3.12.2014

חיפוש עמוק בפרופיל פייסבוק

כן, ניתן לחפש בתוך כל הפרסומים, הפוסטים, ההודעות האישיות והצ'אטים שכתבתם בפייסבוק לאורך השנים. החדשות הטובות: זה לא עולה כסף ולא דורש התקנה מיוחדת. החדשות הרעות: תצטרכו לבצע הורדה מלאה של כל נתוני החשבון אל המחשב שלכם, וזה ייקח קצת זמן.
עדכון (9/12/14): פייסבוק תשיק באמצע דצמבר פונקציית חיפוש פנימי לכל תכני הפרופיל. השינוי יגיע בהדרגה לגרסאות הנייחות והניידות של הרשת החברתית, ותפתור בעיה שנמשכה שנים.

אחת התכונות המרגיזות ביותר של פייסבוק היא היעדרו של מנוע חיפוש בפרופיל האישי. אם פרסמתם משהו לפני שנתיים ואתם רוצים לאתר אותו, אין לכם שום אפשרות למצוא אותו לפי מילת חיפוש כלשהי. פייסבוק מכריחה את משתמשיה לעיין בפרופיל, חודש אחרי חודש, ולהתעייף בקריאה ידנית.

קיימים שירותים חיצוניים כמו FBsearch.me שדורשים כניסה דרך חשבון הפייסבוק, אבל אתם לא רוצים לתת לאתר בלתי-אמין את המידע הכי אישי שלכם, או להסתבך גם גניבות סיסמאות.

אפשר להמתין עד שפייסבוק תואיל לפתח אופציית חיפוש פנימי בפרופיל, אבל אם אתם מתעקשים למצוא את הפוסט ההוא מ-2011, זה אפשרי - זה רק דורש ביצוע הורדה של כל נתוני החשבון אל המחשב. בשפת פייסבוק זה נקרא "הורדת ארכיון". הקובץ המלא לא מגיע מיידית, וצריך להמתין לו כמה דקות, או שעות, תלוי בעומס בפייסבוק באותו זמן.

התכונה זמינה כבר מספר שנים ואיננה חדשה, אך הרעיון להשתמש בארכיון בתור מאגר טקסט שאפשר לחפש בו כדי למצוא פוסט ספציפי, אינו מובן מאליו.

איך עושים את זה:
  • פותחים את חשבון הפייסבוק, מחפשים חץ תחתון (v) ובוחרים "הגדרות"
  • אתם נמצאים עכשיו בעמוד "הגדרות חשבון כלליות"
  • מביטים למטה, מתחת ל"טמפרטורה"
  • רואים שם "הורד עותק של הנתונים שלך בפייסבוק" - לוחצים על "הורד עותק"

מה מקבלים? כך, לפי פייסבוק:


"הורד את המידע שלך"
"קבל עותק של הדברים ששיתפת בפייסבוק."
"אנו יוצרים את הארכיון האישי שלך. נשלח לך אותו בדוא"ל כשהוא יהיה מוכן."
"מה כלול?"

  • פרסומים, תמונות וסרטונים ששיתפת
  • ההודעות ושיחות הצ'אט שלך
  • מידע ממקטע 'אודות' בפרופיל שלך
  • ועוד

לאחר שתקבלו קובץ ZIP ענק בדוא"ל, תצטרכו לפתוח אותו באמצעות תוכנת "זיפ" חיצונית. התוכן מחולק לספריות כמו html, תמונות וסרטונים. כאשר פותחים את הפרסומים בדפדפן, ניתן לבצע בעמוד חיפוש ידני כפי שהייתם עושים בכל דף-רשת (control+f למשל). מסורבל? בהחלט. אפשרי? כן.

גם אם אינכם רוצים לבצע חיפוש-עומק בנתוני העבר שלכם (הודעה חשובה שפורסמה בדצמבר 2009, למשל, ואתם חייבים למצוא אותה עוד היום), עדיין אפשר לשמור את הקובץ בתור גיבוי, למקרה שהחשבון יימחק או שתרצו להעביר אותו למקום אחר, מחשב אחר או אדם אחר. לרוע המזל, אי אפשר להעלות את הנתונים חזרה לחשבון חדש, במקרה שהחשבון הישן נמחק או אין אליו גישה.

גוגל פלוס: דווקא ברשת החברתית הכושלת של גוגל (Google+) אפשר לבצע חיפוש עמוק בתוך הפרופיל. בוחרים בתפריט הראשי "עוד" ואז "ממך" - כל החיפושים יבוצעו אך ורק בפוסטים שפרסמתם. איכשהו, גוגל יותר טובים בחיפוש מפייסבוק.

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012