22.3.2015

מעריב נגד NRG בחיפוש של גוגל

אתר "מעריב" נאלץ להילחם על קיומו בתוצאות החיפוש של גוגל, לאחר שחיפוש על שמו מעלה במקום הראשון את אתר NRG, שנמצא בבעלות אחרת ואין לו קשר ל"מעריב". כדי לקבל את הקליקים המגיעים לו, הוא נאלץ לשלם על מודעות ולקוות שגוגל יואיל בטובו להבין את השינוי

ב-2012 מכר נוחי דנקנר את "מעריב" לשלמה בן-צבי. המותג "מעריב" כלל בתוכו, במשך שנים, את אתר NRG, שעד היום מזוהה עם "מעריב". אלא שב-2014 נמכר אתר NRG לקבוצת "ישראל היום" של שלדון אדלסון.

לכן, אם מחפשים היום בגוגל את "מעריב", עדיין מקבלים במקום ה-1 את אתר nrg, למרות שבין השניים יש יריבות עסקית מרה ויומיומית. "מעריב" עצמו ממוקם שני, אבל הרחק למטה, אחרי קבוצת קישורים ארוכה של NRG וכותרות חדשותיות.

כדי לפתור את המצב המביך הזה, נאלץ "מעריב" לשלם לגוגל כסף בגלל הטעות של גוגל:

בתמונה: חיפוש על "מעריב" מעלה את NRG ראשון, ולכן "מעריב" מפרסם ב-AdWords

המקרה של "מעריב" מול NRG איננו ייחודי לשני האתרים, שנמצאים בתהליך ארוך ומכאיב של ניתוק מותגי ועסקי. אלא שלמנוע חיפוש כמו גוגל אין אפשרות להתערב באופן ידני ולוודא שאין בלבול צרכני. כל עוד קיימים ברשת המון קישורים שכוללים בתוכם את המילה "מעריב" בקישור לאתר NRG, הבלבול בין השניים נמשך, והמיקום הלא-נכון ניתן לאתר NRG.

האירוניה היא, שדווקא השגיאה האלגוריתמית של גוגל מובילה למצב שבו גוגל מקבל כסף מן הגורם הנפגע, במקום שהמצב יהיה הפוך. מן הסתם, אנשי "מעריב" עובדים עכשיו קשה כדי לשפץ את כל מערך הקישורים המסועף שבו מופיעה המילה "מעריב" בקישורים לאתר NRG, ולהיפך.

לפני כמה שבועות קיבלתי פנייה אישית בדוא"ל מבחור שכנראה עובד עבור אחד הצדדים. הוא הודיע לי ש"בדף הבא באתרכם מופיע קישור לאתר NRG" וש"אתר NRG אינו שייך עוד למעריב, והוא אתר בפני עצמו. אבקשך להסיר את שמה של מעריב מהכותרת לקישור זה".

בדקתי את הקישור, שהוצב שם ב-2010, וגיליתי שמדובר בדף ישן באתר NRG, שבו מופיע לוגו משולב, שנראה כך:



רציתי לעזור לבחור הנחמד שמנסה להפריד בין NRG ומעריב, אבל כל עוד הלוגו העתיק הזה עדיין קיים, אפשר לומר שתוכנית ההתנתקות בין NRG ממעריב, או להיפך, רחוקה מסיום אמיתי.


אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012