2.2.2012

דפדפן כרום יעקוף את אקספלורר בישראל באוקטובר 2012


מניתוח השינויים בנתחי השוק של שני הדפדפנים המובילים מאז ינואר 2010 ואז היום, מתברר שבאוקטובר 2012 יחזיק "כרום", הדפדפן של כרום, בנתח שוק ישראלי של 42%, ובכך יעקוף לראשונה את "אקספלורר" של מיקרוסופט, שיירד עד אז לנתח שוק של 41% שוק בלבד

בינואר 2010 היה הדפדפן של מיקרוסופט, "אינטרנט אקספלורר" (IE), מונופוליסט ישראלי מושלם: 78% נתח שוק. באותה תקופה, גוגל כרום היה תינוק: 7% שימוש בלבד בישראל. המלחמה בין כרום ובין אקספלורר התנהלה בצורה אלימה ומהירה, כאשר "פיירפוקס" של מוזילה לא מעורב כלל בלחימה, ושומר על נתח שוק צנוע של 12%.

על פי נתוני סטאט-קאונטר (StatCounter Globabl Stats), רק בספטמבר 2010 אפשר היה להרגיש שינוי מגמה משמעותי ראשון בישראל: אקספלורר ירד ל-67%, ואת הכל הרוויח כרום (16%).

השינוי בנתחי השוק של אקספלורר וכרום בישראל הוא הדרגתי ורציף: בממוצע, אקספלורר מאבד בכל חודש כ-1.1% לטובת כרום. הירידה היא ברורה ומובהקת לאורך כל חודשי 2010-2011.

לכן, בעזרת ביצוע אקסטרפולציה פשוטה ל-2012, נראה כעת כי בקיץ 2012 ישתוו שני הדפדפנים בישראל, וזאת לראשונה. ניתוח שמרני של הנתונים מדבר על ספטמבר-אוקטובר 2012 בתור התאריך ההיסטורי שבו כרום יעקוף את אקספלורר בשוק הישראלי, לראשונה אי-פעם.

מסתבר שישראלים רבים הבינו מהר מאוד את ההבדל המרכזי שבין אקספלורר לכרום: מהירות. מרבית הישראלים לא נחשפו ל"פיירפוקס" מעולם, כך שמבחינתם, "כרום" היתה החלופה הרצינית הראשונה לאקספלורר האיטי והשנוא. גוגל הפעיל בישראל מסעות פרסום גדולים לשיווק הכרום, חלקם אף בשלטי חוצות, ועודד הורדות גם מתוך תוצאות החיפוש. את הפירות תקטוף גוגל ישראל בקיץ הקרוב.

נתח השוק של 'ספארי', הדפדפן של אפל, אמנם כמעט ושילש את עצמו בישראל מאז תחילת 2010, אבל מדובר על עלייה צנועה-יחסית, מ-0.7% עד ל-2.1% כיום. לפי קצב הגידול הנוכחי שלו, בתחילת 2013 צפוי ספארי לזכות בנתח שוק של 2.85% בלבד.

עדיין מוקדם לומר כיצד תשפיע הצלחת האייפון והאייפד על נתח השוק של 'ספארי' בישראל, אך שוק הטאבלטים מצביע על כיוון אחד ברור: אקספלורר כבר לא שם. אף טאבלט בולט, לא של אפל ולא של סמסונג (טאב) או אמזון (קינדל פייר), לא משתמש ב'אקספלורר'.

עד פברואר 2012, הטאבלטים של אנדרואיד הגיעו עם דפדפן אנדרואיד ייעודי, שהוא שילוב בין וובקיט ובין המנוע של כרום, אבל הוא לא נקרא 'כרום'. זה השתנה ממש לאחרונה, כאשר גוגל הכריזה על השקת דפדפן כרום לאנדרואיד (בינתיים רק לגרסה 4, ICS).

בארה"ב, לעומת זאת, המלחמה שמנהל כרום מורכבת יותר: פיירפוקס אמנם נמצא בירידה, אבל הוא מחזיק בנתח שוק של 20%, ואילו אקספלורר נותר בעמדה נוחה, עם נתח של 46% כיום. כרום, לפי סטאט-קאונטר, מחזיק רק 19% נתח שוק, במדינה החשובה ביותר עבורו - ארצות הברית של אמריקה.

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012