15.9.2008

ציפי לבני מובילה על שאול מופז גם בגוגל

נתוני חיפוש רשמיים של "גוגל" מוכיחים כי לבני מנצחת את מופז בקלות, לפחות באינטרנט. 590 חיפושים חודשיים מדויקים על שם המועמדת, לעומת 390 בלבד של המועמד מופז, מצביעים על פער וירטואלי של 20% בין המועמדים.

למרות שמדובר על אומדנים מתוך כלי מילות המפתח של גוגל, הרי שאם הפריימריז ל"קדימה" היו נערכים לפי כמות החיפושים על שמות המועמדים בגוגל, לבני היתה לוקחת 60% מן הקולות, ומופז רק 40%.

אם מתחשבים בעובדה שרבים מן המחפשים מוסיפים יוד לשם משפחתה של המועמדת המובילה (ליבני), הרי שהפער בין השניים גדל עוד יותר: 320 חיפושים חודשיים על "ציפי ליבני" הופכים אותה למנצחת ודאית, עם 70% מן החיפושים לעומת שאול מופז. עם זאת, הוספת החיפושים על "מופז" (שם המשפחה בלבד) משפרת את מצבו ב-170 חיפושים, ומשאירה את הפער ביניהם על 20 אחוזים (60 ללבני, 40 למופז).

בסצינה הבינלאומית מצבה של לבני אף טוב יותר: 3,600 חיפושים על שמה של לבני באנגלית (Tzipi Livni) לעומת 720 בלבד על שאול מופז באנגלית (Shaul Mofaz). עם זאת, יש לציין כי מופז מאופיין בשם משפחה ייחודי, המוביל לכמות חיפושים נאה על שם המשפחה בלבד (Mofaz) גם באנגלית: 880 בחודש. גם לבני מקבלת כמות חיפושים גדולה על שם משפחתה (livni), כאלף בחודש, אך קשה לקבוע בוודאות שהחיפושים ממוקדים אך ורק בה.

ההתעניינות הבינלאומית בציפי לבני מובילה גם למצב של שגיאות כתיב רבות, בעיקר סביב שמה הפרטי. השם הנכון (tzipi) מוביל כמובן, אבל יש וריאציות רבות (zipi, tsipi, cipi, tzipora, tzippi, zippi ועוד). אם סופרים את כל השגיאות הללו, מקבלים כמות חיפושים משמעותית: קרוב ל-770 בחודש.

לא מעט אמריקנים מחפשים מידע על לבני, כנראה מתוך הבנה שהיא הולכת להיות ראש הממשלה הבא של ישראל. לכן אפשר לראות שאילתות ממוקדות יותר כמו הביוגרפיה שלה, התקופה שלה ב"מוסד", הקשר שלה עם קונדוליסה רייס, תמונות, הערך שלה בויקיפדיה, תפקידה כשרת החוץ, בעלה ואפילו הגובה שלה. השאילתות הללו יכולות להיות עקבות של עבודה מודיעינית שנעשתה עליה מצד גורמים אמריקניים, חלקם בבית הלבן, לפני פגישות רשמיות איתה.

אם מסכמים את הנתונים בעברית ובאנגלית, רואים כי יותר משציפי לבני מסוגלת לנצח את מופז בבחירות הפנימיות, היא נחשבת לאישיות פוליטית אמיתית מחוץ לישראל, בעוד מופז אינו מהווה אטרקציה חיפושית בעיני המחפשים במערב. התפקיד שקיבלה לבני (שרת החוץ) חשף אותה לעיני העולם, בעוד מופז נותר בחשיכה עם תיק התחבורה. הפגישות של לבני עם רייס בבית הלבן, והתפקידים הדיפלומטיים שמילאה בחו"ל, העלו את הרייטינג שלה בגוגל.

מעבר לעובדה שלבני נראית יותר טוב בעיני צופי הטלוויזיה ברחבי העולם, וכנראה האנגלית שלה הרבה יותר טובה משל מופז, היא גם הבחירה המועדפת (והצפויה) על פני מופז, עבור בעלי עניין בחו"ל. אך אם מדברים על טלוויזיה ועל בחירה של אנשים במערב, הרי שמר בנימין נתניהו מקבל הרבה יותר חיפושים מלבני וממופז גם יחד - גם בעברית וגם באנגלית. הקרב לבני-נתניהו הוא המעניין יותר, ויש לנתניהו סיכוי סביר לנצח בו.


הערה: פוסט זה פורסם יומיים לפני הפריימריז ב"קדימה".

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012