11.2.2015

אודי מנבר, מבכירי גוגל, עוזב אחרי 9 שנים

המדען הישראלי, ד"ר אודי מנבר, עוזב את מטה גוגל בקליפורניה אחרי 9 שנות עבודה מאומצות בחברה, במהלכן הגיע לעמדת סמנכ"ל הנדסה ומוצרי חיפוש, ניהל את כל תחום החיפוש והיה אחראי על צוות מפתחים הטוב מסוגו בעולם. מנבר, שצמח באקדמיה, החל את הקריירה המקצועית שלו ב-Yahoo והמשיך ל-Amazon, סייע לפיתוחו של מרכז הפיתוח הישראלי של גוגל, בחיפה ובתל אביב. מנבר עוזב עכשיו למכוני NIH כדי לסייע בפרוייקט הנגשת מידע רפואי לציבור





עזיבה דרמטית בגוגל: הישראלי הבכיר ביותר בחברה עוזב לכיוון מדעי. ד"ר אודי מנבר הוא בוגר הטכניון, שם הוציא בשלהי שנות ה-70 את התואר הראשון והשני שלו במתמטיקה. משם התקדם לאוניברסיטת וושינגטון, שם קיבל תואר דוקטור במדעי המחשב ב-1982. הוא גם שימש פרופסור באוני' אריזונה, ובמסגרת מחקריו בנה מנוע חיפוש ראשוני לאינטרנט, עד שעזב לסקטור הפרטי.

מנבר קיבל תפקיד מדען ראשי ב-Yahoo כבר ב-1998, וניהל צוות קטן של מתכנתים כדי לפתח את מנוע החיפוש החלוצי של החברה. לאחר שהנהלת יאהו סירבה לאפשר לו להגיע ליעדים שהציב לעצמו בתחום החיפוש, ולא אישרה הרחבת הצוות שלו, נטש מנבר את יאהו לטובת אמזון ב-2002, שם עזר לפתח את חברת-הבת A9 כדי לקדם את תחום החיפוש בחנות הוירטואלית הגדולה בעולם, באותה תקופה.

ב-2006 הצטרף מנבר לגוגל, שם קיבל תואר סמנכ"ל הנדסה (VP) והיה אחראי על אחד הצוותים המוכשרים ביותר בהיסטוריה בתחום החיפוש באינטרנט. באוקטובר 2010 כבר ניהל את רוב מוצרי החיפוש של החברה, לאחר עזיבתה המתוקשרת של מאריסה מאייר לתפקיד מנכ"לית יאהו. במסגרת זו צבר ידע עצום בכל הטכנולוגיות החדשניות ביותר בתחום מאתגר זה. לפני מספר חודשים קיבל "הסבה", ועבר לנהל את החיפוש ביוטיוב (YouTube), משרה מאתגרת אותה עזב תוך זמן קצר.

אודי מנבר (צילום: יח"צ גוגל)

העובדה שמנבר הוא ישראלי לשעבר, בוודאי שיחקה תפקיד בכך שמרכז הפיתוח הישראלי של גוגל, בניהולו של פרופ' יוסי מטיאס, הלך וצמח. "אנחנו מאוד מרוצים מהעבודה שנעשתה בישראל", אמר מנבר בראיון לגלובס ב-2010, "כך שאם מספר העובדים במרכז הפיתוח בישראל יוכפל, אני אהיה מאוד מרוצה. הם עושים עבודה חשובה".

"היו לי תשע שנים נפלאות בגוגל וביוטיוב", הצהיר מנבר לתקשורת השבוע (תחילת פברואר 2015), "אבל לא יכולתי להתנגד להזדמנויות המדהימות ב-NIH. שיפור נגישות הציבור למידע רפואי יכול לעשות הבדל גדול. אני מקווה לעזור בתחום".

למעשה, הקריירה של מנבר היתה אקדמית ברובה. הוא חיבר מספר רב של מאמרים וספרים. לאחר שזכה לתפקיד פרופסור, הוא למעשה חוזר לאקדמיה, אולי לחיים רגועים יותר, אחרי שנים רבות בליבת הכסף והכוח של עמק הסיליקון.

אין ספק שאודי מנבר הצליח להגיע הכי רחוק שאפשר, בתור ישראלי שנולד בקריית חיים. בעיתונות הישראלית תמיד מזכירים את העובדה שהוא ניגן ביחד עם יהודה פוליקר כשהיה צעיר. מבקריו מציינים את העובדה שהיה אחראי על הפרויקט הכושל Knol, ניסיון של גוגל להתחרות ב'ויקיפדיה', אבל זו רק טיפה בים. לאור העובדה שמכון מחקר כמו NIH לא משלם סכומי-עתק למדעני חיפוש, סביר להניח שד"ר מנבר החליט שעשה מספיק כסף והגיע להישגים משמעותיים במסגרת תאגידית.

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012