי ברשת התצוגה. המודעות החדשות מותאמות לטלפונים ניידים ("מובייל פירסט") והוגדרו על ידי גוגל כ"השינויים הכי גדולים למודעות הטקסט שלנו מאז שמערכת אדוורדס הושקה לפני 15 שנה".



הגיע הזמן להתחיל להתרגל: מודעות הטקסט של גוגל עברו מהפיכה, וגוגל דורשת מכל המפרסמים ליצור מודעות חדשות אך ורק בתבנית החדשה: "מודעת טקסט מורחבת חדשה". אז מה חדש?

  • שתי כותרות במקום אחת: במודעות הישנות הופיעה כותרת אחת בלבד באורך 25 תווים. במודעות החדשות יש אפשרות להכניס שתי כותרות, כל אחת באורך 30 תווים.
  • שורת תיאור אחת: במודעות הישנות שהותאמו למחשבים רגילים, נדרש המפרסם לפצל את טקסט המודעה בין שתי שורות תיאור, כל אחת באורך 35 תווים. עכשיו אפשר לכתוב תיאור רציף בשורה אחת, ובאורך של 80 תווים.
  • אין כתובת לתצוגה: המפרסם נדרש לספק קישור ישיר לעמוד הנחיתה, ממנו נגזרת באופן אוטומטי כתובת התצוגה המקוצרת. אין יותר אפשרות לנסח כתובת תצוגה נפרדת במודעות החדשות.

גוגל הבטיחה כבר ב-24 במאי 2016 שמודעות הטקסט החדשות יאפשרו למפרסמים להשיג תוצאות טובות יותר על מגוון רחב יותר של מכשירים ומסכים. למעשה, מדובר בשינוי הגדול ביותר שנדרשים להסתגל אליו כותבי המודעות בקמפיינים של גוגל ברשת החיפוש הבינלאומית שלה (GSN). למרות שמודעות הטקסט הישנות שהוכנסו בעבר עדיין פעילות, כל מי שהתרגל לפורמט הישן יצטרך להבין ששיטת הכתיבה הישנה פשוט לא תעבור יותר, ברגע שתידרשו להוסיף מודעת טקסט חדשה בחיפוש.

מודעת טקסט מורחבת חדשה - מותאם קודם כל למובייל

מלבד השינוי הדרמטי למודעות הבסיסיות ביותר של גוגל ברשת החיפוש, דורשת מעתה גוגל מן המפרסמים שלה להסתגל לשינוי גדול נוסף: "מודעה לאתר בעיצוב דינמי" ברשת התצוגה (GDN) במקום מודעות הטקסט הקודמות, שעתה אינן זמינות עוד. אבל מהי 'מודעה לאתר בעיצוב דינמי'?

גוגל מסבירה ש"מודעות לאתר בעיצוב דינמי, המוצגות כמודעות טקסט או כמודעות תמונה, יכולות להתאים כמעט לכל שטח פנוי המיועד למודעות. בנוסף ניתן לעצב אותן תוך שימוש בפורמטים מקוריים כדי שישתלבו באתרים של בעלי האתרים".

בפועל, המודעות הללו דורשות מן המפרסם להוסיף לוגו באיכות גבוהה ותמונה כלשהי, גם היא ברזולוציה גבוהה מן המקובל. הלוגו חייב להיות ריבועי, בגודל מינימלי של 128x128 פיקסל, אך גוגל ממליצה על מידות של 1200x1200. בנוסף, נדרש כל מפרסם להוסיף תמונה ללא טקסט בגודל מינימלי של 600x314 פיקסלים, ומידה מומלצת של 1200x628 פיקסלים.

בשני המקרים - לוגו או תמונה - המשקל המירבי הוא 1 מגה. יחס הרוחב-גובה של הלוגו הוא 1:1 (ריבועי) אך יחס גובה-רוחב של התמונה חייב להיות 1:1.91. דרישה זו תכריח את המפרסמים לבצע עבודת חיתוך והתאמה ברמה גבוהה-יחסית, כדי שהמודעה תאושר לרוץ ברשת התצוגה של גוגל (GDN).

אם אין למפרסם תמונה מוכנה להעלות מן המחשב שלו, הוא יכול להשתמש בתמונות מהמלאי ("תמונות סטוק") שמציעה גוגל בחינם, כולן במידות 1200x627, או לתת לגוגל לסרוק את האתר שלו כדי למצוא מתוכו תמונות מתאימות.

מודעה חדשה לאתר בעיצוב דינמי - רשת התצוגה של גוגל


להבדיל ממודעות טקסט מורחבות חדשות, המודעות לאתר בעיצוב דינמי מאופיינות בדרישות שונות:
  • כותרת קצרה: עד 25 תווים. דומה למודעות הטקסט המסורתיות.
  • כותרת ארוכה: מופיעה כשורה הראשונה במודעה. מכילה עד 90 תווים, ויכולה למעשה להחליף את התיאור, שהוא השדה הבא.
  • תיאור: בא בתוספת לכותרת הארוכה, ונועד לעודד הנעה לפעולה. מכיל עד 80 תווים. יכול להופיע אחרי כותרת קצרה או ארוכה, אך לא יופיע בהכרח בכל תבנית ובכל פורמט.
  • שם העסק/מותג: עד 25 תווים. לא יופיע בהכרח בכל מודעה.
  • כתובת אתר סופית: מפנה ישירות לדף הנחיתה. אין צורך להוסיף כתובת לתצוגה - היא תיגזר אוטומטית מכתובת האתר הסופית, בדומה למודעות הטקסט המורחבות החדשות.
ואיך זה נראה ברשת התצוגה? הנה תצוגה אפשרית אחת מבין כמה:

דוגמה למודעה חדשה לאתר בעיצוב דינמי עבור רשת התצוגה


שימו לב שגם במודעות הטקסט המורחבות החדשות וגם במודעות החדשות לאתר בעיצוב דינמי, אין יותר דרישה לסמן שדה "נייד", ולמעשה נעלמה ההפרדה בין מודעות מובייל ומודעות דסקטופ.

עבור מפרסמים רבים, הדרישה לספק תוצרים גרפיים כדי להיכנס לרשת התצוגה עשויה להיות קצת מסובכת. לעסקים רבים אין לוגו מוצלח ואין יותר מדי תמונות מקוריות להעלאה. המפרסמים המקצועיים לא יתקשו להתמודד עם המטלה, אך ייתכן שהלקוחות הפשוטים יעדיפו לעבוד עם מערכות כמו "אדוורדס אקספרס" כדי להיכנס בקלות ובמהירות לרשת.

מפרסמים מקצועיים בחו"ל שהתנסו במודעות החדשות ממליצים לכתוב כמה שיותר מודעות חדשות כדי לנצל את יתרונותיהן. במקביל הם ממליצים להתמקד בכותרות כדי להעביר מסרים, לזכור שהכותרת הראשונה חשובה יותר מן הכותרת השנייה, לא לעצור אוטומטית את כל המודעות הישנות, להפסיק להשתמש במסרים שונים עבור מובייל, לוודא שתוספי המודעות לא חוזרים על הנתונים במודעות החדשות - ולאמץ מהר את החידושים כדי להביס את המתחרים שנרדמו בשמירה.

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012