6.11.2008

ביטול הסכם גוגל-יאהו - מה הם אומרים באמת

מה עומד מאחורי ההכרזות היפות של אנשי גוגל, יאהו ומיקרוסופט לאחר פיצוץ הסכם שיתוף הפעולה בין גוגל ויאהו, בעקבות הודעת משרד המשפטים האמריקני שלא יאשר את ההסכם (נוב' 2008)
יאהו מכריזה (הילארי שניידר, סמנכ"לית ביאהו ארה"ב, הודעה מיוחדת בתפוצת דוא"ל):
"...יאהו ממשיכה להאמין בתועלות שמביא ההסכם, ומאוכזבת מכך שגוגל בחרה לסגת מן ההסכם במקום להילחם עליו בבית המשפט..."

יאהו למעשה אומרת:
"...גוגל ידעו בדיוק למה הם נכנסים כשהם יזמו את ההסכם הזה. אנחנו ממש צריכים את ההסכם, כדי שמיקרוסופט לא תאכל אותנו מחר לארוחת בוקר. אז מה גוגל חושבים לעצמם עכשיו? אין להם ביצים בשביל ללכת ראש בראש נגד החבר'ה בוושינגטון? בשביל מה הם מעסיקים את כל הלוביסטים שלהם? בשביל מה יש להם מחלקה משפטית בגודל של צבא סין? לא מפקירים פצועים בשטח..."

* * *
גוגל מכריזה (דיויד דראמונד, סמנכ"ל בכיר, גוגל ארה"ב):
"...זה ברור שרגולטורים ממשלתיים וכמה מפרסמים ממשיכים להביע דאגות מן ההסכם הזה. אם היינו ממשיכים הלאה עם ההסכם הזה, היינו נכנסים למאבק משפטי ארוך וגורמים נזק לכמה מן השותפים המוערכים שלנו...הדבר דומה לנסיעה בדרך החדשנות עם ההאנד-ברקס למעלה..."

גוגל למעשה אומרת:
"...חשבנו שידידינו הטובים בגבעת הקפיטול לא ישימו לב להצעה הקרטליסטית שהגשנו ליאהו, כדי לחסל אותה סופית, ביחד עם התחרות החופשית בתחום הפרסום במנועי החיפוש. סמכנו על כך שהמפרסמים ישנאו את מיקרוסופט כל כך, עד שלא יבינו שאנחנו בדרך להיות מונופול אבסולוטי. לרוע המזל, המחוקק לא נרדם בשמירה. אנחנו ממש לא רוצים לגמור כמו מיקרוסופט, ואין לנו שום עניין להפוך למפלצת התורנית של משרד המשפטים. אז שיאהו יישרפו, אנחנו בחוץ ונהנה לצפות בהם בוערים, עם פופקורן..."
* * *

ג'רי יאנג (מנכ"ל יאהו) מכריז בתקשורת:
"הדבר הטוב ביותר שמיקרוסופט יכולה לעשות זה לקנות את יאהו. הממשלה לא מבינה את התעשייה שלנו"

יאנג למעשה אומר:
"רק אל תפטרו אותי. אני אעשה הכל. אני אמכור את הכל למיקרוסופט. רק אל תשליכו אותי לרחוב עם קופסת קרטון. יש מיתון ואני לא חושב שאמצא עבודה בסטארט-אפ שמתאים ליזם מוכשר כמוני. חבל שלממשלה שלנו איכפת מתחרות, הם לא מבינים איזה עולם נפלא יהיה לנו כאן אם גוגל ישתלטו עליו"
* * *

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט אומר לרויטרס:
"אנחנו לא מעוניינים ללכת אחורה ולבחון מחדש את הצעת הרכישה. אני גם לא יודע למה הם [יאהו] צריכים לעשות את זה, אם לומר את האמת".

מיקרוסופט מתכוונת לומר, בפועל:
"עכשיו אפשר לעשות עסקים כמו שמיקרוסופט אוהבת: בכוח. אני פשוט מחכה שמחיר המנייה של יאהו יתרסק כמו מגדלי התאומים. אשמח מאוד אם יאהו יבואו אלינו לרדמונד, ירדו על הברכיים, יגידו שהם מצטערים, יתחננו ויבכו. האמת היא שמגיע להם לסבול, אחרי שהם התנהגו כמו חבורה של ילדים עקשנים ומפונקים. אני פתוח להשפלות, בכל מקרה".
* * *

מיקרוסופט מכריזה (מר פרנק שואו, דובר החברה בהודעה לעיתונות):
"החלטת משרד המשפטים היא חשובה למפרסמים, למו"לים ולצרכנים, שהביעו את דאגתם הברורה בנוגע לעסקה הבלתי-חוקית הזו, בפני גורמי אכיפת החוק וקובעי המדיניות"

מיקרוסופט למעשה אומרת:
"איזה תענוג להביט מן הצד כיצד מישהו נדפק, שלא קוראים לו מיקרוסופט, לשם שינוי. גוגל קלטה סוף-סוף שהיא מתנהגת בדיוק כפי שאנחנו התנהגנו לפני עשר שנים. מכיוון שעכשיו אנחנו מכירים היטב את מדיניות משרד המשפטים בנושא הגבלים עסקיים, אין לנו ספק שהצעת ההשתלטות שלנו על יאהו, אם בכלל תוגש, תתקבל בברכה גם בוושינגטון, ולא רק בעמק הסיליקון. "


תגובה 1:

נמרוד מירום אמר/ה...

מרשים, כתמיד. אגב, האם השתלטות על העולם לא נוגדת את מדיניות "Do no evil" של גוגל?

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012