10.2.2013

גדעון סער ורומן השירותים: גוגל מציע סקנדל

הצעות החיפוש של גוגל מאיימות להפיל שר חינוך בישראל: מנוע החיפוש הפופולרי בישראל מציע "רומן שירותים" שערורייתי, שבעקבותיו, לכאורה, התגרש גדעון סער מאשתו; בדיעבד, לא ניתן לקבוע בוודאות אם הפרשה גרמה לכך שסער נאלץ להסתפק בתיק הפנים, בממשלת נתניהו השלישית; ב-17/9/14 הודיע במפתיע על פרישה מהחיים הפוליטיים

מי שחיפש "גדעון סער" בגוגל, בימים הסוערים של טרום-בחירות 2013, קיבל:

הצעות החיפוש של גוגל: גדעון סער בשערוריית השירותים (13 ינואר 2012) שלא פורסמה

זה מה שראו תלמידי ישראל, כאשר הם חיפשו את שר החינוך שלהם. מכובד? לא ממש.

להזכירכם, גדעון סער היה אז גרוש [במאי 2013 נודע כי הוא מתכוון להתחתן בשנית, הפעם עם גאולה אבן], אבל באתר הכנסת הוא היה, עד לאחרונה, עדיין נשוי. הסטטוס שלו השתנה ל"גרוש", אולי בעקבות התגובות לפוסט זה, אך רק לאחר מועד פרסום פוסט זה לראשונה, ב-13/1/13:

ח"כ גדעון סער באתר הכנסת: מצב משפחתי "נשוי", בפועל - גרוש טרי
צילום מסך: 13 ינואר 2013; הערה: אתר הכנסת עודכן לאחר פרסום פוסט זה


צילום מסך מאתר הכנסת, 27 ינואר 2013; המצב המשפחתי השתנה ל"גרוש" רק לאחר פרסום פוסט זה


הפער בין התדמית המשפחתית הנקייה ובין המציאות (גרוש בנסיבות שליליות, יוצא עם עיתונאית), מתבטא גם באתר הרשמי של גדעון סער, במדור "משפחתי ואני", שלא עודכן מאז יוני 2011:

בתמונה: צילום מסך מתוך "משפחתי ואני" - גדעון סער עם גרושתו, במדור שלא עודכן כבר זמן רב, באתרו הרשמי

גם בפרופיל הפייסבוק שלו, גדעון סער לא פירט על מצבו המשפחתי: האם נשוי, גרוש או סתם רווק. הוא בחר להשאיר את המידע הזה בחוץ, כחלק מ"מדיניות העמימות" שלו.

הרומן של סער עם גאולה אבן (התגרשה ב-2012) משתלט לגמרי על הצעות החיפוש של גוגל:

הצעות חיפוש על גאולה אבן - גדעון סער, מתגרשת ועוד - 10/2/13

להזכירכם, גאולה אבן היא עיתונאית שאמורה להגיש תוכנית ראיונות נטולת-פניות בערוץ הראשון, השייך לרשות השידור - מוסד ציבורי. הרומן שלה עם גדעון סער עשוי להכניס אותה לניגוד עניינים חריף:

"לא יעמידו עצמם עיתון ועיתונאי במצב שבו קיים חשש לניגוד עניינים בין חובותיהם כעיתון וכעיתונאי לבין כל אינטרס אחר".

["ניגוד עניינים" - סעיף 15א, תקנון האתיקה המקצועית של העיתונות בישראל]

ב-5 מאי 2013 פורסם כי גדעון סער מתכוון להתחתן עם גאולה אבן בחודש יוני. 

