20.8.2007

איך משרד הפנים מבזבז כסף על מנועי חיפוש

פורסם במקור ב-16/10/2006

לממשלה המקוצצת והמקצצת שלנו אין יותר מדי כסף לבזבז על פרסום מיותר במנועי חיפוש, נכון?

אז זהו, שלא. הנה מה שרואים אם מחפשים "משרד הפנים" בגוגל:


חיפוש על משרד הפנים בגוגל


איפה נמצא באמת משרד הפנים?


האם הוא נמצא ב"קישורים הממומנים" (רקע כחלחל) תחת הדומיין Gov.il או שהוא נמצא בתוצאות האורגניות (רקע לבן) עם הדומיין Moin.gov.il?


לא ברור למה מבזבזת הממשלה כסף על קניית המילה הפופולרית "משרד הפנים", אך ורק כדי להסיט גולשים מאתר משרד הפנים אל אתר אחר, שמתיימר לספק את שירותי המשרד הללו במקום אחר?


בשביל מה הכפילות המיותרת הזאת?


ממילא אתר משרד הפנים מופיע בתוצאה הראשונה של החיפוש, וכל מה שנשאר לעשות הוא לשלב את שירותי Gov.il בתוך האתר האמיתי של משרד הפנים. כך הדברים היו עובדים במדינה מתוקנת, שבה יד ימין -- היד עם העכבר -- יודעת (בערך) מה עושה יד שמאל.


אז אם מטרתו של Gov.il הוא לבזבז כספי-ציבור על פרסום מיותר במנועי חיפוש, אז הוא ממלא היטב את תפקידו. ואם יש לו מטרה נוספת -- ליצור כפילות מיותרת ומבלבלת בשירותי משרד הפנים -- אז גם כאן הוא מהווה הצלחה מסחררת.


השורה התחתונה היא זו: אם אני מחפש את משרד הפנים, צריכה להיות לו רק כתובת אחת. פורטל השירותים והמידע לא יכול להתחרות באף משרד ממשלתי, כי הבלבול רק יילך ויגדל.


התחרות האבסורדית בין משרדי הממשלה ובין פורטל השירותים (Gov.il) אינה תורמת דבר למשתמש הסופי, ומעידה בעיקר על מדיניות אינטרנט גרועה מצד הממשלה.


ועוד לא אמרנו מילה על כך שלאתר משרד הפנים יש שתי כתובות שונות: Moin.gov.il וגם Pnim.gov.il. שתי הכתובות הללו נסרקות בנפרד במנועי החיפוש, ורק מגבירות את הבלבול הקיים. אבל מה אפשר לצפות ממשרד ממשלתי, שהפך שם נרדף לשביתות חסרות תועלת, שירות עלוב ופוליטיקה קטנה?


אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012