27.7.2011

מהפיכה מקומית: גוגל משיקה את אדוורדס אקספרס

גוגל מנמיכה את רף הכניסה למפרסמים בעזרת מערכת פשוטה יותר עבור עסקים מקומיים, כאלו שהמיקום הפיזי שלהם הוא קריטי, ושלחלקם אפילו אין אתר אינטרנט.

מערכת אדוורדס אקספרס (AdWords Express) מיועדת למגזר ה"לוקאלי", עסקים קטנים, שכונתיים, פינתיים, כאלו שאין להם נוכחות מעבר לרדיוס של קילומטרים ספורים. לעסקים הללו לא היה משתלם לבנות אתרים בשנים האחרונות, ולכן גוגל מציע להם לפתוח פרופיל עסקי קצר (כמו חשבון פייסבוק, במידה מסוימת), שיאפשר ללקוח למצוא אותם ב"גוגל מפות" בעזרת פרופיל עסקי של "גוגל פלייסס" (Google Places).

השקת אדוורדס אקספרס היא אירוע חשוב בגוגל, שבמשך שנים ניסה להיכנס לפלח העסקים הקטנים והשכונתיים בארה"ב ומחוצה לה. המערכת החדשה היא פשוטה הרבה יותר מה"אדוורדס" הרגיל: המפרסם הקטן לא נדרש להשקיע זמן ומשאבים בעריכת הקמפיין וניהולו. גוגל פיתח טכנולוגיה חדשה שמאפשרת אופטימיזציה אוטומטית לכל מרכיבי מסע הפרסום של הלקוח השכונתי הקטן.

אפשר לקרוא לזה "גוגל שכונה", בסלנג הישראלי. הפרסום מופיע אך ורק באיזור המצומצם שבו פועל העסק, אפילו לא בהכרח בכל רחבי היישוב שבו הוא ממוקם. גוגל מדגישים את שלושת הנקודות המרכזיות המבדילות את 'אקספרס' מן המערכת הרגילה: לא צריך נסיון בפרסום, לא צריך משרד או חנות (רק כתובת פיזית), ולא צריך אתר אינטרנט.

תוכנית ה"אקספרס" זמינה כרגע בארה"ב, אך הממשק אמור לאפשר הצטרפות של משתמשים חדשים בעברית, לפחות בקרוב. לכאורה, מדינת ישראל מופיעה ברשימת המדינות הנכללות בשירות החדש, ובכל מקרה "גוגל פלייסס" כבר זמינה לישראלים מזה זמן רב. עם זאת, בגוגל מציינים שהתוכנית פתוחה בארה"ב, בלי להשתמש במינוח "בלבד".

המגזר השכונתי, רחב ככל שיהיה, לא טופל כראוי ע"י גוגל ב-10 השנים האחרונות. פייסבוק, למשל, פונה למגזר הזה ומעודד אותו לפתוח דף עסקי. גוגל יצטרכו לעשות מאמץ רציני בפנייה למגזר הזה, כיוון שקשה יותר למצוא אותו. זהו פרויקט קלאסי של מאריסה מאייר, אחת הסמנכ"ליות הבכירות בגוגל, שעברה כדי להתמקד בפיתוח השיווק הלוקאלי בגוגל.

כש"אדוורדס" הושק בתחילת המאה הזו, הסיסמה שהגה סרגיי בריין, אחד משני מייסדי גוגל, עבור השירות היתה: "יש לך כרטיס אשראי ו-5 דקות?". היום, גוגל חוזרת אחורה לימים הפשוטים ההם, כשכל הטכנולוגיות הסלולריות מאפשרות לה לשרת כל גולש, סוף-סוף, לפי מיקומו הפיזי המדויק בעולם.


5 תגובות:

לומד אמר/ה...

שאלה:
האם הפרויקט הזה גם מתאים לישראל?

חופש החיפוש אמר/ה...

תשובה ללומד:
"האם הפרויקט הזה גם מתאים לישראל?"
כן, גם בישראל.
גוגל פלייסס רלוונטי לכמעט כל מדינה בעולם, וכשניסיתי להירשם לתוכנית היום, ישראל הופיעה ברשימת המדינות.

לומד אמר/ה...

תודה

אביב מנוח אמר/ה...

מתאים אולי, פעיל עדין לא.
AdWords Express is currently available in the United States

אוננות אינטלקטואלית אמר/ה...

כדאי לציין שזה עוד נדבך בדרכה של גוגל להפיק רווחים נוספים על חשבונם של אנשים שאינם יודעים את סודות המערכת.

"אקספרס" תעשה אופטימיזציה אוטומטית בגבולות הסכום היומי שהקציב המפרסם, אבל rest assured שגוגל לא תפסיד פה ולו אגורה שחוקה אחת. היא תרוויח מכל מי שרוצה נגיסה מהירה בפרסום מקוון, בלי שהוא מבין איך לפרסם ובמקביל להוריד עלויות.

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012