7.7.2014

הציור השבועי לילד: לאן נעלם רונאל פישר?

אירוניה מרה: עו"ד רונאל פישר, שנעצר בחשד לתיווך בשוחד, "נעלם" מן הפאנל המכובד של יום עיון, מטעם הפורום הפלילי הארצי של לשכת עורכי הדין. למרבה הפליאה, כותרת יום העיון היא "העמדה לדין פלילי של עורכי דין במסגרת מילוי תפקידם - האם לא הרחקנו לכת?"


חיטוט קטן בזכרון המטמון של גוגל מאפשר לראות כיצד הוסר עו"ד רונאל פישר מרשימת האורחים בצורה שקטה, ובלי להשאיר עקבות. הנה תמונת ה"לפני" (המעצר):

תוכנית יום העיון בהשתתפות עו"ד רונאל פישר.
מקור: זכרון מטמון גוגל, 1 יולי 2014

בעקבות מעצרו של עו"ד פישר, נאלצו אנשי הפורום הפלילי "לתקן" את התוכנייה, וכך עשו, בלי לומר מילה על השמטת האורח מן האירוע. הנה תמורת ה"אחרי" (מעצר):

עו"ד רונאל פישר 'נמחק' מן הפאנל
צילום מסך, אתר לשכת עורכי הדין, 7 יולי 2014

במקרה נדיר שבו אחד מאורחי הפנאל אינו יכול להשתתף כי נעצר בחשד למעורבות בפרשיית שחיתות חמורה שהתפרסמה בכל רחבי הארץ, ראוי לחשוב פעמיים לפני שמעדכנים את נוסח התוכניה בלי לציין זאת. ההנחה שאפשר לעדכן כל דף באינטרנט בלי שגולש מיומן יוכל למצוא גרסאות קודמות של הדף, היא הנחה לא נכונה.

יום העיון אמור להתקיים ביום חמישי, 10 יולי 2014, בבית הפרקליט בת"א. באירוע מתוכנן פאנל בהשתתפות משפטנים מכובדים כמו עו"ד יהושע (שוקי) למברגר [לשעבר המשנה לפרקליט המדינה בעניינים פליליים], עו"ד מיכאל טאוסיג (יו"ר ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין), עו"ד אלי זהר (סניגור בכיר), עו"ד אליעד שרגא (יו"ר התנועה למען איכות השלטון). עו"ד רונאל פישר הופיע אחרון ברשימת אנשי הפאנל.

היה אפשר לצפות שדווקא לשכת עורכי הדין, מכל הגופים, תגלה רגישות גבוהה יותר לנושא האתיקה של עורכי הדין, כאשר מתפרסמת פרשה שבה מעורב עו"ד בכיר ביחסים בעייתיים עם קצינים במשטרה, המקבלים (לכאורה) שוחד בסכומי כסף גדולים תמורת פרטים מחקירות רגישות.

היה גם אפשר לצפות מגוף רציני ומנוסה כמו לשכת עורכי הדין, שיידע לזהות את המבוכה הרבה סביב גילוי "היעלמותו" של אחד מחברי הפאנל, זמן קצר לפני האירוע, ויתייחס אליה בפומבי. האם באמת חשבו חברי הלשכה שאף אחד לא ימצא גרסה קודמת של אותו דף, או יזכור מה פורסם קודם? הרי התוכניה הופצה ברשת מזמן, ולעורכי דין יש זיכרון מצוין.

בשולי העניין יש לומר, כי נושא הדיון - "העמדה לדין פלילי של עורכי דין במסגרת מילוי תפקידם: האם לא הרחקנו לכת?" קיבלה תשובה ברורה למדי, עם מעצרו של עו"ד פישר בפרשה שהוגדרה כ"מטלטלת את צמרת המשטרה". יש לזכור, כי עו"ד פישר מקורב לקצינים בכירים במשטרה כמו תנ"צ אפרים ברכה, וקשריו הענפים מגיעים עד למפכ"ל, יוחנן דנינו.

כאשר נעצר עו"ד פישר לאחר שתועד מקבל שוחד כספי גדול תמורת סגירת תיק חקירה (לכאורה), הוא ניסה להשתמש בחסיון עורך הדין שלו כדי לחסום את המשטרה מלערוך חיפוש בתיקו וברכבו. כמו כן טען עו"ד פישר להגנתו, כי לא מדובר בשוחד או סחיטה אלא בתשלום שכר-טרחה מלקוחו (אלון חסן, נמל אשדוד).

בכל אופן, בעקבות מעצרו של עו"ד רונאל פישר, ייאלצו מספר גופים להחליט האם הם מעוניינים להמשיך להעסיקו, למשל "המרכז האקדמי שערי משפט" (רשימת מרצים מן החוץ) או הצוות המקצועי של ICU. בתוכנית "המיזם" כבר החליטו מהר מאוד להיפרד ממנו.

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012