אם גדעון סער, מבכירי הליכוד-ביתנו, מאמין שהצעות החיפוש של גוגל הן בגדר דיבה, הוא חייב לתבוע את גוגל. הרמיזות על רומן, שירותים ושערוריות אינן צריכות להישאר שם, אם אין אמת מאחורי הפרטים. אם סער יודע שאין בסיס מאחורי "רומן השירותים", שבעקבותיו לכאורה נזרק מהבית ובסוף התגרש מאשתו (הגרושה, שלי סער, שומרת על שתיקה בנושא זה) לאחר 22 שנות נישואין, הוא צריך להבהיר לציבור מה לעזאזל קורה כאן.

עוד הצעות חיפוש של גוגל: והפעם, גדעון סער והשירותים במועדון

השמועות על רומן השירותים של גדעון סער, לפיהן הוא שכב עם קטינה בשירותים של מועדון בתל אביב ("הגילדה"), רודפות אותו כבר זמן רב. סער לא עשה מספיק כדי להזים את השמועות הללו, ולא פעל במסלול הדיבה הראוי. כפי שזה נראה עכשיו, הוא גם לא פעל כראוי בכל מה שנוגע להצעות החיפוש של גוגל. 

ייתכן מאוד שמדובר בסיפור מופרך, אבל אם חלק מהעיתונאים בישראל יודע את פרטי הפרשה, ייתכן שמדובר כאן במידע שמוסתר מן הציבור בכוונה למטרות סחיטת פוליטיקאים ("תחקיר-כספת"), או גרוע מכך - שהסיפור המלא תוכנן להתפוצץ רק סמוך ליום הבחירות, במטרה לפגוע אנושות במפלגת הליכוד-ביתנו.

המצב הקיים הוא בלתי נסבל: מחד, השמועות רצות חופשי באינטרנט. מצד שני, סער לא התמודד עם הנושא בשום דרך. גוגל אכן משקף את החיפושים האמיתיים על גדעון סער כיום, אך אם הציבור מחפש את המידע בגוגל, סימן שהוא צריך לקבל תשובות ברורות על השאלות המתעוררות כאן.

דבר אחד בטוח: הרומן של גדעון סער עם גאולה אבן, שמופיע בראש רשימת ההצעות של גוגל ישראל, הוא בגדר עובדה מוכחת, מצולמת ומתועדת. ואכן, חתונתם המתוכננת ליוני 2013 מבהירה זאת. וזה מה שהופך את סיפור השירותים למבלבל עוד יותר: בכל הנוגע לרומן השירותים שעליו רומז גוגל, קיים ערפל ואין לנו שום דבר להתבסס עליו, מלבד עדות-לכאורה של מאבטח. לכן סער חייב להתמודד עם גל השמועות ולסגור את הסיפור.

שר החינוך של מדינת ישראל (דאז) לא יכול להמשיך ולהסתובב עם שערורייה שכזו מאחורי גבו. גדעון סער הוא בחור נאה עם תדמית נקייה, אבל עכשיו כשהוא שר החינוך, השמועות עליו מתחילות להיות נוראיות. זה מביך אותי באופן אישי, לראות את ההצעות המגונות הללו, בתוך תיבת החיפוש החגיגית של גוגל ישראל.


עדכון - דצמבר 2013:
המציאות השתנתה, ואיתה גם ההצעות של גוגל. גדעון סער התחתן עם גאולה אבן, והזוג גם ילד תינוק (שמו: דוד סער) בסוף 2013.

עכשיו, הרבה אחרי הבחירות, וכשזוגיות חדשה בחייו של שר הפנים, כך נראות הצעות גוגל על שמו:





עדכון - ספטמבר 2014:
גדעון סער הודיע במפתיע על פרישה מן החיים הפוליטיים. שר הפנים הצהיר כי יעזוב את ממשלת נתניהו מיד לאחר החגים. הודעת ההתפטרות הגיעה יום אחד לאחר שאשתו, גאולה אבן-סער, הושעתה משידור בערוץ הראשון, לאחר שלא צייתה להוראה של ראש מחלקת החדשות הטרייה, איילה חסון, שלא לראיין חברי ליכוד. 


