22.9.2014

שופינג IL: יומיים של קניות ברשת - 11-12 נובמבר

גוגל ישראל העניקה חסות לאירוע מכירות אינטרנטי גדול, שהתקיים לראשונה אצלנו בארץ, ביומיים שבין 11-12/11. 
עשרות אתרים נתנו הנחות גדולות במגוון תחומים, במטרה לעודד את המסחר האלקטרוני בארץ הקודש. האירוע יתקיים שוב גם בנובמבר 2015

 "תודה ל-500,000 ישראלים שביקרו באתר ועזרו להפוך את Shopping IL לאירוע הקניות הישראלי הגדול ברשת", כתבו מנהלי האירוע בסיומו, כמה שניות לאחר חצות, בסופו של ה-12 בנובמבר 2014. ואכן, עשרות האתרים שהשתתפו באירוע דיווחו על עלייה משמעותית בכמות הכניסות, בעקבות ההתנפלות של הצרכנים הישראלים.

האירוע צפוי להתקיים בשנית, גם ביומיים שבין 11-12 בנובמבר 2015.

עקב הצלחת ה"סייבר מאנדיי" (Cyber Monday) בארצות רבות בעולם, הוחלט סוף-סוף בגוגל להעניק גם לישראל את ההזדמנות לאירוע דומה. אצלנו לא חוגגים את חג ההודיה (Thanksgiving) כמו אצל האמריקנים ושאר המדינות הנוצריות, וגם לנו אין "עונת קניות" כמו בתקופת חג המולד. 

לכאורה, אין הגיון מיוחד בתאריך שנבחר (נופל על הימים שלישי ורביעי, באמצע חשוון), אבל למעשה הוא נועד לתת 'פייט' ל"יום הסינגלס" הסיני (11/11), שהפך בשנים האחרונות ליום השופינג המקוון הגדול ביותר בעולם. כאשר הסינים נותנים הנחות גדולות לישראלים, אתרי המכירות הישראלים נאבקים כדי להישאר רלוונטיים, גם בהיצע וגם בהנחות.

בגוגל הגדירו את האירוע כ"48 שעות בלבד של מבצעים שווים עם כל המוכרים המובילים". גוגל הקימה אתר מרכזי (Shopping IL 2014) שדרכו נחשפו הגולשים למבצעים חמים, תוך הפניה לאתרי המוכרים. כל אתר הציג מבצע מיוחד כדי למשוך תנועה. המטרה היא לעודד קניות ברשת, בעיקר דרך "חווית משתמש איכותית" שאמורה להשאיר "טעם של עוד".


לפני ההשקה: אתר שופינג IL הרשמי של גוגל ישראל (נכון ל-3/11/14)

קטגוריות הפעילות היו פארם וקוסמטיקה, מוצרי חשמל, בית וגן, ילדים ותינוקות, פרחים, תכשיטים ואקססוריז, אופנה, אופטיקה, ספורט ומחנאות, ספרים, מתנות ומוצרים לחיות מחמד. בעמוד הבית מוצגות כל הזמן "עסקאות נבחרות" ורשימת עשרות המותגים המשתתפים.

האתרים נדרשו לייצר "מבצעים אטרקטיביים וייחודיים" ל-Shopping IL למשך 48 שעות, בדגש על מבצעים חסרי-תקדים המעודדים תנועה חזקה. בין העסקאות אפשר היה לראות גם הנחות של 50% ומעלה, כאשר מדי פעם אפשר לתפוס מוצר שנמכר אף ב-66% הנחה (בד"כ רק במוצרים קטנים).

כל מבקר באתר עבר 'תיוג' באמצעות טכניקת סימון המכונה "רימרקטינג" (Remarketing), שלמעשה מאפשרת למערכת הפרסום של גוגל 'לעקוב' אחריו ולהציע לו פרסום של המבצע באתרים רבים בהם יגלוש ברשת. שיטת ה'רימרקטינג' ("שיווק-מחדש", מונח שהמציא גוגל) איננה ייחודית לאתר שופינג IL אך היא חשובה כדי ליצור את התחושה שמדובר במבצע ענק, המציף את כל שטחי המדיה ברשת.


כאמור, ב-11/11/14 (יום שלישי) החל האירוע, כאשר האתר השלם עלה לאוויר. בשעות מסוימות נרשם עומס כבד על האתר, שגרם לו לכמה נפילות קצרות וגם לדקות של האטה במהירות הטעינה. בימים שלפני האירוע השיקה גוגל קמפיין מדיה גדול ברחבי הארץ, כולל תחנות אוטובוסים, מודעות ברשת וסרטון יוטיוב המציג אישה עסיסית בשם אילנית, "מנהלת בית" בסוף שנות ה-30 לחייה (בערך), שקונה מוצרים שונים לכל בני משפחתה בלי לצאת מהבית, דרך הלפטופ והנייד.

