10.3.2009

עיירה צרפתית שוקלת שינוי שם בגלל מנועי חיפוש

הסיפור הזה אמנם התפרסם ב"טלגרף" הבריטי ב-26 בפברואר, אבל הוא פשוט טוב מדי מכדי שיהיה אפשר להתעלם ממנו.

עיירה צרפתית ושמה "או" (Eu) שוקלת ברצינות שינוי שמה, בגלל שמנועי חיפוש כמו גוגל מעדיפים להציג אתרים של האיחוד האירופי או אתרים הקשורים לדומיין האירופאי הרשמי (eu.) לפני האתר הרשמי של עיירת התיירות המונה כ-8,000 תושבים, וממוקמת בצפון-צרפת, באיזור נורמנדי.

ב"גוגל צרפת", העיירה מופיעה ראשונה בחיפוש פשוט על "eu". אבל לא זה המצב בגוגל העולמי, בגוגל הבריטי או בגוגל הגרמני, וגם לא בגוגל ישראל. זו לא פאשלה של מהנדסי גוגל - להיפך: הרוב המוחלט של הגולשים בעולם לא מכיר את העיירה ולעולם לא יבקר בה. האיחוד האירופי, לעומת זאת, מעניין בוודאי כמה מאות מליוני בני-אדם.

העיירה "או" (eu) עצמה קיימת עוד משנת 1151. היא אפילו שרדה את הוראת המלך לואי ה-11, שפקד לשרוף אותה כמעט עד היסוד בשנת 1475. עם זאת, דווקא מיקום נמוך במנועי חיפוש עשוי להצדיק חיסול שמה ההיסטורי. ראש העיר של או, מארי-פרנסואה גאויה, מאמין ששמה הנוכחי של העיירה פוגע בכשליש מהכנסות התיירות שלה. לכן הוא מציע להעלות את נושא שינוי השם כמשאל בפני תושבי העיירה.

העיירה "או" בצרפת (משמאל: הסמל ההיסטורי שלה)


שינוי שם של עיירה, אפילו קטנה כמו "או", עשוי לקחת למעלה מ-5 שנים. תהליך האישור עובר דרך הפרלמנט והממשלה. בעוד חמש שנים גוגל כנראה עדין יהיה איתנו, ושאר מנועי החיפוש לא צפויים להשתנות בצורה דרסטית, כך שראש העיר רק זקוק לשכנע את תושבי העיירה שאי אפשר להמשיך עם שם כל כך קצר ומבלבל (eu).

בין החלופות המוצעות אפשר למנות את "ויל ד'או" (Ville d'Eu), "או-לה-שאטו" או "או-א-נורמנדי". נראה שתושבי העיר לא יתנתקו לחלוטין מן השם המקורי, אלא רק יבחינו אותו מן הקיצור הנוכחי של האיחוד האירופי.

לתשומת ליבה של העיירה פריז, טקסס - המונה רק 26 אלף תושבים ומבלבלת יותר מדי אנשים מאז 1845.



תגובה 1:

דוד (שם בדוי) אמר/ה...

איזה מזל שכאשר מחפשים "ראשון" בגוגל, "ראשון לציון" זו התוצאה הראשונה

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012