עוד פוסטים באותו נושא:


3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אורי, הפוסט הזה לא במקום, אני בהחלט לא ממחבבי סער אבל עצם זה שאתה רושם פוסט כזה שבפועל ובאופן טבעי מתברג גבוה בגוגל אתה עוזר להפיץ את השמועה חסרת הביסוס הזאת שיכולה לפגוע במשפחה.
הרי ביננו, אם באמת היתה פרשייה כזאת לא משנה כמה סער מקורב לתקשורת-אין סיכוי שהוא היה מצליח להסתיר אותה.
אגב, לפני כשנה פורסם בפורומים של רוטר הסיפור על מי שהתחיל להפיץ את השמועה הזאת (גם כאן זה פוגע במישהו אחר ולכן לא ארחיב)

חופש החיפוש אמר/ה...

תגובה לאנונימי:

1) אני לא יודע אם השמועה הזאת היא נכונה או לא. אני כן יודע שהרבה אנשים מחפשים אותה, ושגוגל מציג את השאילתות הללו בתור הצעות.

2) בפוסט כתבתי שבאתר הכנסת היה כתוב שגדעון סער הוא נשוי, למרות שהוא היה כבר גרוש. זמן קצר לאחר פרסום הפוסט, זה תוקן באתר הכנסת.

3) באתר של גדעון סער עצמו, הוא לא כותב אפילו מילה אחת על הגירושין, על הבילויים שלו ב"גילדה" ועל הרומן שלו עם גאולה אבן.

4) אם סער חושב שאכן מדובר בשמועות ותו לא, הרי שהוא צריך לפנות לאנשי גוגל ישראל, ולבקש מהם להסיר את ההצעות הללו מן החיפוש.

5) באתר של ריצ'רד סילברסטיין פורסמה כתבה על השמועות הללו, אך סער לא תבע את סילברסטיין.

6) סער הוא איש ציבור בכיר מאוד, שר חינוך בישראל (לפחות עד לאחרונה), והציבור רשאי לדרוש ממנו נקיון כפיים מוחלט, במיוחד בנושא קטינים. לכן העליתי את השאלה - למה גוגל מציע הצעות כאלה?

7) אין ויכוח עובדתי באשר לכך שגדעון סער אכן התגרש מאשתו ועזב את הבית לאחר כ-22 שנות נישואים. הסיבה לגירושים מעולם לא הובהרה בצורה רשמית.

8) זה לא קשור אם אני מחבב את גדעון סער או לא (האמת היא שאני כן מחבב אותו), אבל זה לחלוטין לא רלוונטי לעובדה שגוגל מציע הצעות שהן מביכות מאוד מבחינת סער ומשפחתו.

9) אתה טוען שאם היתה פרשייה כזאת, אז "אין סיכוי שהוא היה מצליח להסתיר אותה" מן התקשורת. אתה רוצה שאזכיר לך את העובדות בנושא רמון ובתיק קצב? במקרה של קצב, העיתונאים ידעו ולא פרסמו כלום במשך שנים. במקרה של רמון, הרבה עיתונאים תמכו ברמון לפני ההרשעה ואחרי ההרשעה.

10) כתבתי פוסטים על כך שגוגל מציע חיפושים בעייתיים מאוד על אישים אחרים, ולא שמעתי מאף אחד שזה לא בסדר שזה מתפרסם.

ציניקן אמר/ה...

אך איזו מדינה נחמדה. מנשיא, דרך שר אוצר, ראש ממשלה, שר תיירות, שר חינוך הועוד כהנה וכהנה - כולם דוגמאות מרהיבות לילדי ישראל. את תמונתו של נשיאנו הנערץ היה צריך לקהחליףבכל בתי הספר, ועכשיו התקנא בו שר החינוך ובחר בדוגמא אישית לילדי ישראל: טיול בחברון וטיול בשרותי מועדוני לילה

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012