במדור הטיפים של אתר האירוע, המליצו בגוגל ישראל לחפש את העסקה המשתלמת ביותר על ידי השוואת מחירים, לעקוב אחרי המבצעים החמים, לקרוא המלצות גולשים, לבדוק היטב את מדיניות המשלוחים בכל אתר, ולוודא שכל אתר קניות הוא מאובטח כראוי. באתר ניתן גם להירשם לניוזלטר.

קשה היה לדעת מראש עד כמה יצליח האירוע, ואם עמד ביעדיו הכמותיים והאיכותיים. בשנתיים האחרונות התבגר שוק המסחר האלקטרוני בישראל, בעיקר הודות להצלחתם של אתרי מכירות סיניים בינלאומיים, המציעים מוצרי צריכה במחירים נמוכים מאוד, לעתים ללא דמי משלוח. פלח אחר הוא האתרים האמריקניים, המציעים סחורה איכותית יותר, בשילוב עם אתרי הפצה המאפשרים רכישה מארה"ב גם מאתרים שאינם שולחים ישירות לישראל.

עם זאת, גם האתרים הישראליים הפכו בתקופה האחרונה ליבואנים ישירים של סחורה סינית, ולכן הצליחו להציע מחירים נמוכים ולהתחרות ביבואנים בעלי חנויות פיזיות. יהיה מעניין לראות סיכומים אובייקטיביים של האירוע הזה, וכיצד ישפיע על הרגלי הקניות של הישראלים דווקא בחורף. בסופו של התהליך, רובנו ניאלץ לחכות בתור הארוך של סניף הדואר המקומי, כדי לקבל את חבילת הקרטון שלנו.


מתוך מצגת שופינג IL


הצטרפות למבצע שופינג IL - הוראות טכניות
הפרטים הבאים רלוונטיים לאירוע שהתקיים ב-2014, אך אינם עדכניים לאירוע שיתקיים ב-2015. 
גוגל לא גבתה דמי השתתפות מן העסקים המצטרפים לאירוע, ואף השקיעה מכספה בקמפיין כלל-ארצי שנועד ליצור עניין ומשיכה, אבל דרשה מן האתרים המוכרים לעמוד בתנאים מסוימים, לסייע בהצלחת המבצע. גוגל הפעילה כלי תקשורת דרך יחסי ציבור, השתמשה ברשתות המדיה שלה (רשת החיפוש ורשת התצוגה), פעלה ברשתות חברתיות והפעילה שותפי מדיה נוספים.
 
כל אתר מסחר אלקטרוני בישראל שרצה להצטרף ל'שופינג IL', נדרש להעביר עד חמישה מבצעים שיופיעו באתר המרכזי. ניתן וכדאי להציע מבצעים נוספים בכל אתר מכירה. כל אתר מוכר נדרש לשלב את לוגו המבצע בעמוד הבית ובמודעות מדיה, שבוע לפני האירוע. יש ליצור דף נחיתה ייעודי עם המבצעים המיועדים לאירוע, להדביק סטיקרים על משלוחים מהאתר שבועיים לפני ובמהלך האירוע, ולאחר המהלך - לשתף מידע על שינויים יחסיים (באחוזים) בתנועה ומכירות במהלך Shopping IL.

בנוסף, ניתן להצטרף למהלך קנייה חברתית ("סושיאל"): לספק 70 קודי הנחה בערך כספי משמעותי ל"מובילי דעה", וכן כ-300 קודי הנחה בערך כספי נמוך לחלוקה "לעוקבים שלהם", לפי הגדרת גוגל.

לפי לוח הזמנים שקבעה גוגל ישראל ב-2014, כבר ב-2/10 יש לחתום על חוזה להשתתפות במהלך, להעביר לוגואים וקודים הנחה, ולהגדיר קטגוריות השתתפות.
  • ב-19/10 יועברו מידע, תמונות וקישורים עבור 5 המבצעים המובילים שיוצגו באתר Shopping IL.
  • ב-26/10 יועבר URL לעמוד נחיתה ייעודי של כל אתר מכירות, אל גוגל.
  • ב-28/10 יחל הקמפיין של גוגל לקידום האירוע.

שופינג-IL של נובמבר 2015 יתקיים בחסות מיוחדת עם חברת ישראכרט. הוא ממותג כעת ב"חג הקניות הישראלי ברשת".

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012